IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво не е наред при Tesla?

Продажбите падат въпреки излизането на по-евтиния Model 3

Какво не е наред при Tesla?

През първите няколко месеца на 2019 г. има много предупредителни знаци, че в Tesla не всичко е наред. Пионерът в електрическите автомобили направи много промени в цените и започна да приема поръчки за чаканата дълго време версия на Model 3, струваща 35 000 долара. Всички това трябваше да доведе до увеличаване на продажбите, но се случи точно обратното.

В средата на миналата седмица Tesla съобщи за спад в производството и продажбите за първото тримесечие на година. Изглежда, че търсенето на Model 3 не отговаря на високите очаквания, докато продажбата на скъпите Model S и Model X се намират в процес на свободно падане.

Търсенето на Model 3 не впечатлява

През първото тримесечие Tesla е произвела 62 960 бройки от Model 3, като е доставила 50 900 на клиентите си. И двете числа представляват голямо увеличение на годишна база. За първите 3 месеца на 2018 г. компанията е произвела малко под 10 000 бройки, като е доставила 8180 от тях. Ако обаче вземем последното тримесечие на миналата година, ще видим, че Tesla е произвела 61 394 бройки от Model 3, като е доставила 63 150.

Tesla Model S

Спадът в доставките се дължи най-вече на факта, че компанията насочи голяма част от доставките си към Европа и Китай, а не към САЩ. Ключовият момент за Tesla трябва да бъде именно откриването на новия завод в Китай, който ще позволи съществено намаляване на цените на този особено важен за всички производители пазар.

Изчисленията на InsideEVs показват, че през първото тримесечие на 2019 г. Tesla е доставила 22 425 бройки от Model 3 в Шатите, което е лош знак за компанията. Тя вече обяви, че е получила 30 000 поръчки за най-достъпния си модел само от САЩ, но и че планира да произведе близо 100 000 бройки от този електромобил в завода си във Фриймонт през следващите 3 месеца.

Model S и Model X държат компанията на повърхността

Въпреки огромната шумотевица около Model 3 през последните месеци, именно далеч по-скъпите Model S и Model X носят по-голямата част от приходите на компанията. Брутната печалба се е увеличила с 30% през втората половина на 2018 г., като половината от нея се осигурява от тези два електромобила. А те представляват едва 1/3 от общите продажби на марката.

При тях обаче също се забелязва спад през първото тримесечие, което не е добра новина за Tesla. За този период са продадени 12 100 бройки от Model S и Model X, което е огромно намаление в сравнение с предишното тримесечие - 27 550 единици. Резултатът за първите 3 месеца на 2018 г. също е много по-висок - 21 800.

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    какво забавление от тесла колкото жена да изпита оргазъм от използването на електрически миксер нали трябва да вдигнеш капака да изкараш щеката да видиш нивото на маслото на шест месеца да направиш профилактика на двигателя и още един куп процедури за да се радваш на удоволствието ог шофирането
  • #13
    7 rate up comment 6 rate down comment
    TSLA ( преди 5 месеца )
    Единия ... чака на гюмето да излезе статия за Тесла, че да се изяви, щото иначе днес се чувства непълноценен и нереализиран. Другия мъчил e-up до Пловдив и не усетил емоция... Ааабе... :D "7 Most Amazing Electric Motor Swaps You Have Ever Seen" - я го чукни тва да видиш кош'ти излези Ааа и още нещо - всяко едно пускане на top fuel dragster по пистата води до смяна на съединител, пълно разглабяне и ревизия с часове. На ток няма такова нещо, няма разходи, само забавление
  • #12
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Читател ( преди 5 месеца )
    Така и не се разбра - Какво не е наред при Tesla?
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А и те намалиха цените от както паднаха субсидиите толкова че имаше недоволство от тези които са купили със субсидия че се чувстват излъгани и всъщност с намалението няма разлика а в някои случаи идва по-евтино
  • #10
    4 rate up comment 10 rate down comment
    FF ( преди 5 месеца )
    Под дженди,визираш себе си ли Тесларче.Та ти ак оси имал желание да си купиш да си извадил сто бона.А не да дрънкаш небивалици.Ти първо построи къща за 300 к, а после си ввземи кола за 100к лв.,Палячо..а чак тогава дрънкай кое качествено или незнам си кво.аман от клавиатурни мижитурки.
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Каква е тази поредна лъжа продават колкото могат да произведат дори не са почнали да произвеждат базовия вариант защото още има търсене за стандарт+ за 37500долара като извън С.Америка продават само най-скъпите 2 варианта с по 2 мотора и още не предлагат лизинг никъде това ще да е защото няма търсене
  • #8
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От 01.01.2019 им намалиха субсидията от 7500 на 3750 долара и логично който сега иска да си вземе тройка се бърка 3750 долара повече отколкото преди 5 месеца. И като добавим и че фенбазата си купи коли останаха основно средностатистически купувачи за които и ДВГ e вариант. И така - добре дошли на реалния пазар!!!
  • #7
    8 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Напълно очаквано ! Сега хората разбраха, че електричките ВСЕ още не могат да доставят удоволствието на традиционните автомобили и започнаха да се въздържат. Аз имах възможност да карам една до Пловдив и обратно и въпреки, че ми излезе евтино, не бих си я взел. Просто не изпитах никакво удоволствие и наслада.
  • #6
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Азъ ( преди 5 месеца )
    Фалита е близо!
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Стига лъга бе дженди! Искаш ли да поръчаме и ако дойде Тесла за 3 седмици я вземам и ти давам пари за колкото съм я купил, но ако не дойде за колкото казваш ти ми я купуваш. Навитак ли си ВАГонетке лъжлива?