IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

VW представи конкурент на Tesla Model X

Всъдеходът Roomzz ще се превърне в сериен модел през 2021 г.

VW представи конкурент на Tesla Model X

Компанията Volkswagen разширява гамата си от концептуални модели от новото семейство електромобили ID, като включи в нея и всъдехода Roomzz. Машината с мощност 302 к.с. бе показана на автосалона в Шанхай, като представлява предвестник на сериен електромобил, който ще се появи на пазара през 2021 г.

Всъдеходът на ток е важна част от плановете на немския производител, който иска да се превърне в лидер при електромобилите в средата на следващото десетилетие. Моделът Roomzz ще се разположи над бъдещите кросоувъри Crozz и Crozz Coupé в гамата ID, като ще предлага по-голяма пространство от VW Touareg - дължина му е 4916 мм, широчината - 1890 мм, а височината - 1760 мм.

VW Roomzz

Въпреки статута си на глобален модел за марката, директорът по продажбите и маркетинга на Volkswagen - Юрген Стакман, твърди, че европейският пазар няма да бъде приоритен за ID Roomzz. Големият всъдеход ще бъде насочен към Китай и Северна Америка, докато на Стария континет ще бъдат на позиционирани хечбек от семейството ID, както и SUV на ток, който ще бъде с размерите на VW Tiguan. 

Шестият концепт ID е изграден на нов вариант на платформта на VW Group за електромобили - MEB. Разстоянието между двете оси при всъдехода е 2965 мм, което означава, че тя е по-голяма със 192 мм от тази на Crozz, но пък е по-малко със 135 мм от тази на друг бъдещ модел на ток на марката - минибуса Buzz.

VW Roomzz

Дизайнът на всъдехода прави впечатление с осветените хоризонтални елементи, които действат като решетка и правят SUV-модела визуално по-широк. Освен това Roomzz е получил забележителни арки на предните колела и странична линия, която минава през средата на предните врати. Традиционните външни огледала се заменят с камера, която е монтирана върху дискретно рамо в предния ръб на вратите. Те на свой ред се отварят една срещу друга.

Бъдещият модел ще има усъвършенствани автономни функци на придвижане и това си личи от салона. VW Roomzz разполага с дигитализиран волан, който ще може да се прибира, когато водачът реши да се придвижва на безпилотен режим. Допълнителните елементи в интериора вкючват дигитално 13,8-инчово табло и голям дисплей. Седалките при концепта са 4, но серийният вариант ще се предлага със 7 места, разположени на 3 реда.

Задвижвнето на всъдехода става с два електромотора - по един на всяка ос. Предният е с мощност 101 к.с., а задният - с 201. В зависимост от режима на шофиране, новият SUV може да се задвижва само от задните колела или при нужда да се активират всички четири колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,6 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.

Капацитетът на батериите е 82 кВт/ч, като те са монтирани под пода на електромобила. Пробегът с едно зареждане е 450 км по новия цикъл WLTP, като при използване на специална зарядна станция с мощност 150 кВт акумулаторите може да се запълнят до 80% за 30 минути.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Джица брат ми ( преди 4 месеца )
    Немците са никои при ел.автомобилите дори Рено продават повече.След Тесла най-продавани са Лииф и Зое при положение че третото се продава само в европа.Електрическият голф няма нито пробег нито нищо за да се конглокира с когото и да било а сравнението с Тесла модел 3 е жалко и смешно все едно да сравнявам Лецке с Байерн Мюнхен или Барса!При другите немци положението е същото само БМВ имат едно недодялано и3 което си нестава за нищо пълно дърво.Кого ще бият и как.Клоуни!
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ресурса на батериите на теслите от 2012-2014 вече свършва и сега ще е интересно. Дали ще си купят нова кола или ще сменят батериите и ще почне едно дране...
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До чао Тесла ( преди 4 месеца )
    Абсолютно прав си във всичко което каза. Аз имам обаче един въпрос. Тесла не е променила нищо от 2012 година. В момента е 2019 година. Ще ми покажеш ли поне един електромобил, на която и да е друга марка в производство, който да е по-добър от Тесла модел 2012?
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    -_o ( преди 4 месеца )
    Бъдеще несвършено....
  • #6
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 4 месеца )
    Тия са само на компютърни графики.Тва и студентибв техническия могат да го направят.Тия в средата на следващото десетилетие няма да съществуват!
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Те ефни Рено Нисан едва бият ресурси като кладене ама пресъхващ.Вие счупихте тъ.омера!
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Чао Тесла ( преди 4 месеца )
    Да отнема време така е но ресурсите на фв са като кладенец и е въпрос на време само.А Тесла няма ресурси и преднината скоро ще бъде загубена.Моделите им вече остаряха държащия над водата Тесла модел S е от 2012!!!! Без никаква промяна смятай другите производители имат на тези фейслифт и вече ново поколение автомобили!
  • #3
    17 rate up comment 7 rate down comment
    RD ( преди 4 месеца )
    Значи колата се очаква след минимум две години, но те вече знаят ускорението от 0-100 с точност до десета от секундата. Докъде е стигнала науката!
  • #2
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Бай Оня ( преди 4 месеца )
    Лай лай бедно краварско фенче обичащо американската селска евтина сглобка.Много скоро ще отмине времето на Теслата.ФВ е бил като е нямало Тесла и ще бъде след като отново я няма.Още мъничко
  • #1
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Факт! ( преди 4 месеца )
    Ключовата дума драги ученици в този текст е "Ще"