IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова жертва на екологията - Peugeot се отказва от 308 GT

Двигателят на пот-хеча не може да покрие стандартите

Нова жертва на екологията - Peugeot се отказва от 308 GT

Модел на Peugeot е следващата жертва на екологичните норми в ЕС. Това е спортното 308 GT, чиято производство ще бъде спряно до края на годината.

Френската марка се опитва да подобри средните корпоративни показатели за изхвърления в атмосферата CO2, тъй като, ако не успее, ще трябва да плати огромна глоба.  Затова, производството на версията 308 GT, оборудвана с 1,6-литров бензинов мотор с 225 к.с., чийто показател е 133 гр СО2 на км, ще приключи през юни. По-мощното 308 GTI с 265 к.с., което изхвърля 144 гр СО2, и остава в гамата до края на годината, слезо което ще смени поколенията.

Интересното е, че вариантът на 308 GT с дизелов мотор засега остава в гамата на Peugeot, но неговата мощност е намалена със 7 к.с., а въртящият момент е увеличен с 10 Нм. Други модернизации на двигателя няма да бъдат правени, тъй като това е икономически неизгодно.

Освен това, Peugeot ще намали допълнителните опции за всички автомобили, тъй като повечето от тях увеличават нивата на СО2. По същия път поемат и останалите марки от групата PSA Group.

Феновете на 308 обаче няма да страдат дълго, тъй като новото поколение на Peugeot 308 GTI ще дебютира през 2020 г., като ще получи хибриден силов агрегат. В него ще влязат бензинов двигател и два електромотора, развиващи сумарно около 300 к.с., като ще покриват всички екологични стандарти.

Снимка: Peugeot

0 от 500
  • #9
    34 rate up comment 0 rate down comment
    Еколог ( преди 5 години )
    И аз съм за екология, но това са пълни глупости. Трябва да се садят гори, да се пази природата, на хайде стига с тия прекалено глупости
  • #8
    35 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Това пежо ще липсва. Много малко коли преминават лосовия тест с 82 км/ч...
  • #7
    31 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Айде искаме електрички !!!
  • #6
    35 rate up comment 1 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    както някой написа по-надолу - гледат се средни стойности за всички продавани от една марка автомобили. Ако продаваш М5 трябва да продаваш и i3 за да средно да излезе достатъчно малка стойност. Така явно Пежо са преценили че по-лесно ще си стигнат средната без този модел. А други марки със същият двигател може да преценят, че ще си покрият средната стойности със него.
  • #5
    36 rate up comment 6 rate down comment
    Blackthorn ( преди 5 години )
    "1,6-литров бензинов мотор с 225 к.с." - Ха! Тоя мотор може ли да доживее до 100000км изобщо?!
  • #4
    36 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Статията е осеяна с толкова много и груби грешки, че се чудя дали авторът и, я е писал трезвен или просто си е неграмотен и толкова може. А в интерес на истината, това Пежо едва ли на някого ще липсва особено. Доста посредствен автомобил, който не е нито спортен, нито нищо. Единствено цената му е приемлива и нищо повече. За толкова пари, толкова.Между другото, този двигател го слагат и в Мини. Интересно ще ги спрат ло Минитата с него или нормите ща са според зависи и ще сме свидетели ня дв.аршин
  • #3
    38 rate up comment 2 rate down comment
    Гошо ( преди 5 години )
    Един въпрос ме гложди: тия стандарти само в ЕС ли важат? Щото дотук само за европейски коли четем...
  • #2
    38 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Интересно как едно БМВ м5 ги покрива и колко отделя.
  • #1
    37 rate up comment 1 rate down comment
    х,хй, ( преди 5 години )
    пот-хеч?