Модел на Peugeot е следващата жертва на екологичните норми в ЕС. Това е спортното 308 GT, чиято производство ще бъде спряно до края на годината.
Френската марка се опитва да подобри средните корпоративни показатели за изхвърления в атмосферата CO2, тъй като, ако не успее, ще трябва да плати огромна глоба. Затова, производството на версията 308 GT, оборудвана с 1,6-литров бензинов мотор с 225 к.с., чийто показател е 133 гр СО2 на км, ще приключи през юни. По-мощното 308 GTI с 265 к.с., което изхвърля 144 гр СО2, и остава в гамата до края на годината, слезо което ще смени поколенията.
Интересното е, че вариантът на 308 GT с дизелов мотор засега остава в гамата на Peugeot, но неговата мощност е намалена със 7 к.с., а въртящият момент е увеличен с 10 Нм. Други модернизации на двигателя няма да бъдат правени, тъй като това е икономически неизгодно.
Освен това, Peugeot ще намали допълнителните опции за всички автомобили, тъй като повечето от тях увеличават нивата на СО2. По същия път поемат и останалите марки от групата PSA Group.
Феновете на 308 обаче няма да страдат дълго, тъй като новото поколение на Peugeot 308 GTI ще дебютира през 2020 г., като ще получи хибриден силов агрегат. В него ще влязат бензинов двигател и два електромотора, развиващи сумарно около 300 к.с., като ще покриват всички екологични стандарти.
Снимка: Peugeot