Електричество, автономно управление, свързаност: вече няма съмнение, че това ще са трите стълба на утрешната мобилност. Но повечето производители говорят за тях чрез маркетинговите си отдели, с добре познатата ни сляпа вяра в светлото бъдеще, и старателно премълчават недостатъците и трудностите. Все пак има и изключения. През изминалата седмица в Мюнхен "КОЛЕЛА" имаше възможност да обсъди тези въпроси с един от най-пословично прямите хора в автомобилната индустрия - шефа по развойната дейност на BMW Клаус Фрьолих.
Ето 11 тенденции, които той очерта за бъдещето на автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
ДИЗЕЛЪТ ЩЕ ОЦЕЛЕЕ В ЕВРОПА
В последните години делът на дизела рязко намаля в Европа, но сега този спад сякаш приключва, смята Клаус Фрьолих. Причината е, че онези клиенти, които преди да се колебаели между дизел и друго задвижване, вече са направили прехода. От друга страна, новите WLTP тестове за емисиите изместиха много бензинови агрегати по-нагоре в данъчните таблици и ги направиха твърде скъпи. "Ще имаме стабилен процент дизели в следващите години, защото и регулаторите вече осъзнават, че резкият отказ от тях е лоша идея. Но дизелът ще изчезне напълно от по-малките сегменти, и освен това броят на дизеловите двигатели ще намалее - вместо 8-9, ще предлагаме до 4".
В последните години делът на дизела рязко намаля в Европа, но сега този спад сякаш приключва, смята Клаус Фрьолих. Причината е, че онези клиенти, които преди да се колебаели между дизел и друго задвижване, вече са направили прехода. От друга страна, новите WLTP тестове за емисиите изместиха много бензинови агрегати по-нагоре в данъчните таблици и ги направиха твърде скъпи. "Ще имаме стабилен процент дизели в следващите години, защото и регулаторите вече осъзнават, че резкият отказ от тях е лоша идея. Но дизелът ще изчезне напълно от по-малките сегменти, и освен това броят на дизеловите двигатели ще намалее - вместо 8-9, ще предлагаме до 4".