Електричество, автономно управление, свързаност: вече няма съмнение, че това ще са трите стълба на утрешната мобилност. Но повечето производители говорят за тях чрез маркетинговите си отдели, с добре познатата ни сляпа вяра в светлото бъдеще, и старателно премълчават недостатъците и трудностите. Все пак има и изключения. През изминалата седмица в Мюнхен "КОЛЕЛА" имаше възможност да обсъди тези въпроси с един от най-пословично прямите хора в автомобилната индустрия - шефа по развойната дейност на BMW Клаус Фрьолих.
Ето 11 тенденции, които той очерта за бъдещето на автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
БРОЯТ НА ДВИГАТЕЛИТЕ ЩЕ НАМАЛЕЕ РЯЗКО
В момента, може би за пръв път в историята, няколкото основни автомобилни региона в света се развиват всеки по свой път. "Ако вземем за пример Седма серия, днес за Китай ми трябват поне 2-3 версии с електрическо задвижване. В Европа ми е нужен поне един дизел, и поне един плъг-ин хибрид. За САЩ ми трябват поне три бензинови мотора, включително и V8... Като добавите Русия, Южна Африка и така нататък, излиза, че трябва да разработя 15 различни задвижвания за една кола. Не мога да си го позволя, съжалявам. Ще трябва да ги намалим", признава Фрьолих.
В момента, може би за пръв път в историята, няколкото основни автомобилни региона в света се развиват всеки по свой път. "Ако вземем за пример Седма серия, днес за Китай ми трябват поне 2-3 версии с електрическо задвижване. В Европа ми е нужен поне един дизел, и поне един плъг-ин хибрид. За САЩ ми трябват поне три бензинови мотора, включително и V8... Като добавите Русия, Южна Африка и така нататък, излиза, че трябва да разработя 15 различни задвижвания за една кола. Не мога да си го позволя, съжалявам. Ще трябва да ги намалим", признава Фрьолих.