Гордостта на съветското автомобилостроене ВАЗ 2101 Жигули години наред се приемаше за еталон по отношение на динамиката, возията и дори дизайна. И руснаците не криеха, че са „доработили” италианския FIAT 124 за по-лошите пътища в СССР, а до появата на ВАЗ 2108 с предно предаване, цялата продукция на завода в Толиати беше базирана на 2101.
Що се отнася до ВАЗ и Толиати, то тук всичко е законно – FIAT се споразумява с тогавашното Министерство на външната търговия на СССР за сделката и се ражда автомобилният гигант край Волга. И днес няма да говорим за ВАЗ 2101.
Това обаче далеч не е първият съветски модел, базиран на западен автомобил, и една разходка в историята дава интересни резултати. В скобите е годината на появата на руския модел.
Девет съветски машини и техните западни "аналози" (ГАЛЕРИЯ):
„Гърбавият” Запорожец е конструиран от специалистите в МЗМА (който после става Москвеч) и НАМИ в края на 50-те години, като проектът получава името Москвич 560. В края на 1960 година тестовете на предсерийните прототипи приключват, но точно в този момент производствените мощности на МЗМА са напълно натоварени и затова е решено, че производството на 965 ще стартира в завода „Комунар” в Запорожието. Що се отнася до оригинала – огромна част от конструктивните решения в 965, както и дизйна са копие на FIAT 500 и 600 от средата на 50-те години.
Снимки: autonews.ru