Чешкият автомобилен производител Skoda обобщи резултатите си за миналата година. На световния пазар компанията е реализирала 1 253 700 бройки, което прави ръст от 4,4% спрямо 2017 г. Най-продаваният модел, въпреки спада в продажбите, беше легендарната Octavia. Около 388 200 души спряха избора си на тази кола. Второто място зае Rapid с 191 500 продадени бройки, а бронзът отиде при Fabia - 190 900 единици. Отбелязва се обаче, че и трите автомобила са показали отрицателна динамика в продажбите.
Спадът в търсенето не отмина и флагмана Skoda Superb - продажбите на този автомобил паднаха с 8,5% (138 100 бройки). Кросоувърите Kodiaq и Karoq обаче, се радваха на добър интерес сред клиентите. При Kodiaq става дума за почти 50% увеличение в обема на продажбите. Миникарът Citigo демонстрира солидна положителна динамика на европейския автомобилен пазар - 39 200 бройки или 55% ръст спрямо 2017 г. В Китай вниманието на местните клиенти бе приковано най-много към новия кросоувър Kamiq.
В същото време Skoda обяви, че смята да стане още по-голям играч в автомобилната индустрия, като до края на 2022 г. представи над 30 нови модела. Изявлението бе направено по време на годишната конференция на компанията, където бе подчертано, че над 10 от тези автомобили ще бъдат хибриди или напълно електрически.
"Електрическата" стратегия ще започне тази година с пускането на плъг-ин хибридната версия на Superb и електрическата модификация на Citigo. Първият модел върху електрическата платформа MEB, разработена от компанията-майка Volkswagen Group, ще се появи през 2020 г. Електрическият всъдеход върху това шаси ще бъде производствената версия на концепта Vision iV (на снимката), който дебютира наскоро на автомобилното изложение в Женева. По-рано Skoda планираше да пусне 10 хибридни или напълно електрически модела до 2025 година, така че сегашното изявление означава, че тя е "свила" плановете си поне с 2 г. Преди време бе потвърдено, че шест от тези модела ще бъдат плъг-ин хибриди, а четири - изцяло на ток.
През следващите 4 г. компанията ще инвестира 2 млрд. евро в електрическа мобилност и нови функции. Миналата година Skoda инвестира над 500 млн. евро в своите чешки фабрики, които се готвят да пуснат новите продукти. Чрез партньорските отношения на VW Group чешката компания произвежда автомобили в Словакия, Украйна, Русия, Казахстан, Алжир, Индия и Китай.
Снимки: Skoda