Всички автомобили ръждясват, но при някои това става по-бързо. Това накара изданието Auto.drom да припомни 10 модела от края на миналия и началото на настоящия век, при които този процес е най-често срещан. Авторите на класацията са се консултирали с търговци на автомобили на старо, както и със сервизи, през които минават голям брой коли. Тези 10 модела са присъствали в повечето случаи. Разпитани са също така специалисти от фирми, които изкупуват коли на старо, както и собственици на автомобили от съответните модели.
Факт е, че класацията е доста субективна и може да предизвика спорове. Затова нейните автори се опитват да подкрепят твърденията си с конкретни примери от практиката.
Когато стана дума за ръжда и качеството на покритието с лак, се оказва, че Yeti също има сериозен проблем. Той се среща при покрива, вратите и капака на автомобила, при това доста скоро след неговото производство. И тук се отбелязва, че няма значение къде е произведен кросоувъра - ръждясват дори машините, сглобени в завода в Млада Болеслав.
"Наскоро имахме случай с автомобил Skoda Yeti от 2012 г. с пробег 91 000 км, чието техническо състояние беше отлично. По него обаче имаше следи от ръжда по капака, долната част на вратите, както и по калниците. Затова и отказахме да го препоръчаме за закупуване на клиента, който ни помоли за съдействие", разказват от компания, която се занимава с проверка на състоянието на автомобили втора употреба.