Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Какъв е пробегът на електрическите кросоувъри през зимата

Audi e-tron quattro даде най-слаб резултат при сравнението между 5 коли в Норвегия

Какъв е пробегът на електрическите кросоувъри през зимата

Норвегия е известна със суровия си климат, който всички търпим, освен през зимата. И съвсем малко през пролетта. Затова северната страна се оказа идеалното място за мащабно тестване на 5 нови електрически кросоувъра. Как се справиха с трудните метеорологични условия и колко километра изминаха при изпитанията на журналистите от сайта InsideEVs ще разберете по-надолу.

Между другото, през 2018 г. Nissan Leaf стана най-продаваният автомобил в Норвегия. Притежаването на електрическа кола се превърна в национална тенденция, така че този тест е по-подходящ от всякога. В него взеха участие Audi e-tron quattro, Jaguar I-Pace, Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro и Tesla Model X.

електрически кросоувъри-сравнение

Напълно предсказуемо, американският кросоувър зае първо място по време на теста с резултат от 450 км. Съвсем близо до него завърши доста по-евтиният електрически Hyundai с резултат от 415 км, а кросоувърът на Kia измина 400 км. На четвърто място се класира Jaguar I-Pace със 370 км, а последен финишира Audi e-tron quattro с резултат от 360 км. Общата дължина на тестовия пробег бе 834 км.

Снимка и графика: InsideEVs

0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    не че имам против прогреса и новите технологии.. ама днес да се дадат 70 000 за сравнително малка електричка от рода на Лийф, без почти никаква инфраструктура за зареждане извън София и големите градове си е меко казано глезотия и излишно харчене на пари. Трябва да имаш 1 или 2 други коли за да си купиш такава само за града и да не ти пука за парите разбира се.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В Норвегия ограничението на магистрала е 120. Но за да постигнат резултатите от теста, вероятно са карали с 80-90.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересно ми е колко е реалният разход при тези условия на Нисан Лийф? Определено съм се навил да си взема такъв. Гредам в Германия доста ги карат вече. В Берлин видях няколко таксита с такива Нисани. Визията на колата е супер, а не като предното поколение отблъскваща. А и вече са се доказали, че електричките им са страхотни и безпроблемни. На ден правя по 40-50 км и примерно 1 път в седмицата зареждане в гаража ще е добре макс. 2 пъти да е пак става.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Доста добри резултати спрямо заводските, като се има предвид при какви условия са тествани колите. 50-100 км.по-малко е един напълно приемлив резултат. При положителни температури пробега доста ще се приближи до заводския, което ми харесва и поставя електричките начело по реален пробег спрямо заводски. Дано подобни реални разходи на гориво видим и при автомобилите с ДВГ, където разликите понякога са фрапиращи. Особено при немските марки нещата са трагични по отношение обявен и реален разход.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Заводските ст-сти: Киа - 485 Тесла - 565 Хюндай - 482 Ягуар - 470 Ауди - 400
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да бяхте дали и заводските стойности за пробега за да се види процентно колко е намалял капацитета. Инфо за самото трасе и средната скорост при теста също нямаше да са излишни:)