Основателят на едноименната компания за производство на хиперколи Кристиан фон Кьонгисег представи на автосалона в Женева новия си модел Jesko, който е кръстил на баща си. Автомобилът заменя Agera RS, като на теория превъзхожда Bugatti Chiron не само по мощност, но и по максимална скорост, която ще достига близо 500 км/ч.
Задвижването на Koenigsegg Jesko става с преработен бензинов 5,0-литров V8 с 2 турбокомпресора. Двигателят е получил по-големи турбини, нова система за впръскване и "плосък" колянов вал, който е с 5 кг. по-лек и който му позволява да се развърти до 8500 об/мин. Двата турбокомпресора са свързани с електрическа турбина, която подава въздух. Това премахва турбо-ямата и подобрява реакцията на педала на газта.
При работа със бензин 95 моторът развива 1280 к.с., но при използване на топливо с етанол (E85) мощността скача до 1600 к.с. и 1500 Нм. По изчисления на компанията Koenigsegg, максималната скорост на Jesco трява да достига 482 км/ч. За сравнение, при Bugatti Chiron ограничителят се задейства при 420 км/ч.
Скоростната кутия на хиперколата също е доста сложна. Това е създаден от Koenigsegg 9-степенен "робот" с името Light Speed Transmission с "мокър" многодисков съединителят, но без традиционни синхронизатори. Кристиан фон Кьонигсег твърди, че кутията сменя предавките със "светлинна скорост", като с всички елементи в нея тежи само 90 кг.
В основата на хиперколата е карбонов монокок, който с 40 мм по-дълъг и с 22 мм по-висок от Agera RS, за да има повече място вътре в кокпита. Шасито е снадбено с демпфер Triplex отпред, който предотвратява "приклякването" на автомобила при ускорение и поддържа клирънса в едно положение. Jesko е и първата кола на Koenigsegg със завиващи задни колела.
Джантите са от карбон, като са най-леките в историята на марката. Предните са 20-цолови и тежат 5,9 кг. всяко, а задните - 21-цолови с тегло 7,7 кг. Благодарение на огромния сплитер и още по-голямото задно антикрило, напомнящо бумеранг, Jesko развива около 800 кг. притискателна сила при 248 км/ч, 1000 кг. при 273 км/ч и 1400 кг. при максимална скорост.
Koenigsegg ще направи 125 бройки от Jesko пригодишен обем на производство от 40 коли. Цените на модела стартират от 3 млн. долара.
Снимки: Koenigsegg