fallback

Koenigsegg показа "убиеца на Chiron"

Хиперколата Jesco ще развива 482 км/ч и струва 3 млн. долара

Основателят на едноименната компания за производство на хиперколи Кристиан фон Кьонгисег представи на автосалона в Женева новия си модел Jesko, който е кръстил на баща си. Автомобилът заменя Agera RS, като на теория превъзхожда  Bugatti Chiron не само по мощност, но и по максимална скорост, която ще достига близо 500 км/ч.

Задвижването на Koenigsegg Jesko става с преработен бензинов 5,0-литров V8 с 2 турбокомпресора. Двигателят е получил по-големи турбини, нова система за впръскване и "плосък" колянов вал, който е с 5 кг. по-лек и който му позволява да се развърти до 8500 об/мин. Двата турбокомпресора са свързани с електрическа турбина, която подава въздух. Това премахва турбо-ямата и подобрява реакцията на педала на газта.

При работа със бензин 95 моторът развива 1280 к.с., но при използване на топливо с етанол (E85) мощността скача до 1600 к.с. и 1500 Нм. По изчисления на компанията Koenigsegg, максималната скорост на Jesco трява да достига 482 км/ч. За сравнение, при Bugatti Chiron ограничителят се задейства при 420 км/ч. 

Скоростната кутия на хиперколата също е доста сложна. Това е създаден от Koenigsegg 9-степенен "робот" с името Light Speed ​​Transmission с "мокър" многодисков съединителят, но без традиционни синхронизатори. Кристиан фон Кьонигсег твърди, че кутията сменя предавките със "светлинна скорост", като с всички елементи в нея тежи само 90 кг.

В основата на хиперколата е карбонов монокок, който  с 40 мм по-дълъг и с 22 мм по-висок от Agera RS, за да има повече място вътре в кокпита. Шасито е снадбено с демпфер Triplex отпред, който предотвратява "приклякването" на автомобила при ускорение и поддържа клирънса в едно положение. Jesko е и първата кола на Koenigsegg със завиващи задни колела.

Джантите са от карбон, като са най-леките в историята на марката. Предните са 20-цолови и тежат 5,9 кг. всяко, а задните - 21-цолови с тегло 7,7 кг. Благодарение на огромния сплитер и още по-голямото задно антикрило, напомнящо бумеранг, Jesko развива около 800 кг. притискателна сила при 248 км/ч, 1000 кг. при 273 км/ч и 1400 кг. при максимална скорост.

Koenigsegg ще направи 125 бройки от Jesko пригодишен обем на производство от 40 коли. Цените на модела стартират от 3 млн. долара.

Снимки: Koenigsegg

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    от Бугати още преди пускането на Широн декларираха, че не им е цел маскираната скорост вече!Не са решили , не са направили кола да вдигне 800 !Но нищо, другите си го имат за таргет да го убиват :)
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Аз се радвам точно, че си разработват всичко. Не знаем колко са надеждни компонентите им, предвид, че големите производители отделят колосални средстава за разработки и тестове, но така или иначе тези коли са произведени в малко бройки и се карат много рядко, а севиза така или иначе си е задължителен всяка година. На числа всичко е впечатляващо, но това само по себе си не значи нищо. Важно е как е обуздана тази мощ в реални условия и колко е ефетивен автомобила на писта.
  • #5
    Фен на автомобилите ( преди 5 години )
    Аз не мога да си позволя такъв автомобилл, но ако мога - точно Кьонигсег ще избера. Е, и някой Макларън. Просто това са автомобили направени за кеф, а не да се покаже кой колко може. Истински автомобили. Мислите ли, че Мерцедес не могат да направят някакво извращение? Просто няма смисъл и не го правят!
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    482km/ч ?Това няма смисъл.Ако имаше смисъл Бугати щяха да го направят.Когато тяхната кола беше най-бързата имаше смисъл, но вече няма смисъл.
  • #3
    гост ( преди 5 години )
    Истината е, че този скандинавец успя да влезе в клуба на големите. За което само поздравления. Едва ли има фен който не е чувал за него. Иначе дизайнът е хубав, но еднотипен. Трудно се разпознават отделните модели. Интересно тези собствени разработки доколко работят и дали не е маркетингов трик. Скоростните кутии са трудни дори за големи производители. Дали неговата е наистина собствена разработка? Работи ли както той казва и след колко км се налага да влиза в сервиза?
  • #2
    Мисъл ( преди 5 години )
    Уникална кола С удоволствие изчетох цялата статия.Не е като някой банален Мергел или Баварка
  • #1
    бавареца ( преди 5 години )
    и ти си влезнал в ямата като преводача на статията :-)
fallback
Последни