IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Само два модела се справиха с новия "зелен" тест

Euro NCAP стартира програма за екологични оценнки на автомобилите

Само два модела се справиха с новия

Независимата асоциация Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), която е известна със своите краш-тестове, пусна нова програма за оценка на автомобилите. Тя се казва Green NCAP и е насочена към техните екологични показатели.

Новите тестове за разделени на две групи - за вредни емисии (въглеводород, въглероден оксид, азотен оксид и твърди частици) и горивна ефективност (за електромобилите тя е енергийна). Отделно колите се проверяват за нива на въглероден диоксид), който засега не е включен при поставянето на оценки.

Green NCAP

Както и при стандартните тестове за безопасност, моделите отново може да получат максимум 5 звезди. Те преминават няколко типа проверки - студен тест, движение в еко-режим, движение по магистрала и движение в спортен режим. При всеки от тях се променят параметрите, а в зависимост от получените резултати автомобилът получава оценка в съответния цвят. В случая зеленото означава "добре", жълтото - "приемливо", оранжевото - "незадоволително", кафявото - "слабо", а червеното - "лошо". 

Green NCAP
В първата графа е името на модела, във втората - звездите, които получава, в третата са показанията за чистота на въздуха, а в четвъртата - за енергийна ефективност.

Най-добре с тестовете се справят електрическите Hyundai Ioniq и BMW i3, които са спечелили максималните 5 звезди. С 4 е оценен хечбекът Volkswagen up! GTI с механична скоростна кутия, а по 3 получават кросоувърът BMW X1 2.0d/18d (предно предаване и механични скорости) и хечбекът Mercedes-Benz A200 (с автоматик).

На последите 3 места са моделите Volkswagen Golf 1.6 TDI, Fiat Panda 0.9 и Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Euro 6B (и трите с механични скорости), но трябва да се отчете, че при тях са тествани версиите, сертифицирани по нормата Euro 6B. От есента на 2019 г. обаче става задължителен стандартът Euro 6D-TEMP и тези модели ще минат нови изпитания.

Green NCAP

От Euro NCAP разкриват, че up! GTI е показал среден разход на гориво 5,6 л/100 кч, но се е провалил при нивата на въглероден оксид. Новата Fiesta с 1,0-литров EcoBoost покрива повечето тестове със "зелено", но получава "червено" за твърдите частици. Същото се случва и при Audi A7 50 TDI - навсякъде "зелена" оценка, но при движение на магистрала нивата на азотен оксид скачат в "червено".

Снимки: Euro NCAP

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Забележете , че повечето марки са с по-малко 2 000 кубика или електрически. Само Аудито е 3 000 кубика. Няма какво да ги сравняват. wv up, fiat panda, ford fiesta , i audi a7. Нямат нищо общо. Повечето са и по-малки и бензинови.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    18344009 ( преди 5 месеца )
    5,6 л/100 кч, какви са тези нови мерни единици...
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Цъ, цъ, цъ, нали голфа беше върха, според Аутобилд!? На бас, че в следващия брой на "престижното" издание няма да има и дума за този тест.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    motor ( преди 5 месеца )
    елате да тествате нашите таратайки с бг гориво,скапани пътища,некомпетентна поддръжка и смотани и немърливи шофери и тогава ще получите най-реалния резултат за всички показатели.никой не управлява автомобола си в лабораторията
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    bibendum ( преди 5 месеца )
    Какъв е тоя еко тест?! Първите 2 са електрически авомобили, останалите назад с ДВГ.
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Панда и Фиеста - даунсайзнати турбо мотори - най-лошите показатели в теста. Особено Пандата цепи с тази нила и с повече от двойно по-лоша ефективност от Ауди А7.