IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Честит Брекзит: Honda затваря завода си в Суиндън

Една пета от жителите на града, които гласуваха за излизане от ЕС, може да останат без прехрана

Първият драматичен ефект на Brexit върху британската промишленост вече е факт: Honda обяви официално, че ще затвори завода си в Суиндън през 2022 година. Пряко заетите в предприятието 3500 работници бяха уведомени за решението тази сутрин.

Honda, Суиндън

Над 90% от продукцията на завода в Суиндън е за износ. Неяснотата около Brexit и дали Великобритания изобщо ще има търговски споразумения с ЕС и САЩ са изиграли основа роля за решението на японците, коментират на Острова

Заводът в Суиндън, който произвежда Civic, е най-големият за японската компания в Европа и единственият, в който се правят автомобили (другият в Аалст, Белгия, произвежда само компоненти). Годишният капацитет на завода е 160 000 автомобила, от които над 90% се изнасят от Великобритания.

В официалното съобщение японците цитират "предизвикателствата на електрификацията" и нуждата "да фокусираме активностите си в региони, където очакваме добри производствени обеми". Думата Brexit не се споменава, но още миналата година представители на компанията предупредиха министър-председателя Тереза Мей, че при Brexit без ясно търговско споразумение с ЕС не могат да гарантират оцеляването на завода.

От Даунинг стрийт още няма официален коментар. Министърът за бизнеса Грег Кларк заяви, че е разочарован от решението, защото Великобритания била "един от лидерите в разработването на тези технологии" (вероятно става дума за електромобилите). "Това е съсипващо решение за Суиндън и за страната... Търговско решение, базирано на безпрецедентните промени на световните пазари", добавя Кларк.

Honda, Суиндън

Три хиляди и петстотинте работници на Honda в Суиндън бяха официално уведомени за решението тази сутрин

За 180-хилядния Суиндън затварянето на най-голямото предприятие в областта ще е тежък удар - според някои калкулации близо една пета от населението разчита пряко или косвено на Honda за прехраната си. Парадоксално, но в референдума преди две години почти 55% от жителите гласуваха "за" Brexit.

Заводът ще продължи работа поне до 2021, до края на живота на сегашното поколение Civic. Дотогава компанията не предвижда съкращения на работници.

Решението повдига интересни въпроси пред шефовете на Honda - дали да помислят за друга производствена база в ЕС, или да разчитат на внос. Ратифицираното наскоро търговско споразумение между ЕС и Япония постепенно ще премахне митата върху автомобилите до 2025, но в полза на Стария континент може да натежат логистични фактори.

 

 

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Старшият вицепрезидент за Европа Иън Хауълс обясни днес през Би Би Си, че решението не произтича от напускането на ЕС от страна на Великобритания. Трябва да реагираме на глобални промени и да инвестираме на други места като Китай, САЩ и Япония, не в Обединеното кралство, допълни той."
  • #16
    27 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 7 месеца )
    Англичаните си живеят в миналото когато са били най-голямата империя обаче реалностите вече са други. В момента са сателит на бившата си колония САЩ и са много по-близко до тях отколкото до Европа. Те всъщност никога не са се чувствали част от Европа и Ламанша не е единствената преграда, по-големите прегради са в главите им. Даже мерните им единици са различни от европейските, в цяла Европа само те са с десен волан. Сега от криворазбрана гордост сами срязаха клона на който седят.
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Разбирача под мен, който се упражнява в мислене защо Хонда напущали и че брекзит не бил причината да чете малко повече преди да пише. Хонда предупредиха още преди референдума в Англия, че ако има брекзит те ще напуснат острова. Брекзит е факт и те си изпълняват обещаното. Дори бяха склонни на компромис да не напуснат, ако има споразумение. Такова обаче няма и с пълно право отиват на друго място. За каква Турция бълнуваш не ми е ясно. Ти изобщо си много зле с автомобилната география и не само.
  • #14
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нашите държавници няма как да създадат условия, защото са мафиотска структура и всички потенциални инвеститори го знаят много добре. Няма инфраструктура, няма хора, няма подходящо образование, няма закони, няма съдебна система, държавните институции са корумпирани и пречат, а не помагат, властта си иска рушвета 10-20% и използва различни лостове, които могат да разсипят всяко начинание още в зародиш. Изнудват да им бъдат финансирани изборите и работещите да бъдат принудени да гласуват за тях...
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    de ( преди 7 месеца )
    и аз четох, че Хонда от няколко години отчитат спад в продажбите на този пазар и това е основната причина да пренасочват производства към Китай и други места, а не брексита. Къде е истината може само да гадаем..
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не е виновен брекзита а споразумението за свободна търговия между ви и джапонците и завода в турция затварят,
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Момента, в който нашите *** държавници трябва да се вземат в ръце и да създадат примамливи условия тези фирми да отворят заводи тук
  • #10
    23 rate up comment 53 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не ги мислете ингилизите. Те са хитри и много коварни същества. Те са като плъховете, които първи надушват, че корабът потъва. Корабът е това изчадие наречено ЕС. Махнахме се от соц.блока и отидохме в друг, който е още по-калпав. Варшавският договор поне беше такъв, че за всеки имаше. Сега има само за големите, а за такива, като нас нищо. И то не само нищо, ами ни и взеха и природните богатства, унищожиха сел.стопанство, животновъдство и промишленост. Та ингилизите са си направили сметката явно.
  • #9
    25 rate up comment 17 rate down comment
    Койчо ( преди 7 месеца )
    Ами както се казва "Да бе мирно стояло........" След Нисан и Хонда официално удариха балтията на Англия.Тойота отдавна се пренесоха в Турция и Франция. Ягуар-Лендровър са пред фалит, ми то друго не остана.Свободна от ЕС Великобритания отново както преди 40г ще стане най-големия вносител на коли втора ръка от Япония с десен волан. Врекзит ще върне страната 30г. назад. Финансите от Лондон ги иземват Париж и Франкфурт. 200000 нашенци ще трябва да се прибират с голи ***.
  • #8
    24 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Значи да не си купуваме английска Хонда откакто работниците са уведомени, понеже могат да си отмъстят най-малко с развалени яйца в корите на вратите.