IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ford представи новия Focus ST

Моделът е получи окачването и технологиите на GT и F-150 Raptor

Ford представи новия Focus ST

Компанията Ford разкри новото поколение на Focus ST, което ще е предлага като хечбек и комби с бензинов или дизелов двигател. Продажите в Европа ще стартират през лятото на тази година.

Както и новият Focus, така и модификацията ST е изграден на модулната платфолма C2 с олекотена и по-твърда конструкция. Задното окачване е независимо, многоточково SLA (short long arm), като може да променя твърдостта си в зависимост от натоварването. То е допълнено с адартивни амортисьори CCD (те са в базовото оборудване на версията с бензинов турбомотор).

Версията Ford Focus ST с 2,3-литров EcoBoost разполага и със система "антилаг", разработена за суперколата GT и пикапа F-150 Raptor. В режими Sport и Track тя поддържа скоростта на въртене на турбината.

Двигателите за модела са два - 2,3-литров EcoBoost, развиващ 280 к.с. и 420 Нм или дизелов EcoBlue с обем 2,0 литра (190к.с. и 400 Нм). Бензиновият мотор е получил оптимизиран интелкуер, уникални система за впръскване и изпускателна система, които намаляват обратното налягане.

Агрегатът се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматизирана кутия с функция Adaptive Shift Scheduling, при която превключванията се нагаждат спрямо стила на шофиране. Дизелът е достъпен само с механични скорости.

Бензиновият вариант разполага с вграден в блока на трансисията електронен диференциал с повишено триене eLSD. При версията с дизел е начице система за управление на векторната тяга, която в завой намалява въртенето на предните колела.

Електрическият усилвател на Focus ST работи с 15% по-бързо, отколкото при гражданските версии на модела. Селекторът за избор на режим на движение има 3 базови и 1 допълнителен профили - стандартен, за хлъзгав път или пистов. Последният е достъпен само за колите с допълнителен пакен Performance, който включва специална настройка на скоростната кутия, червени спирачни механизми и лъчн-контрол.

В оборудването на модела влизат още 4,2-инчов приборен панел, мултиедийна система с 8-инчов дисплей, адаптивни фарове, динамичен круиз-контрол, активен асистент за паркиране и заобикаляне на препятствия, а също така и кожен салон. Като опции се предлагат 18- или 19-цолови джанти и проекционен дисплей.

Снимки: Ford

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    интересно как ли се оценява този модел в раздела екология и как помага да се стигнат 95г/км средно до 2021.. явно форд ще трябва да продадат доста електрички за да го стигнат. Упс, те нямат такива коли...
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Родна реч... ( преди 7 месеца )
    Какво по д...лите е "лъчн-контрол"???
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Родна реч... ( преди 7 месеца )
    "вграден в блока на трансисията електронен диференциал" Транс... какво?!? Трябва да си купя тълковния речник и речника на чужди думи в българския език на автора на статията, защото такива думи използва, че даже не съм ги чувал, камо ли да съм ги виждал.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Абе ... ( преди 7 месеца )
    като махнем 15-те правописни и стилистични грешки, статийката горе-долу е добре преписана.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Абе досега не познавам човек да е минал от автоматична на механична трансмсия, освен ако рязко не е обеднял. За сметка на това познавам много хора, които минаха от механична на автоматична. Каква тръпка има в механичната, особенно в градско каране, това е кошмар особенно в задръстване. Само който не е имал автоматична, може да хвали механичната. Все едно да кажеш, че външната тоалетна е по-голям кеф от вътрешната.
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 7 месеца )
    Дизайнерите на ФОРД са бушмени! Тука са пипали италианци или японци!
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Глуости.Механиката е тръпка.Форда спорт е тръпка.Защо ми е автомат то е за ежедневие.А тука говорим за кеф ,като спортно усещане ти да избираш..
  • #1
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Всичко много хубаво ама за пробутват още механични трансмисии през 2019г. Е направо ненормално. Очаквах вече механичните трансмисии да изчезвнат поне в топ моделите, освен по-голям комфорт и удоволствие, автоматиците вече са хем по икономични, но и по спортни. Вече няма никаква причина да съществуват механични трансвисии.