fallback

Експерти признаха: Студът и жегата влияят на електромобилите

При минус 7 градуса пробегът с едно зареждане пада с 41%, а при 35 градуса - със 17%

Собствениците на електрически автомобили отдавна се оплакват, че при студено време пробегът на колите с едно зареждане пада значително, а при високи температури - също намалява, макар и не толкова много. Сега това за първи път бе признато официално от експертите, в случая от Американската автомобилна асоциация (ААА), след сериозно проучване на този проблем.

Експертите от ААА стигнаха до заключението, че ниските температури значително намаляват разстоянието, което електрическо превозно средство може да измине с едно зареждане. Проучването на асоциацията, което бе публикувано преди няколко дни, показва, че когато температурата падне под  минус 20°F (минус 6.6 ° C), пробегът с работеща отоплителна система намалява средно с 41%. Но дори и при шофиране без отопляване на салона, пробегът драстично пада, тъй като при ниски температури капацитетът на литиево-йонните батерии намалява. Жегата също оказва лошо влияние не пробега - при 95 ° F (+ 35 ° C) с включен климатик, той намалява с 17%.

"Открихме, че влиянието на температурата върху електрическите автомобили е значително по-голямо, отколкото очаквахме", заяви директорът на ААА за автомобилостроенето и индустриалните отношения Грег Бренън. Асоциацията тества пет популярни електрически автомобила - BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf, Tesla Model S и Volkswagen e-Golf. Авторите на проучването стигнаха до заключението, че за всички модели влиянието на студа върху намаляването на пробега е сходно.

Проблемът при електрическите превозни средства, за разлика от автомобилите с ДВГ, където салонът се отоплява чрез подгряването на двигателя, е те трябва да отделят отделно енергия за отопление, вентилация или климатизация. А необходимата за това енергия трябва да дойде от батериите. От ААА препоръчват на собствениците на електрически автомобили да не забравят, че особено студът намалява пробега им, и да ги зареждат по-често. "Ако шофьорите са наясно, че съществуват ограничения при използване на електрическите превозни средства в по-екстремни метеорологични условия, по-малко вероятно е те да бъдат хванати неподготвени", отбелязва Бренън.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Двата най-големи пазара за електрички са Калифорния (където е яка жега) и Норвегия (където е доста студено). Явно "влиянието" на студа и жегата не е достатъчно, че да изплаши купувачите.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    "Открихме, че ..." - директорът на ААА... това което сте открили е топлата вода - всеки притежател и ползвател на ел.кола го е открил преди вас.. смешковци
fallback
Последни