fallback

Експерти признаха: Студът и жегата влияят на електромобилите

При минус 7 градуса пробегът с едно зареждане пада с 41%, а при 35 градуса - със 17%

Собствениците на електрически автомобили отдавна се оплакват, че при студено време пробегът на колите с едно зареждане пада значително, а при високи температури - също намалява, макар и не толкова много. Сега това за първи път бе признато официално от експертите, в случая от Американската автомобилна асоциация (ААА), след сериозно проучване на този проблем.

Експертите от ААА стигнаха до заключението, че ниските температури значително намаляват разстоянието, което електрическо превозно средство може да измине с едно зареждане. Проучването на асоциацията, което бе публикувано преди няколко дни, показва, че когато температурата падне под  минус 20°F (минус 6.6 ° C), пробегът с работеща отоплителна система намалява средно с 41%. Но дори и при шофиране без отопляване на салона, пробегът драстично пада, тъй като при ниски температури капацитетът на литиево-йонните батерии намалява. Жегата също оказва лошо влияние не пробега - при 95 ° F (+ 35 ° C) с включен климатик, той намалява с 17%.

"Открихме, че влиянието на температурата върху електрическите автомобили е значително по-голямо, отколкото очаквахме", заяви директорът на ААА за автомобилостроенето и индустриалните отношения Грег Бренън. Асоциацията тества пет популярни електрически автомобила - BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf, Tesla Model S и Volkswagen e-Golf. Авторите на проучването стигнаха до заключението, че за всички модели влиянието на студа върху намаляването на пробега е сходно.

Проблемът при електрическите превозни средства, за разлика от автомобилите с ДВГ, където салонът се отоплява чрез подгряването на двигателя, е те трябва да отделят отделно енергия за отопление, вентилация или климатизация. А необходимата за това енергия трябва да дойде от батериите. От ААА препоръчват на собствениците на електрически автомобили да не забравят, че особено студът намалява пробега им, и да ги зареждат по-често. "Ако шофьорите са наясно, че съществуват ограничения при използване на електрическите превозни средства в по-екстремни метеорологични условия, по-малко вероятно е те да бъдат хванати неподготвени", отбелязва Бренън.

fallback
  • #12
    Як карач ( преди 5 години )
    Все още автомобилите с ДВГ, са по надеждни от таблетите на колела! След 10год като ги оправят усъвършенстват, тогава може да купуваме, но сега, Не.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    "Кви кафета кви 20 минути, то има 20 ел.коли в страната ако статат 2000 има да чакаш 5 часа ред, за да си заредиш колата на зарядна станция. " - до невежите, всеки ел. контакт е "зарядна станция".
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Ток до морето, ако караш много внимателно - не изпредварваш, не пускаш климатик, не караш бързо, не надуваш аудио уредбата и не дишаш много силно.... айде стига простотии..
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    В БГ вече има доста зарядни станции по 50KW. Като спреш за кафе за 20 мин и ето ти тока до морето. Там докато се печеш на плажа 5 -10 дни, ще имаш достатъчно време да заредиш дори и Tesla 100S.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Сега да вкарат и нова процедура за измерване на пробега на електричките в екстремни температури.За ДВГ въведоха WLTP, защото в реални условия горели повече и отделяли повече газове, следователно производителите лъжели.Ами сега за електричките да въведат нова процедура освен градско/извънградско, да ги карат някъде из пустинята и някъде в Сибир, че да не ни лъжат с пробега. Ай да ги видим.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Даммм..те не са открили а препотвърдили нещо ясно.Но дали тези данни ги пише в книжките на закупилите си безценния турлей.Леееко ме съмнява.Кой от срам кой от глоктоазия няма да си каже че като пусне климатик и почва да се оглежда за зарядна станция.Да не говорим че никой почти не е останал без алтернативно возило.Демагогия и реклама като се омешат става..Теслъ.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Колата на газ също не замърсява и няма тия проблеми каквито имат електричките. За какво ми е електрическа тогава.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами то е ясно и на нормалните автомобили с ДВГ им се увеличава разхода и се намалява пробега с един резервоар, немога да разбера каква е сензацията. Зимата докато загрее поне ДВГ харчи 2но и 3но на нормалния разход.
  • #4
    Suyahoka ( преди 5 години )
    Ето затова продължавам да твърдя,че не елчетата са бъдещето,а хибридите-стигат ти 50-60 км градско ,извън града с гориво,но разхода ще е нисък,защото батерията ще помага.Каквото и да ми говорят ще се окажа прав
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Електричките си имат и предимства при екстремни температури. Двигателят тръгва веднага и нормално и в най-големият студ и не отделя огромни количества ненужна топлина в най-голямата жега.Някои от негативите могат да се отстранят. Батериите могат да се подгряват докато колата се зарежда и след това в движение също да се поддържа някаква температура. Електрическият двигател, електрониката и батериите също отделят топлина. Засега тя не се използва за отопление, но може да се направи нещо...
fallback
Последни