IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Експерти признаха: Студът и жегата влияят на електромобилите

При минус 7 градуса пробегът с едно зареждане пада с 41%, а при 35 градуса - със 17%

Експерти признаха: Студът и жегата влияят на електромобилите

Собствениците на електрически автомобили отдавна се оплакват, че при студено време пробегът на колите с едно зареждане пада значително, а при високи температури - също намалява, макар и не толкова много. Сега това за първи път бе признато официално от експертите, в случая от Американската автомобилна асоциация (ААА), след сериозно проучване на този проблем.

Експертите от ААА стигнаха до заключението, че ниските температури значително намаляват разстоянието, което електрическо превозно средство може да измине с едно зареждане. Проучването на асоциацията, което бе публикувано преди няколко дни, показва, че когато температурата падне под  минус 20°F (минус 6.6 ° C), пробегът с работеща отоплителна система намалява средно с 41%. Но дори и при шофиране без отопляване на салона, пробегът драстично пада, тъй като при ниски температури капацитетът на литиево-йонните батерии намалява. Жегата също оказва лошо влияние не пробега - при 95 ° F (+ 35 ° C) с включен климатик, той намалява с 17%.

Електричка-зима

"Открихме, че влиянието на температурата върху електрическите автомобили е значително по-голямо, отколкото очаквахме", заяви директорът на ААА за автомобилостроенето и индустриалните отношения Грег Бренън. Асоциацията тества пет популярни електрически автомобила - BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf, Tesla Model S и Volkswagen e-Golf. Авторите на проучването стигнаха до заключението, че за всички модели влиянието на студа върху намаляването на пробега е сходно.

Проблемът при електрическите превозни средства, за разлика от автомобилите с ДВГ, където салонът се отоплява чрез подгряването на двигателя, е те трябва да отделят отделно енергия за отопление, вентилация или климатизация. А необходимата за това енергия трябва да дойде от батериите.
От ААА препоръчват на собствениците на електрически автомобили да не забравят, че особено студът намалява пробега им, и да ги зареждат по-често. "Ако шофьорите са наясно, че съществуват ограничения при използване на електрическите превозни средства в по-екстремни метеорологични условия, по-малко вероятно е те да бъдат хванати неподготвени", отбелязва Бренън.

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До невежия при контакт шуко се чака 16 чака да презапедиш от 1% до 100%, в случая съвсем ясно говорехме, за бързите зарядни станции. Когато не разбираш какво коментират останалите, не се намесвай и не обиждай.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Як карач ( преди 9 месеца )
    Все още автомобилите с ДВГ, са по надеждни от таблетите на колела! След 10год като ги оправят усъвършенстват, тогава може да купуваме, но сега, Не.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Кви кафета кви 20 минути, то има 20 ел.коли в страната ако статат 2000 има да чакаш 5 часа ред, за да си заредиш колата на зарядна станция. " - до невежите, всеки ел. контакт е "зарядна станция".
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кви кафета кви 20 минути, то има 20 ел.коли в страната ако статат 2000 има да чакаш 5 часа ред, за да си заредиш колата на зарядна станция. А ако станат 20000 изобщо нямаш шанс да заредиш дори във всяка бензиностанция да има по една зарядна станция а то в бензиностанциите няма да е безплатно, ще ти сложат 30лв. Да заредиш за 30 мин. Да изкараш още 200км.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ток до морето, ако караш много внимателно - не изпредварваш, не пускаш климатик, не караш бързо, не надуваш аудио уредбата и не дишаш много силно.... айде стига простотии..
  • #10
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    В БГ вече има доста зарядни станции по 50KW. Като спреш за кафе за 20 мин и ето ти тока до морето. Там докато се печеш на плажа 5 -10 дни, ще имаш достатъчно време да заредиш дори и Tesla 100S.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Истината е че поне за момента електрическага кола може да се ползва като втора кола, но все още трябва да поддържаш кола за извънградско. Гледах ревю на Тесла s и на нисан life. При пълен разряд им трябваха 16 часа, за да се заредят на 100%. Говорим за контакг шуко. Стават за градсо каране 30-40км. и вечер за 5-6 часа да презаредиш
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сега да вкарат и нова процедура за измерване на пробега на електричките в екстремни температури. За ДВГ въведоха WLTP, защото в реални условия горели повече и отделяли повече газове, следователно производителите лъжели. Ами сега за електричките да въведат нова процедура освен градско/извънградско, да ги карат някъде из пустинята и някъде в Сибир, че да не ни лъжат с пробега. Ай да ги видим.
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Даммм..те не са открили а препотвърдили нещо ясно.Но дали тези данни ги пише в книжките на закупилите си безценния турлей.Леееко ме съмнява.Кой от срам кой от глоктоазия няма да си каже че като пусне климатик и почва да се оглежда за зарядна станция.Да не говорим че никой почти не е останал без алтернативно возило.Демагогия и реклама като се омешат става..Теслъ.
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Колата на газ също не замърсява и няма тия проблеми каквито имат електричките. За какво ми е електрическа тогава.