Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Какви са предимствата на електричките през зимата

Канадци от мразовитата провинция Юкон разкриват впечатленията си от колите на ток

Какви са предимствата на електричките през зимата

В северозападната част на Канада се намира провинция Юкон. Това е планински край, с много езера, девствена природа, с дълги зими и с един от най-суровите климати на планетата. Именно там е измерена най-ниската температура в историята на Северна Америка откакто се правят метеорологични наблюдения - минус 63 градуса по Целзий.

Сигурно се питате защо ви пращаме на такава климатична екскурзия? Поради простата причина, че и в тази мразовита канадска провинция има собственици на електрически автомобили, колкото и странно да е това. И, по тяхно мнение, такива коли в студа демонстрират несравними предимства!

Yukon-2

Да, те потвърждават, че при ниски температури електрическият автомобил губи част от пробега си. Собствениците на електрички в Юкон обаче са много доволни от покупката си и с удоволствие разказван, че при такива студени условия за тях тези коли са по-добри от автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Едно от основните предимства е простото, бързо и гладко стартиране на автомобила, дори и след една нощ на улицата. Както казва собственикът на Tesla Model 3 Майк Саймън, в неговия край температури от порядъка на минус 40 градуса по Целзий е обикновено явление. Купил е електрическата си кола преди година и половина и оттогава не е имало ден, в който да съжалява.

Yukon-3

" Моята кола работи при всякакви температури. На сутринта двигателят стартира без никакви проблеми и никога не издава отвратителни шумове. А проблема със загубата на резерв на енергия реших като си купих батерия с по-голям капацитет. Това е достатъчно за ежедневните ми пътувания до и от работата, пазаруване, карането на децата на училище и разходки", споделя Саймън.

Друг юконец - Андре Шейн, хвали не по-малко своя електрически автомобил Nissan LEAF от 2012 г. По думите му, колата адекватно се справя с трудностите на студеното време, като дори при адски мраз показва достатъчен пробег от 80 км с едно зареждане на батерията.
"Това ми е достатъчно за целия ден, за да заведа децата на училище сутрин, да отида на работа, а вечер да направя същото в обратен ред. Зареждам я през нощта. Освен това автомобилът има таймер, който настройвам, за да започне салонът да се затопля още рано сутрин", разказва Шейн.

Yukon-4

Разбира се, засега в Юкон електрическият автомобил е рядък "звяр". На над 37 000 души население са регистрирани едва 12 такива коли. Има само две обществени станции за зареждане. Ето защо колите на ток в тази канадска провинция повече са представени от хибридите.

Такива истории може би опровергават аргументите на противниците на използването на електрически превозни средства при ниски температури. Жителите на Юкон добре знаят това Разбира се, когато избирате на какво гориво трябва да работи вашето превозно средство, е нужно да вземете предвид множество фактори, включително стил и начин на живот. Но в крайна сметка все още да си мислим, че електрическите автомобили не са подходящи за употреба в студените зими, явно не е правилно.

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Даа... По Дискъвъри дадоха пример че батерия която държи 2часа при -20С издържа 4 мин. (ставаше дума за професионалана видеокамера) Лично на мен ми умря LiPo батерия - при -10С се саморазреди под 3 волта на клетка и електрониката я обяви за мъртва и отказа да я зарежда. Та смешника горе, какво, вместо задния ред седалки е сложил 2 куфара батерии, с които при пробег паднал от 600км на 6км. да може да отиде до магазина и да се върне! Аре стига реклами! Харесвам мотокарите ама тея прекалика с л ...
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    За хората които искат автомобил но мразят машините..тия електротроши са дар от бога.За останалите са си бледо подобие.Фокуса се измести към еко гееве и такива които не искат електромери.Типично за соросоидната паплач.А говедата се подкараха според ръжена.Гениално и нищо ново.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тоз пък само японските и руските паллили при -40 градуса. цъкни в тубата и гледай Cold start diesel. Стига да е зимна нафтата пали, хората за тази цел си имат подгряващи свещи, трябва ти само добър акумулатор.
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При тези ниски температури няма по-добро от електричката. Оня пък с зизелите по-долу да се застреля. При -40 само японски или руски дизел пали, а при по-ниски температури и те няма да запалят. Да не говорим за голямото износване на двигателя при такива екстремно ниски температури. При електричките ги няма тези проблеми. Пробега пада естествено, но е достатъчен. Само на разни професорчета 80 км на ден са им малко. Абе вие бакшиши ли сте ве? Даже и те не правят по толкова на ден винаги.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Следващата ми кола отново ще е ектричка. Нямам Тесла и най-вероятно няма и да имам, но пробега от 100тина километра дневно ми е абсолютно достатъчен. Всяка вичер я зареждам в домашния контакт и за 15000 км съм изразнодвал ток за 190 лева. На всичкото отгоре за тези километри съм дал 0 лева за ремонти и обслужване. Само този, който е нямал електричка не може да оцени предимствата и.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе има още бая път имат да извървят електричките докато стигнат удобството на бензиновия двигател. Колкото и да харесвам новите неща, друго си е да имаш един голям V8 на Toyota. Надежден и мощен. Никога няма да те остави. Върви при всякакви температури, зареждаш за 5 минути където и да си по света. Бензин има навсякъде.
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Скоро имаше статия с оплаквания за модел 3 че в колата е - 12 градуса и не може да стопли. Иначе този малък пробег изобщо няма да го коментирам.
  • #9
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На -20 добре пали, а на -40? В Youtube има реални тестове на -40. Натискаш копчето и тръгваш. Парното почва да грее моментално. Мощността ти е ограничена, докато подгреят батериите, но това важи и за фосилната. Освен това ти е все тая, при положение, че дори с ограничението пак имаш 200-300 коня и въртящ момент от 0.
  • #8
    18 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всеки ден да зареждаш колата?Цяла нощ да я зареждаш за 80км ? Безумно. Аз съм с 80л резервоар с дизел и мога да мина 800км. Цял месец не зареждам и не се занимавам с глупости. На -20 пали без проблем, че трака, трака, но какво от това? С тези 80км на ден да те е страх да излезнеш, я ти стигнат да се прибереш я не. Да вземе да те остави някъде по път на -40 не мерси Да минат още 10-тина години в разработки може и да ги оправят.
  • #7
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Че на кой не му стигат 80 км/ден? Сигурно има и такива хора, но на мен до работа и обратно ми е 12 км. Значи мога цяла седмица да ходя с едно зареждане докато ги изхабя тези 80 км.