IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двойни колела на предната ос - странна, но ефективна опция

Високата цена и сложната конструкция провалят тази чудата идея през 80-те години

През 80-те години на миналия век се появява напълно луда идея: да се използват двойни колела на предната ос на леките автомобили. Не е ли това доста идиотско? Идеята хрумва на инженера Джери Юхан, след като неговият Lotus Esprit губи драг състезание срещу доста по-маломощния Citroen 2CV.


Doble wheels-2


Работата е там, че състезанието се провежда под проливен дъжд и със своите по-тесни колела Citroen 2CV се оказва в доста по-печеливша позиция. Идеята на Джери се състои в това да съедини две тесни гуми с общ ръб, които трябва да осигурят по-добро сцепление в сравнение с едно широко колело.


Doble wheels-3


Ако обаче задълбаем по-назад в автомобилната история, ще видим, че двойните гуми не се появяват през 80-те години на миналия век, а много по-рано. Още през 30-т на състезателните автомобили се поставени двойни колела, за да се увеличи сцеплението на тесните колела към пътя. Всъщност, Джери просто адаптира тази идея към съвременните реалности.
 
  
Doble wheels-4
 
 
Използването на сдвоени гуми JJD Twin Tire върху сух път е почти същото като обикновените единични гуми, но по време на дъжд те значително намаляват вероятността от аквапланинг. Джери патентова своя дизайн в 40 страни и започва масово производство. Проблемът обаче е в това, че двойните колела увеличават подресорната маса, скъпи са, а и конструкцията им е доста сложна, поради което пазарът не ги приема.

Ако нещата се бяха развили по друг начин, днешният автомобилен свят можеше да бъде напълно различен. Дългогодишният шеф на Volkswagen Фердинанд Пиех коментира това по следния начин: "Представете си, че може да направите външната гума от по-здрав каучук, за да удържате големите странични натоварвания по време на завои, а вътрешната - от друг каучук за увеличаване сцеплението и комфорта".
  
 
Doble wheels-5
  
   
Всъщност, в този случай можеха да се появят конструкции с различни шарки на протектора, с различни размери на външните и вътрешните колела, модификации с три или дори четири тесни колела на една и съща ос. Такива комплекти все още могат да бъдат намерени в продажба. Например, един такъв се продава в Будапеща, Унгария, за 1275 евро.


0 от 500