IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Производителите са в паника от нов тест

Процедурата EVAP може да доведе до спиране на някои модели

Производителите са в паника от нов тест

Въвеждането на новия цикъл за измерване на вредните емисии и разхода на гориво (WLTP) през миналата година предизвика доста сътресения на пазара на нови автомобили. Част от производителите, сред които бяха Volkswagen Group, BMW и Renault, не успяха да покрият стандарта и бяха принудени да спрат вече готови нови модели. Съответно, това доведе до спад в продажбите и сериозни финансови загуби.

През 2019 г. предстои втори етап от WLTP, който включва задължителен тест на изпарение (EVAP). Според директора по продажбите на Volkswagen Group – Кристиан Далхайм, всички нови двигатели и трансмисии на концерна ще трябва да преминат нови сертификационни процеси, за да се справят с теста.

„В сравнение с 2018 г. сме далеч по-уверени, че ще успеем да смекчим ефектите от втория етап, но въпреки това не изключваме възможността за въвеждане на временни ограничения на част от моделите ни през втората половина на тази година”, обясни Далхайм.

От Daimler също признаха, че имат доста малко време, за да се подготвят за новите тестове. Причината е, че окончателните изисквания са били обявени едва в края на ноември. „Това си остава огромно предизвикателство за нас, но сега ще успеем да планираме нещата по-добре”, коментира шефът на продажбите на концерна – Брита Зеегер.

Новият тест EVAP влиза в сила от 1 септември, като при него се измерват изпаренията, които се отделят от превозни средства с изключен двигагел. Целта е да се ограничи броя на летливите органични съединения под формата на бензинови пари, които излизат от автомобила за период от 48 часа.

Когато превозното средство е паркирано, повишаването на температурата на околната среда и дори слънчевата радиация могат да доведат до изтичане на бензинови пари. Автомобилите имат система, която да улавя изпаренията, но тя е с ограничени абсорбиращи способности. В случая, това се отнася само за колите с бензинови мотори, тъй като при дизелите налягането е много ниско.

Освен това, при всички нови превозни средства ще бъдат измерени отработените газове на азотен оксид по време на експлоатация на пътя (RDE-NOx). Според новите стандарти, дизеловите автомобили няма да могат да отделят 2,1 пъти повече от лабораторния лимит или 168 милиграма на километър.

Някои автомобилни компании обявиха, че са готови за новите тестове. В Opel, например, вече са взели всички мерки, за да може моделите да покрият изискванията. Алиансът PSA, който е собственик на германската компания, също е готов да посрещне новите сертификационни изпитания.

И от BMW Group обявиха, че не очакват проблеми с EVAP. Баварският производител е създал специален екип, който да се справи с предизвикателството, като всичко е планирано и са направени необходимите корекции.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Лудите ги търси в огледалото, немците така са свършени, че ВАГ са производител новер 1 а немските премиум марки държат пазара в премиум сегмента и дитуват модата там. И да попитам тоя с бензиновите пари какво кара?
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тука има некви луди любители на бензиновите пари. Ми ходете в нефтозавода, там има да дишате на воля.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Свършиха да ВАГ производител номер 1 а БМВ, Мерцедес и Ауди държат основния дял от пазара и диктуват модата в премиум клас.
  • #7
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Немците са аут свършиха това беше.Край с тях!Телефункин свършено е с тия бо.луци аут са!
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    sports_sedan ( преди 5 месеца )
    Лека по-лека, хватката се затяга, и колкото и да не искат автомобилните концерни ще преминат на ел. коли. Да и аз харесвам големи бензинови двигатели, но повече харесвам да мога да дишам.
  • #5
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    няма нищо по ароматно от бензинови пари за един автомобилист в чиито вени циркулира високооктанов бензин както и за ушите му звука от 6 8 10 12 цилиндъра всичко друго писанки на еко терористи
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До #2 В града няма нито крава и почти няма коли на ток, пък има гъст смог и всички се тровим 24/7 под похлупак от отровни, силно токсични, канцерогенни и смъртоносни газове. Мистерия!
  • #3
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Нормално абсурдно е тези голямообемни немски "премиум" двигатели с по 12 и 8 цилиндъра да продължат да съществуват.Технология от каменната ера.
  • #2
    7 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Свърши се с германците това беше мамицата им.До тук бяха.Хехе!
  • #1
    11 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В паника са нац.истите!Не може цял живот да правиш тежки коли с огромни в-8 до в-12 двигатели имащи разход и вредни емисии на танк.