Въвеждането на новия цикъл за измерване на вредните емисии и разхода на гориво (WLTP) през миналата година предизвика доста сътресения на пазара на нови автомобили. Част от производителите, сред които бяха Volkswagen Group, BMW и Renault, не успяха да покрият стандарта и бяха принудени да спрат вече готови нови модели. Съответно, това доведе до спад в продажбите и сериозни финансови загуби.
През 2019 г. предстои втори етап от WLTP, който включва задължителен тест на изпарение (EVAP). Според директора по продажбите на Volkswagen Group – Кристиан Далхайм, всички нови двигатели и трансмисии на концерна ще трябва да преминат нови сертификационни процеси, за да се справят с теста.
„В сравнение с 2018 г. сме далеч по-уверени, че ще успеем да смекчим ефектите от втория етап, но въпреки това не изключваме възможността за въвеждане на временни ограничения на част от моделите ни през втората половина на тази година”, обясни Далхайм.
От Daimler също признаха, че имат доста малко време, за да се подготвят за новите тестове. Причината е, че окончателните изисквания са били обявени едва в края на ноември. „Това си остава огромно предизвикателство за нас, но сега ще успеем да планираме нещата по-добре”, коментира шефът на продажбите на концерна – Брита Зеегер.
Новият тест EVAP влиза в сила от 1 септември, като при него се измерват изпаренията, които се отделят от превозни средства с изключен двигагел. Целта е да се ограничи броя на летливите органични съединения под формата на бензинови пари, които излизат от автомобила за период от 48 часа.
Когато превозното средство е паркирано, повишаването на температурата на околната среда и дори слънчевата радиация могат да доведат до изтичане на бензинови пари. Автомобилите имат система, която да улавя изпаренията, но тя е с ограничени абсорбиращи способности. В случая, това се отнася само за колите с бензинови мотори, тъй като при дизелите налягането е много ниско.
Освен това, при всички нови превозни средства ще бъдат измерени отработените газове на азотен оксид по време на експлоатация на пътя (RDE-NOx). Според новите стандарти, дизеловите автомобили няма да могат да отделят 2,1 пъти повече от лабораторния лимит или 168 милиграма на километър.
Някои автомобилни компании обявиха, че са готови за новите тестове. В Opel, например, вече са взели всички мерки, за да може моделите да покрият изискванията. Алиансът PSA, който е собственик на германската компания, също е готов да посрещне новите сертификационни изпитания.
И от BMW Group обявиха, че не очакват проблеми с EVAP. Баварският производител е създал специален екип, който да се справи с предизвикателството, като всичко е планирано и са направени необходимите корекции.