IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Kia e-Niro мина през 7 страни за 9 дни

Електрическият кросоувър консумира 17 кВт/100 км и беше зареждан общо 54,5 часа

Kia e-Niro мина през 7 страни за 9 дни

Наскоро южнокорейският автомобилен производител Kia представи на делегатите на 24-ата конференция на ООН по климата доклад за важността на прехода към транспорт, който може да намали нивото на въздействие върху околната среда.

Докладът бе съставен на базата на 3741-километрово пътешествие на напълно електрическия кросоувър e-Niro. Автомобилът пътува от португалската столица Лисабон до полския град Катовице и показа всички предимства на транспорта с нулеви емисии.

Kia e-Niro беше на път 9 дни, като премина седем страни и 14 града: Мадрид, Витория-Гастейс, Сан Себастиян, Бордо, Тур, Париж, Брюксел, Ниймеген, Есен, Дортмунд, Берлин, Дрезден, Вроцлав и Катовице. Автомобилът напусна Лисабон на 3 декември и пристигна в Катовице на 11 декември. По време на престоя си в градовете екипът на Kia се срещна с политици, за да демонстрира електрическата мобилност и да привлече вниманието към проблема с вредните емисии в атмосферата.

Пътешествието беше организирано от португалската организация Get2C, която се занимава с проблемите на климатичните промени, енергийните и въглеродните пазари. Kia Motors и Градският съвет на Лисабон също се присъединиха към проекта. Инициативата имаше за цел да повиши осведомеността за потенциала на електрическата мобилност и възможното намаляване емисиите на CO2.

Kia Niro-2

Емисиите на CO2 по време на пътуването можеха да бъдат наблюдавани в реално време. Според получените данни, косвените емисии на електрическия автомобил (свързани с производството на електричество) са 154 кг, което е с 74% по-малко в сравнение с емисиите, излъчвани от автомобил с двигател с вътрешно горене.

Средната консумация на електроенергия на автомобила беше 17 кВт/100 км, а средната скорост - 71 км/ч. През цялото пътуване автомобилът беше зареждан общо 54,5 часа - 15 часа през деня и 39,5 часа през нощта.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До анонимните: Те тия коли не са за вас...
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До единия анонимен - написано е, че за производство на ток са отделени 154 кг емисии - 74% по-малко в сравнение с ДВГ. До друг анонимен - по цени в България 17 киловатчаса са около 4 лева.
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А при добив, превоз и преработка на нефт има ли вредни емисии?! Защо разсъждавате, че при производство на електричество се отделят много емисии, а бензинът е чист като сълза до колонката на бензиностанциите?
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    A емисиите на ДВГ дали може да ги сметнем от началото до края - добив и транспорт на нефт, преработка до бензин и доставка до бензиностанция. Колко ли ще излязат емисиите ако започнем от самото начало на производството на енергия?
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Интресно е също тези 17KWh /100 при каква средна скорост са постигнати Иначе сметнато по цени на тока (Германия, 0,3Е/KWh) излиза 17*0.3 =5,10Е/100км. За 5.10 при 1.2Е/л дизел = 4.25л.. Еми 4/100 за този размер кола, ДВГ няма как, освен ако не карат 90-100, но дори и тогава ще е може би 5-6/100. За 2.50Е/100км разлика + по високата цена, не бих инветирал в кола, която ще седи повече на кабела, отколкото в движение
  • #2
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Много е спорно за емисиите. Това, че не отделя при движение, не значи че е 0 изобщо. Тока идва от някъде - АЕЦ, ТЕЦ => емисии. Нека се сметне, колко емисии се отделят за 1Kwh и *0.17 да се види колко е на км. Само на соларен панел или ветрогенератор мойе да гожорим за 0 емисии, но зареждането там ще отнеме значително повече време.
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Това са около 3000 км. С нормална кола се взимат за 2 дена, ако почивах повечко за 3 дена. Ако говорим за бързина, то електричката няма шанс, за дълги преходи не става, поне не и тези, коитъо се предлагат на пазара в момента. Ако обаче говорим за цена/км или вредни емисии, то ДВГ няма как да се мери с електричките. Аз съм фен на електричките, но признавам, че не са практични за дълги преходи. Освен това са много скъпи, за БГ хич не са удачни освен ако не си в къща (малко са тези хора в БГ).