Агенцията, издаваща сертификати на автомобилите по нови цикъл за разход на гориво и вредни емисии (WLTP), е повишила максималния пробег на електрическото Kia e-Niro заради грешка при измерването, съобщава Autocar.
По информация на изданието, корейският производител само е открил грешката и е съобщил за нея. Оказва се, че външната компания, провеждаща тестовете, е избрала грешен метод за изследване. Заради него Kia e-Niro е преминал повече време в града, което е намалила скоростта на електромобила и съответно е свалил разхода на енергия.
По-рано беше обявено, че машината може да измине 310 км с едно зареждане при версията с батерии с капацитет 32,2 кВт/ч и 474 км при тези с 64 кВт/ч. Новите показатели са съответно 288 и 453 км.
След откриване на грешката от Kia са се свързали с клиентите, които вече са си поръчали електромобила и са ги уведомили за промяната, като са обяснили защо се е стигнало до нея. Остава обаче въпросът дали грешният метод е използван и при изпитания на Hyundai Kona, който използва същото задвижване.
Силовият агрегат на Kia e-Niro се състои от електромотор с мощност 204 или 135 к.с. Кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди. Батерията с капацитет 64 кВт/ч може да се зареди до 80% за 54 минути.
Снимка: Kia