fallback

Най-добрите двигатели в съвременните автомобили (ІІ част)

От 2.5-литровия редови 5-цилиндров турбо в Audi RS3 и TT RS до най-мощния атмосферен в историята на Ferrari

Тенденцията за намаляване обема на съвременните двигатели и броя на цилиндрите може да плаши, но такъв е вече светът, в който живеем. Турбините станаха нещо обичайно, въпреки че преди 15-20 г. можеха да се видят само под капака на тунингованите "чудовища" и суперавтомобилите, а три цилиндъра вече не са срам, а модна тенденция. Изглежда, че феновете, които обичат атмосферния V12 двигател и тези с обем не по-малко от 5 литра, страдат. Но не е така. Под капака на съвременните автомобили все още могат да се намерят достойни двигатели. Миналия път ви показахме 9 такива двигателя, сега е ред на останалите.

6,2-литров турбо V8 - Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye

Hellcat Redeye използва същия двигател като Demon, който вече е спрян от производство. Но вместо 840 конски сили, арсеналът му е  "само" 797. Много хора биха казали, че са напълно достатъчни.

4,0-литров тип "боксер" - Porsche 911 GT3 RS

Новият "боксер" с мощност от 520 к.с. в Porsche 911 GT3 RS от моделната 2019 г. е най-мощният атмосферен двигател в историята на 911. Набира до 9000 об/мин и издава страхотен звук.

5,2-литров V10 - Lamborghini Huracan и Audi R8

Макар и да не е най-новият двигател в този списъка, атмосферният V10, с който са оборудвани Audi R8 и Lamborghini Huracan, е все още един от най-добрите. Най-мощната конфигурация се падна на версията Huracan Performante - 640 коня.

6,2-литров турбо V8 - Chevrolet Corvette ZR1

Всеки двигател на Corvette е страхотен, но мощният 755 конски сили LT5 в ZR1 е върхът. Той е с 50% по-голям от Z06 двигателя - толкова голям, че всъщност не се вписва под капака. В капака трябваше да се отреже огромна дупка, за да се направи място за масивния суперчарджър.

3,9-литров туинтурбо V8 - Ferrari 488 Pista

Новият 488 Pista използва модернизирана версия на 3.9-литровия двигател, който може да се намери в "обикновения" 488. Неговата мощност е увеличена до 711 коня. Тази цифра е впечатляваща, като се има предвид малкият му работен обем.

6,5-литров V12 - Lamborghini Aventador S

Мощният 6,5-литров V12 на суперавтомобила Lamborghini Aventador издава именно този звук, който очаквате да чуете от такава кола. Може да се смята за перфектен двигател за новия Aventador S със задвижване на задните колела, който сега е още по-забавен за шофиране по серпентини.

6,5-литров V12 - Ferrari 812 Superfast

812 Superfast получи най-мощния атмосферен двигател в историята на италианската марка. Този 6,5-литров V12 развива чудовищната мощност от 789 конски сили, а освен това звучи просто превъзходно.

4.0-литров туинтурбо V8 - McLaren Senna

McLaren взе 4,0-литровия двигател от модела 720S и го постави в новия суперавтомобил Senna, като увеличи мощността му до 789 конски сили без помощта на хибридна технология. За пистов автомобил със собствено тегло от 1200 кг това е адски много.

2.5-литров редови 5-цилиндров турбо - Audi RS3 и TT RS

Самият факт, че редовият 5-цилиндров двигател в Audi TT RS и RS3 има нечетен брой цилиндри, го прави невероятно готин. Той има отлична мощност, а при високи обороти звучи като половин V10.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    "6,2-литров турбо V8 - Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye"Пак технически неграмотни преводачи са я преписвали тая статия...Къде видяхте турбо на тая снимка? Аз виждам един голяяям алуминиев механичен компресор с дебел ремък и ролка. Американците му викат supercharger. Няма турбо тук.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    600 к.с. се събира, но някой трябва да го захранва и да му плаща данъка. Когато всичко е ел., вече електроавтомобилите няма да имат преференции. И не бъди толкова сигурен, че всяко колело ще е с директно свързан ел. двигател, както и, че 4х4 ще е под път и над път. Най-малкото маркетингът няма да го позволи.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Ръмжащи динозаври, които ще изчезнат до 20 години. Тъжно но факт. В ерата на електрическите коли, рядко ще има двигател под 200 к.с. а такива с по 600 к.с. ще са масови. Просто при КПД от 95% ел. двигател с 600 к.с. се събира под капака на оригиналното Мини. Да не говорим че цели агрегати като скоростни кутии и диференциали ще изчезнат, а всяко колело ще се задвижва от собствен ел. двигател. Така 4х4 ще има почти всяка кола, което ще е далеч по-прецизно от всичко което е в момента на пазара.
fallback
Последни