В съвременната автомобилна индустрия повечето нови коли обикновено се предлагат с около два до три различни двигателя с различна мощност. В някои случаи, подобно на новото BMW 3 Series, е наличен само един, поне първоначално - 2.0-литров четирицилиндров турбо с мощност 255 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент, към който ще се присъедини по-голям 3.0-литров за M340i и M340i xDrive.
Повечето производители обаче имаха различни стратегии в миналото, особено през 80-те, 90-те и началото на новия век, когато много от колите се продаваха със значително повече двигатели с различен обем. Това не е изненада, тъй като развитието на софтуера в предишните три десетилетия, всъщност не позволяваше различни мощности от един двигател. Просто казано, ако искате повече мощност, имате нужда от по-голям двигател.
Тези времена никога няма да се върнат, тъй като днешните автомобилите са много по-напреднали в технологиите и често е нужно само нов код за електронния блок за управление, за да получат повече мощност. 80-те и 90-те години на миналия век бяха страхотни по толкова много начини, че Motor реши да хвърли поглед към някои модели, които се предлагаха с най-голямото портфолио от двигатели през онези две десетилетия. Като бонус са включени и няколко коли от по-близкото минало.
Не приемайте този списък като перфектното ръководство за наличност на двигателите - със сигурност са пропуснати някои модели с голямо разнообразие на мотори, но той все пак е добър преглед на тенденциите от последните три десетилетия.
Cadillac CTS (2014 - досега); 5 двигателя, обем от 2.0 до 6.2 литра
Пет двигателя определено не са огромна бройка, но сегашният Cadillac CTS впечатлява с широката гама конски сили в своето портфолио. Базовият CTS има 2.0-литров четирицилиндров двигател с мощност от 272 к.с., а на върха е 6.2-литров V8 от Corvette Z06 с 640 коня.
Volkswagen Golf 2 (1983 - 1992); 8 двигателя, обем от 1.0 до 2.0 литра
Второто поколение на Golf бе моделът, който превърна немския хечбек в световната легенда, която всички днес познаваме. Беше практичен, издръжлив и ефикасен, а тези качества бяха достатъчни 6,3 милиона клиенти да си купят Golf Mark II. Той също така бе един от автомобилите с най-много двигатели в сегмента си, предлагайки осем мотора, без да броим електрическата версия, която беше по-скоро прототип. Бензиновите модели варират от 1.0-литров до 2.0-литров двигател, а има и два 1.6-литрови дизела - със и без турбокомпресор
Buick Century (1982 - 1996); 8 двигателя, обем от 2.2 до 4.3 литра
Петото поколение на Century беше първото, базирано на шаси за FWD и се предлагаше като седан, купе и комби. В зависимост от моделната година, моделът се продаваше с 8 двигателя с различен обем - от 2,2-литров четирицилиндров до 4,3-литров V6. Мощността в този диапазон не беше особено впечатляваща, особено при днешните стандарти, но най-мощните V6 двигатели бяха 160 к.с.
Chevrolet Impala (2006 - 2016); 8 двигателя, обем от 3.5 до 5.3 литра
Деветото поколение на Impala дебютира през 2005 г. и се продаваше до 2016 г. Сгобяван в Канада, четиривратият седан имаше общо 8 двигателя с 4 различни обема, вариращи от 3,5 до 5,3 литра в LS4 V8. Всички те бяха бензинови и се предлагаха с избор от три трансмисии - две 4-степенни автоматични и една 6-степенна автоматична.
Ford Sierra (1982 - 1993); 15 двигателя, обем от 1.3 до 2.9 литра
Sierra беше "боецът" на Ford в сегмента на големите семейни автомобили в Европа и предшественикът на Mondeo, най-големият невсъдеходен модел на континента днес. По време на своя жизнен цикъл, Sierra се предлагаше с широка гама двигатели, вариращи от 1.3-литров бензинов OHC до 2.3-литров дизелов, или общо 15 с 9 различни обема. Имаше дори 4 различни V6 двигателя (2.0, 2.3, 2.8 и 2.9-литрови) с мощност от 59 до 150 к.с.
Mazda Familia/323/Protegé (1998 - 2003); 15 двигателя, обем от 1.3 до 2.0 литра
Осмото поколение на компактния хечбек/седан на Mazda беше предлаган с различни имена в зависимост от пазара. В САЩ моделът бе известен като Protegé, а в Европа - като 323. В различните региони на света автомобилът бе задвижван от различни двигатели, вариращи от базовия 1.3-литров до 2.0-литров турбо, или общо 15 с пет различни обема.
Mercedes-Benz 190 (1982 - 1993); 20 двигателя, обем от 1.8 до 3.2 литра
190 с вътрешнозаводския код W201 беше първият опит на Mercedes за навлизане в компактния премиум сегмент в Европа. Той беше разположен под 124 и се явяваше предшественик на C-Class. Първоначално стартира с карбураторни двигатели, които скоро бяха заменени от инжекторни, със значително подобрена ефективност. През 11-те години на производство бяха продадени версии с общо 20 двигателя с 11 различни обема. 190 е един от първите автомобили на масовия пазар, които получиха цяла гама дизелови двигатели - 2.0- и 2.2-литрови четирицилиндрови и два 2.5-литрови петцилиндрови.
Opel Omega A (1986 - 1993); 23 двигателя, обем от 1.8 до 4.0 литра
Omega замени Record в европейската гама на Opel. Това беше голям седан (и комби) с изключително широка гама двигатели. Базовите модели бяха задвижвани от 1.8-литрови четирицилиндрови, но също така имаше и няколко шестцилиндрови. Като цяло, през седемте години от производството си, Omega се предлагаше с 23 двигателя с 8 различни обема. Мощността им варираше от 82 до 377 к.с. в ограничената серия Omega Lotus. Три дизела също бяха сред вариантите пред купувачите.