fallback

Най-добрите двигатели в съвременните автомобили (І част)

От 2,5-литровия турбинен тип "боксер" в Subaru WRX STI до 8-литровия W16 с 4 турбини на Bugatti Chiron

Тенденцията за намаляване обема на съвременните двигатели и броя на цилиндрите може да плаши, но такъв е вече светът, в който живеем. Турбините станаха нещо обичайно, въпреки че преди 15-20 г. можеха да се видят само под капака на тунингованите "чудовища" и суперавтомобилите. Трите цилиндъра пък вече не са срам, а модна тенденция. Изглежда, че феновете, които обичат атмосферния V12 двигател и тези с обем не по-малко от 5 литра, страдат. Но не е така. Под капака на съвременните автомобили все още могат да се намерят достойни двигатели. Ето първите 9 такива примера.

5,0-литров V8 - Lexus LC500/GS F/ RC F

В свят, в който производителите все повече се обръщат към турбокомпресорите и хибридните двигатели, е хубаво да се види един атмосферен V8. Този 5,0-литров двигател може да бъде намерен под капака на няколко модела на Lexus.

4,0-литров битурбинен тип "боксер" - Porsche 911 GT2 RS

Инженерите на Porsche могат да измъкнат 700 конски сили от шестцилиндров двигател тип "боксер" и да го продават с четиригодишна гаранция. Излишно е да се казва, че това е невероятно як резултат.

2,5-литров 4-цилиндров турбинен тип "боксер" - Subaru WRX STI

В продължение на две десетилетия под предния капак на Subaru с префикса STI бе 2.5-литров 4-цилиндров тип "боксер". Двигателят променяше характеристиките си и оставаше точно този, който много фенове харесваха.

3,8-литров туинтурбо V6 - Nissan GT-R

Подобно на двигателя на Subaru, този на суперавтомобила Nissan GT-R е запазил своите характеристики в продължение на много години. Това, което го отличава от другите двигатели, са невероятните възможности за подобрение. Някои тунинг ателиета успяха да измъкнат от него над 3000 к.с.

5,0-литров V8 - Ford Mustang GT

Когато се говори за най-добрия американски двигател, това напълно може да бъде 5.0-литровият V8, монтиран под капака на последното поколение Ford Mustang. Достатъчно е да натиснеш педала на газта до пода, за да чуеш великолепния му рев. Развива 426 к.с., което е повече от достатъчно за масълкар, която често попада в катастрофи.

2,9-литров туинтурбо V6 - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Всъщност, двигателят V6 на Alfa Romeo Giulia с мощност от 505 конски сили е V8 на Ferrari, но без два цилиндъра. Това обяснява защо в него има толкова много мощ и защо звучи така страхотно.

4.0-литров туинтурбо V8 - Mercedes-AMG

4-литровият V8 M178 с двоен турбокомпресор се предлага в почти всички автомобили на Mercedes-AMG. Неговата особеност са турбините, монтирани между главите на блока на цилиндрите.

5,2-литров V8 - Ford Mustang Shelby GT350

Двигателят на GT350 се отличава сред по-голямата част от американските V8, защото използва колянов вал с особена конструкция, който му позволява да набира до огромни обороти. Звукът от работата му в червената зона на тахометъра е просто великолепен, а ускорението от място може да ви побърка от кеф.

8,0-литров W16 с четири турбини - Bugatti Chiron

Chiron има един от най-безумните по своята конфигурация двигатели в този списък. Неговите шестнадесет цилиндъра са W-образни, за да се спести малко място за монтирането на четири турбокомпресора. Това ви позволява да получите от него до 1500 конски сили.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    До долния: да не би да си абонат на ауди-сервиза, ей там зад Люлин, че си се увредил толкова!?
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Двигателят на Мерцедес, който изкопира двигателят на Ауди/Порше като конструкция, кубатура, място на турбините и всичко останало, какво прави в такава класация???
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Нищо добро няма в такива безумно скъпи двигатели. Както и почти никой от четящите няма такъв двигател в колата си. Съвършенството е да направиш работния двигател, който го скъсват от каране, монтиран в служебни баничарки и държи 500 хил километра. Оставете ги тези витринни скъпотии на хора с по 5 коли в гаражите на вилите.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Електромоторчето на нисан лийф не ги ли бие всички?Шегувам се - това е АУТО медия, истински автомобилист не би се кефил на нещо, което не ръмжи и не пуши.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Е да ама си в грешка :)Тук Boss-ът може да бъде само един и той е:"The Mustang GT350R Makes You Jump Out Of Your Skin" - ЮтюбТака като гледам GT350R на Goodwood Festival of Speed 2015 - пред него GTR е като Джет Ли пред Арнолд Шварценегер. Японецът никога не може да бъде автомобил за Алфа мъжкар, защото е правен от добри специалисти, но с малки неща в гащите
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Двигателя на GT-R е класи над всички. От толкова години го правят и никой все още не може да направи такъв с подобни характеристики и най-вече здравина търпящ зверски тунинг без да му стане нещо и да е на такава цена.Следващите, които най-много ме радват са на Алфата и атмосферката на Лексус! Жестоки мотори!
fallback
Последни