Тенденцията за намаляване обема на съвременните двигатели и броя на цилиндрите може да плаши, но такъв е вече светът, в който живеем. Турбините станаха нещо обичайно, въпреки че преди 15-20 г. можеха да се видят само под капака на тунингованите "чудовища" и суперавтомобилите. Трите цилиндъра пък вече не са срам, а модна тенденция. Изглежда, че феновете, които обичат атмосферния V12 двигател и тези с обем не по-малко от 5 литра, страдат. Но не е така. Под капака на съвременните автомобили все още могат да се намерят достойни двигатели. Ето първите 9 такива примера.
5,0-литров V8 - Lexus LC500/GS F/ RC F
В свят, в който производителите все повече се обръщат към турбокомпресорите и хибридните двигатели, е хубаво да се види един атмосферен V8. Този 5,0-литров двигател може да бъде намерен под капака на няколко модела на Lexus.
4,0-литров битурбинен тип "боксер" - Porsche 911 GT2 RS
Инженерите на Porsche могат да измъкнат 700 конски сили от шестцилиндров двигател тип "боксер" и да го продават с четиригодишна гаранция. Излишно е да се казва, че това е невероятно як резултат.
2,5-литров 4-цилиндров турбинен тип "боксер" - Subaru WRX STI
В продължение на две десетилетия под предния капак на Subaru с префикса STI бе 2.5-литров 4-цилиндров тип "боксер". Двигателят променяше характеристиките си и оставаше точно този, който много фенове харесваха.
3,8-литров туинтурбо V6 - Nissan GT-R
Подобно на двигателя на Subaru, този на суперавтомобила Nissan GT-R е запазил своите характеристики в продължение на много години. Това, което го отличава от другите двигатели, са невероятните възможности за подобрение. Някои тунинг ателиета успяха да измъкнат от него над 3000 к.с.
5,0-литров V8 - Ford Mustang GT
Когато се говори за най-добрия американски двигател, това напълно може да бъде 5.0-литровият V8, монтиран под капака на последното поколение Ford Mustang. Достатъчно е да натиснеш педала на газта до пода, за да чуеш великолепния му рев. Развива 426 к.с., което е повече от достатъчно за масълкар, която често попада в катастрофи.
2,9-литров туинтурбо V6 - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Всъщност, двигателят V6 на Alfa Romeo Giulia с мощност от 505 конски сили е V8 на Ferrari, но без два цилиндъра. Това обяснява защо в него има толкова много мощ и защо звучи така страхотно.
4.0-литров туинтурбо V8 - Mercedes-AMG
4-литровият V8 M178 с двоен турбокомпресор се предлага в почти всички автомобили на Mercedes-AMG. Неговата особеност са турбините, монтирани между главите на блока на цилиндрите.
5,2-литров V8 - Ford Mustang Shelby GT350
Двигателят на GT350 се отличава сред по-голямата част от американските V8, защото използва колянов вал с особена конструкция, който му позволява да набира до огромни обороти. Звукът от работата му в червената зона на тахометъра е просто великолепен, а ускорението от място може да ви побърка от кеф.
8,0-литров W16 с четири турбини - Bugatti Chiron
Chiron има един от най-безумните по своята конфигурация двигатели в този списък. Неговите шестнадесет цилиндъра са W-образни, за да се спести малко място за монтирането на четири турбокомпресора. Това ви позволява да получите от него до 1500 конски сили.