IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Южна Корея започва водородна революция

До 2040 г. в страната трябва да са произведени 6,2 млн. коли с такова задвижване

Южна Корея започва водородна революция

Южна Корея смята да увеличи употребата на водородни автомобили в страната 6 пъти и постепенно да се откаже от електрическите и колите с традиционен ДВГ. Властите планират да популяризират автомобилите на водород сред населението, като субсидират индустрията и инсталират още зарядни станции. Тази година Южна Корея иска да увеличи продажбите на такива коли от 700 на 4000.

В света този план вече бе наречен "водородна революция" и "водородна икономика". До 2018 г. в страната бяха направени около 2000 автомобила, в които вместо батерии се използват технологии за превръщане на водорода в енергия. До 2025 г. техният брой трябва да достигне 100 000. Към 2040 г. се планира рязък скок, когато страната трябва да са произведени до 6,2 милиона автомобила на водород, а 3,3 милиона от тях да бъдат експортирани.

Правителството възнамерява да изпълни плана си чрез увеличаване на зарядните станции - от 14 миналата година до 310 до 2022 г. и до 1200 до 2040 г. Една от точките на програмата е да се намали стойността на водородните автомобили до 27 000 евро чрез субсидии. Наред с това, самият водород трябва да стане по-евтин. До 2040 г. се планира цената на килограм да бъде намалена от сегашните 6,25 на 2,34 евро.

Наред с увеличаването броя на личните автомобили, властите искат и общественият транспорт да премине на водород. В дългосрочен план се предвижда да бъдат пуснати в експлоатация 40 000 автобуса, 80 000 таксита и 30 000 камиона с водородно задвижване.

0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До # 1 - Приятел, да не би да бъркаш нещо водород с въглерод ;)
  • #2
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тъжно ми е за майчицата земя. Около 2.5 пъти повече СО2 на км се отделят при производството на водород с най-масовата в момента технология и няма изгледи това да се промени.
  • #1
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Браво, ето ги първите, които се усетиха, че докато си почти изцяло зависим от Конго, тия батерии няма как да са бъдещето.