Дебютиралият наскоро електрически кросоувър Mercedes-Benz EQC привлече толкова много внимание, че за новия водороден Mercedes-Benz GLC F-Cell почти не остана. Напразно, защото той наистина е интересен. Всъщност, колата се присъединява към гамата на електрифицираните модели EQ, която до 2020 г. ще наброява 10 автомобила.
Дизайн
Външно, автомобилът безпогрешно се идентифицира като GLC, но някои промени все пак могат да бъдат забелязани. Не става въпрос за тунинг или специален стилистичен пакет, а за вторичните признаци на водороден автомобил. Моделът се отличава с новите брони и уникалния дизайн на фалшивата радиаторна решетка със сините акценти около нея.
Алтернативно превозно средство
Mercedes-Benz GLC F-Cell не е обичайната (доколкото е възможно в момента) водородна кола. В същото време новият продукт е различен от всички съвременни електрически превозни средства и представлява вид хибрид. И пак не е точно така, както сме свикнали в случай на симбиоза между ДВГ и електрически мотор.
Водородното превозно средство е електрическо превозно средство, защото двигателят се захранва от ток, генериран от химична реакция на водорода. GLC F-Cellобаче е допълнително оборудван с 13.5-киловатова литиево-йонна батерия, която позволява на кросоувъра да измине 50 км само на ток.
Водородният кросоувър на германците има доста сложно оформление: в предната част, където в стандартния GLC се намира двигателят с вътрешно горене, е инсталиран един вид електростанция, която преработва водородното гориво. Под задните седалки има резервоар за водород (да, това е напълно безопасно), а под пода на багажника са разположени електродвигателят и литиево-йонната батерия.
Технически характеристики
Общият пробег, съчетан с потреблението на водород (резервоарът побира 4,4 кг гориво), е 478 км. Автомобилът може да бъде зареден само за три минути, а пълното зареждане на батерията отнема около час и половина. Мощността на електромотора е 208 коня.
За Mercedes-Benz GLC F-Cell са предвидени четири режима на шофиране: Hybrid (комбинирана консумация на ток и водород), F-Cell (енергията се генерира само чрез разделяне на горивните клетки), Battery (движение само на ток, доставен от батерията) и Charge (режим за възстановяване заряда на енергията).
На пазара
Компанията ще започне да доставя автомобила в края на октомври, главно в такива големи германски градове като Берлин, Хамбург, Франкфурт, Щутгарт, Мюнхен, Кьолн и Дюселдорф. Колата ще бъде достъпна само при дългосрочен наем. Бъдещето на водородния транспорт под марката Mercedes-Benz ще зависи от успеха на GLC F-Cell и скоростта на разширяване мрежата от зарядни станции за водород.
Въпреки перспективността на технологията, това направление все още е прекалено младо. В момента пазарът се фокусира върху електромобилите, които се зареждат от мрежата и внедряването им е доста по-лесно. Интересното е, че освен с колите с ДВГ, традиционните електрически автомобили ще трябва да се конкурират и с тези на водород.
Снимки: Mercedes