IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Кросоувърът GLC F-Cell всъщност е нещо като хибрид, но не съвсем

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Дебютиралият наскоро електрически кросоувър Mercedes-Benz EQC привлече толкова много внимание, че за новия водороден Mercedes-Benz GLC F-Cell почти не остана. Напразно, защото той наистина е интересен. Всъщност, колата се присъединява към гамата на електрифицираните модели EQ, която до 2020 г. ще наброява 10 автомобила.

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Дизайн

Външно, автомобилът безпогрешно се идентифицира като GLC, но някои промени все пак могат да бъдат забелязани. Не става въпрос за тунинг или специален стилистичен пакет, а за вторичните признаци на водороден автомобил. Моделът се отличава с новите брони и уникалния дизайн на фалшивата радиаторна решетка със сините акценти около нея.

Алтернативно превозно средство


Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC F-Cell не е обичайната (доколкото е възможно в момента) водородна кола. В същото време новият продукт е различен от всички съвременни електрически превозни средства и представлява вид хибрид. И пак не е точно така, както сме свикнали в случай на симбиоза между ДВГ и електрически мотор.

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Водородното превозно средство е електрическо превозно средство, защото двигателят се захранва от ток, генериран от химична реакция на водорода. GLC F-Cellобаче  е допълнително оборудван с 13.5-киловатова литиево-йонна батерия, която позволява на кросоувъра да измине 50 км само на ток.

Водородният кросоувър на германците има доста сложно оформление: в предната част, където в стандартния GLC се намира двигателят с вътрешно горене, е инсталиран един вид електростанция, която преработва водородното гориво. Под задните седалки има резервоар за водород (да, това е напълно безопасно), а под пода на багажника са разположени електродвигателят и литиево-йонната батерия.

Технически характеристики

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Общият пробег, съчетан с потреблението на водород (резервоарът побира 4,4 кг гориво), е 478 км. Автомобилът може да бъде зареден само за три минути, а пълното зареждане на батерията отнема около час и половина. Мощността на електромотора е 208 коня.

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

За Mercedes-Benz GLC F-Cell са предвидени четири режима на шофиране: Hybrid (комбинирана консумация на ток и водород), F-Cell (енергията се генерира само чрез разделяне на горивните клетки), Battery (движение само на ток, доставен от батерията) и Charge (режим за възстановяване заряда на енергията).

На пазара

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Компанията ще започне да доставя автомобила в края на октомври, главно в такива големи германски градове като Берлин, Хамбург, Франкфурт, Щутгарт, Мюнхен, Кьолн и Дюселдорф. Колата ще бъде достъпна само при дългосрочен наем. Бъдещето на водородния транспорт под марката Mercedes-Benz ще зависи от успеха на GLC F-Cell и скоростта на разширяване мрежата от зарядни станции за водород.

Въпреки перспективността на технологията, това направление все още е прекалено младо. В момента пазарът се фокусира върху електромобилите, които се зареждат от мрежата и внедряването им е доста по-лесно. Интересното е, че освен с колите с ДВГ, традиционните електрически автомобили ще трябва да се конкурират и с тези на водород.

Снимки: Mercedes

0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Значи тия които правят водородни коли нямат мозък в главата а Мерцедес имат. Ами умнико нали четеш че и Мерцедес вече предлагат такава кола. Какво излиза - че и те нямат мозък в главите ли хахаха. Мисленето не ти е силна страна явно хаха.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Прочети колко коли са продали общо марките с водородни автомобили на пазара и пак говори. Продажбите не могат да покрият и 1/10 от разходите за разработка. Ето това е причината марките, които имат малко мозък в управлението си, да не пускат свои модели. Подобно е положението и с "дизото" - просто технологията не е достатъчно комфортна за марка като Мерцедес. Няма клиент на марката, който да предпочете по-шумен и по-вибриращ двигател от дизела за 0,5 литра икономия. Хората си държат на нивото.
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Ime ( преди 10 месеца )
    То е лесно да пуснеш в продажба нещо безмислено... Както Факт отбеляза в момента производството на водород е трудоемко, замърсяващо и много неефективно...Чуква писател, мда.
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    И като са обиколиши света колко водородни коли са пуснали в продажба досега? 0! Немците са мега зле в тия технологии. Затова Ауди се кооперираха с Хюндай да ги научат как се прави защото те от 5-6 години имат серийни водородни коли а немците дизеляци от миналия век
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 10 месеца )
    Водородните коли са пълна глупост.Производството на водорд е скъпо и неефективно.Спокойно немските сбърканяци не са победили Тесла няма и да ги победят.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ime ( преди 10 месеца )
    Мерцедес направиха околосветско с водородна...б класа мисля беше... Ама чукча писател, не читател...
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    От 90-те разработват и са по-назад от другите. Тепърва изкарват кола а други вече сменят 2-о поколение водородни автомобили.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    / ( преди 10 месеца )
    Мерцедес от началото на 90-те години разработва водородни автомобили.Ако пробега и станцийте са проблем то всяко нещо с времето си ,все пак още има НАФТА.Реално всичко е политика
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Тука проблема с инфраструктурата е още по - голям според мен, за електричките все пак има и хора с гаражи, ама водородна станция аз поне в радиус от 500 км от мен не знам да има (не говоря за БГ). Иначе лично казано, мен супер много ме кефи комбинацията на двете технологии.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Доста добра концепция, но вероятно много скъпа. По-лошото обаче е, че не се прави нищо за да се популяризират тези коли. Потенциалните клиенти вероятно нямят представа, че такова нещо съществува.