IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota започва производството на водородни всъдеходи и пикапи

Японският производител удвоява инвестициите си в технологията

Toyota започва производството на водородни всъдеходи и пикапи

Компанията Toyota ще удвои инвестициите си в автомобили на водород и ще започне да разработва достъпни като цена масови автомобили и кросоувъри. След това технологията ще бъде насочена съм автобуси и камиони, като целта е да се постигнат по-големи обеми на производство и съответно по-ниска цена, съобщава Autoblog.com.

Toyota започва производството на водородни всъдеходи и пикапи

От японски производител официално съобщиха, че масовото производство на водородни автомобили ще намали цената им, която сега е твърде висока – не само заради самата технология, но и заради скъпите материали, които се използват при този тип превозни средства. Един от тях е платината.

В Toyota смятат поетапно да стартират производството на модели от различни класове. Компанията вече предлага леки коли – модела Mirai (на снимката), а след него ще се появят последователно всъдеходи, пикапи и товарни автомобили, като процесът трябва да бъде завършен през 2025 г.

Освен това в компанията работят и върху увеличение на производителността на колите на водород. Например, в момента Toyota Mirai има пробег от около 500 км, но целта е през 2020 г. тя да достигне 750 км, а през 2025 г. да бъде поне 1000  км.

Японците са убедени, че водородът ще стане основен източник на чиста енергия в следващите 100 тодини. Toyota разработва FCV-технологии от началото на 90-те години на миналия век, а стартира продажбите на този тип автомобили през 2014 г. Досега обаче са продадени едва 6000 бройки, тъй колите на водород се оказаха твърде скъпи – около 60 000 долара за кола.

Според прогнозите на LMC Automotive, през 2027 г. общият дял на водородните автомобили в световен мащаб ще бъде едва 0,2%. В същото време се очаква тогава електромобилите да държат около 11% от продажбите на нови коли.

Снимка: Toyota

Тагове: toyota mirai
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    H2 ( преди 1 година )
    До анонимния: вътрешно или външно горене = окисление на водорода + енергия.Горивната клетка какво прави бе отворко?
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В статията не става дума за ДВГ на водород!!!
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    H2 ( преди 1 година )
    Първият двигател с вътрешно горене е водороден!
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Че те Дачия отдавна планират електромобил. За какво им е водород като фабричната газова е в пъти по-разумна от водорода? Някои се позасмяха, но финансовите резултати на марката показват прогрес, който ще позволи да пуснат някой мек хибрид. Тогава кой ще купи Приус?
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    doc ( преди 1 година )
    Защото е Toyota,а не Dacia или VW!
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    VW като не ползват услугите на майстора от Бусманци, как изтеглиха 30000 заводски автомобила на метан, за да им сменят бутилките? Защо мислиш, че Toyota или коя да е друга марка може да осигури 100% качество и защита на водородните бутилки? Може би Кобе Стийл?
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Според повечето световни експерти в авто индустрията, алтернативните задвижвания са по-ненадеждни и по-скъпи. Но освен това хабят повече природни ресурси. Замърсяват в пъти повече, например батериите на електромобилите. Всеки ден има подобни нови, дори Lexus го признаха. Хубаво е да има прогрес, но не на цената на самоубийството.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    doc ( преди 1 година )
    До първия!Това да не ти е газова бутилка,слагана от пишман майстори в Бусманци,че да гърми под път и над път.Що за назадничево мислене на повечето българи?
  • #5
    12 rate up comment 4 rate down comment
    da ( преди 1 година )
    Причината за трагедията на Хинденбург е бутилка с кислород,а не това ,че се е движил на водород,защото по-малкия дирижабъл Граф е направил милиони км на водород без да има каквито и да е проблеми.Има много хубава статия написана от washington state university.
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 1 година )
    Водородните автомобили се разработват още в началото на 90-те години.Мерцедес дава на пожарната в САЩ през 2004г 12 коли на водород А и Б класи,БМВ предлага 7ма серия на водород на няколко политици. Много учени казаха ,че водорода не е опасен,просто не е удобен за някой хора.И това по-възможно да са автомобилите на бъдещето,а не електричките