През последните години компанията BMW хвърля огромни усилия в развитието на електомобилите, докато колите с водородно задвижване останаха на заден план. Това съвсем не означава, че баварците са се отказали от тази технология.
Наскоро от компанията обещаха, че ограничени партиди с коли на водород ще бъдат пуснати на някои пазари през 2021 г. Сега обаче този срок се променя на 2025 г., разкри в интервю за Motorsport.com директорът на подразделението BMW Motorsport – Йенс Марквартд. Според него, едва тогава ще бъдат напълно готови първите серийни модели на марката с този тип задвижване.
В баварската компания са на мнение, че тази технология все още е доста скъпа, а и няма необходимата инфраструктура за автомобили с водородни горивни клетки. Марквардт допълва, че технологията спокойно може първо да бъде използвана при спортните коли на BMW – така, както в момента някои елементи за електромобили се изпробват при болидите от електрическата Формула Е.
Подобен прецедент вече съществува – през 2013 г. на старта на „24 часа на Льо Ман” застана водородният болид GreenGT H2, който се справи успешно с квалификациите, но в крайна сметка малко преди началото на легендарното състезани бе спрян от участие от организаторите.
От BMW са категорични, че водородното задвижване не бива да бъде използвано за компактни модели от рода на i3, а само на автомобили с големи размери. Баварците вече тестват такъв прототип, в чиято основа е BMW 5-Series GT. В компанията работят усилено и по разширяване и модернизиране на зарядните станции за този тип коли, които създадоха съвместно с Shell.
Снимки: BMW