Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

Първите серийни автомобили на баварците с тази технология ще излязат към 2025 г.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

През последните години компанията BMW хвърля огромни усилия в развитието на електомобилите, докато колите с водородно задвижване останаха на заден план. Това съвсем не означава, че баварците са се отказали от тази технология.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

Наскоро от компанията обещаха, че ограничени партиди с коли на водород ще бъдат пуснати на някои пазари през 2021 г. Сега обаче този срок се променя на 2025 г., разкри в интервю за Motorsport.com директорът на подразделението BMW Motorsport – Йенс Марквартд. Според него, едва тогава ще бъдат напълно готови първите серийни модели на марката с този тип задвижване.

В баварската компания са на мнение, че тази технология все още е доста скъпа, а и няма необходимата инфраструктура за автомобили с водородни горивни клетки. Марквардт допълва, че технологията спокойно може първо да бъде използвана при спортните коли на BMW – така, както в момента някои елементи за електромобили се изпробват при болидите от електрическата Формула Е.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

Подобен прецедент вече съществува – през 2013 г. на старта на „24 часа на Льо Ман” застана водородният болид GreenGT H2, който се справи успешно с квалификациите, но в крайна сметка малко преди началото на легендарното състезани бе спрян от участие от организаторите.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

От BMW са категорични, че водородното задвижване не бива да бъде използвано за компактни модели от рода на i3, а само на автомобили с големи размери. Баварците вече тестват такъв прототип, в чиято основа е BMW 5-Series GT. В компанията работят усилено и по разширяване и модернизиране на зарядните станции за този тип коли, които създадоха съвместно с Shell.

Снимки: BMW

Тагове: bmw
0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    не знам какъв премиум са тия бмвета. Вътре интериора и таблата са им с по-евтина пластмаса от на Дачия Сандеро. Ауди може да са скъпа Шкода, но поне се стараят да слагат качествени пластмаси да приличат на премиум.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до: ... ( преди 9 месеца )
    Какъв рекорд бе дженди? Какъв рекорд са направили БъркаМаслосВода(БМВ)? дай да го видим този техен рекорд! Онзи дето бяха решили да го горят водорода ли? Я виж как японците ползват водорода и как са измислили да се ползва, а не като глупавите шваби. И къде ги сложи корейците не разбрах? Тойота прави водородни коли от далечната 1991 г. Хората са ти го написали. Тогава Хюндай нямаше собствен двигател и ползваха японски. Ти изобщо в ред ли си и слуша ли те главата?
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Крадени технологии от Тойота,иначе ще цъкат с дизели до второ пришествие.Когато бмв направи автомобил като Лексус се обадете,не стават германските коли.
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    ... ( преди 9 месеца )
    Толкова ме напрегнча, че чак имам грешки! Много, ама много сте зле япончетата. И човека по-долу ви е написал нещо за Хюндай. Даже аз се изненадах, но е прав! Има си статии. Първият Тъксън. Прочетете малко, преди да напрягате хората с безкрайната си глупост! Нали знаете, че може би само човешката глупост може да е по-голяма от вселената ни?
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    ... ( преди 9 месеца )
    Еми те Тойота им дадоха водородните технологии. Вурстовете бяха толкова пр0зти и см0тани преди време, ЧЕ ДАЖЕ НЯМА ДА ТИ ЧЕТА КОМЕНТАРА ДО КРАЙ! Рекорда за водореден автомобил е на БМВ! Кратко, точно и ясно! Когато японец ми направи автомобил като БМВ или Мерцедес, можеш да дойдеш и да те поздравя! А аз ще си сменя именто, религият, че и пола ако искаш! То бива промити японско мозъци, но чак толкова като товето го няма никъде!
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Абе кво са карате ве. Важното е че немците за пореден път са наврени в миша дука и гледат като нас.ани другите. И пак от азиатците ще вземат и батерии и технологии за да могат после да се пъчат че и те имат нещо което другите го продават от години. Пълни нещастници са вурстовете.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до: фена на хиДай ( преди 9 месеца )
    Април 2015: Mirai е първият автомобил, използващ водородни горивни клетки, който се движи със скорост от NASCAR в собствеността на Toyota Owners 400 в Ричмънд , САЩ. [ позоваване е необходимо ] Юни 2015: Mirai е темпото на Toyota / Save Mart 350 в Сонома , САЩ. 21 октомври 2015 г.: Започнете да продавате и доставяте в Калифорния , същия ден, в който летящият автомобил, задвижван от термоядрен синтез във филма Back to the Future, част II , пътувал по време
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до: фена на хиДай ( преди 9 месеца )
    Как и от къде ги измисляш тези простотии бе дива-не!? Малко сухи факти за теб от викито: 1992: Toyota стартира разработването на технологията FCV 1996: EVS13, FCV с водороден резервоар метален хидрид 2001: Toyota показва автомобилите с горивни клетки FCHV -4, FCHV -5 и Daihatsu MOVE FCV-K-II 2002: Основният FCHV на Highlander е достъпен за ограничени продажби в САЩ и Япония 2010: Автобусът Toyota / Hino FCHV извършва ежедневни търговски маршрути между летище Haneda в Токио
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    За Ауди може да вземат технологии от Хюндай, но тук става дума за БМВ, а те вземат технологии от Тойота. Както се вижда немците са технологични джуджета! Факт!
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Нали Ауди сключиха договор с Хюндай за водородни системи. Четете новините.