Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

Първите серийни автомобили на баварците с тази технология ще излязат към 2025 г.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

През последните години компанията BMW хвърля огромни усилия в развитието на електомобилите, докато колите с водородно задвижване останаха на заден план. Това съвсем не означава, че баварците са се отказали от тази технология.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

Наскоро от компанията обещаха, че ограничени партиди с коли на водород ще бъдат пуснати на някои пазари през 2021 г. Сега обаче този срок се променя на 2025 г., разкри в интервю за Motorsport.com директорът на подразделението BMW Motorsport – Йенс Марквартд. Според него, едва тогава ще бъдат напълно готови първите серийни модели на марката с този тип задвижване.

В баварската компания са на мнение, че тази технология все още е доста скъпа, а и няма необходимата инфраструктура за автомобили с водородни горивни клетки. Марквардт допълва, че технологията спокойно може първо да бъде използвана при спортните коли на BMW – така, както в момента някои елементи за електромобили се изпробват при болидите от електрическата Формула Е.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

Подобен прецедент вече съществува – през 2013 г. на старта на „24 часа на Льо Ман” застана водородният болид GreenGT H2, който се справи успешно с квалификациите, но в крайна сметка малко преди началото на легендарното състезани бе спрян от участие от организаторите.

BMW ще слага водородни агрегати само на големите си модели

От BMW са категорични, че водородното задвижване не бива да бъде използвано за компактни модели от рода на i3, а само на автомобили с големи размери. Баварците вече тестват такъв прототип, в чиято основа е BMW 5-Series GT. В компанията работят усилено и по разширяване и модернизиране на зарядните станции за този тип коли, които създадоха съвместно с Shell.

Снимки: BMW

Тагове: bmw
0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Ква Тойота бе? Те Тойота изкопираха двигателя на Хюндай, Корейците доста преди тях пуснаха серийно водородни коли и странното е че при Тойота след това се появи серийния модел със същата мощност и подобен пробег, малко чудно ми се вижда да изкарат същата мощност и пробег като корейците, явно са си купили и разглобили корейския модел и са го копнали, типично за Тойто да крадът, още плащат пари на инженери, че са им окрали патентите при направата на Приус.
  • #2
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Еми те Тойота им дадоха водородните технологии. Вурстовете бяха толкова пр0зти и см0тани преди време, когато правеха опити с водородни коли, искаха да го горят водорода. Пълни леваци и некадърници. Японците и за това им показаха как се прави. Разбира се след време дойчовците ще си припишат заслугите за всичко и ще тръбят, че те са го измилили. Толкова са жалки и елементарни, че се чудя как има хора, които да им се вързват след толкова лъжи и измами.
  • #1
    13 rate up comment 16 rate down comment
    112 ( преди 10 месеца )
    Ех мечти ... пък японците вече произвеждат по тази технология ...