IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Над 300 000 души се включиха в иск срещу Volkswagen

Дизелгейт все още не е приключил и това явно няма да стане скоро

Над 300 000 души се включиха в иск срещу Volkswagen

Повече от 300 000 собственици на автомобили в Германия са се присъединили колективния иск срещу концерна Volkswagen заради скандала с манипулираните дизелови двигатели. Това съобки представителят на Министерството на правосъдието Томас Отерсбах.

Искът в съда беше заведен на 1 ноември 2018 г. от Федералния съюз за защита на потребителите (VZBV) заедно с Общогерманския автомобилен клуб (ADAC), като неговата цел е да се докаже, че концернът „посредством манипулации на програмното оборудване на автомобилите си умишлено е навредил на купувачите”.

Към колективната жалба може да се присъедини всеки, който след ноември 2008 г. се и купил дизелов автомобил на марките Volkswagen, Audi, Skoda или Seat, оборудван с двигател от модела EA189. Единственото условие е този автомобил да подлежи на сервизната акция, обявена от концерна.

Дизеловият скандал избухна през есента на 2015 г., след като в САЩ бе обявено, че концернът Volkswagen е манипулирал дизеловите двигатели на свои автомобили. Разследването показа, че в цял свят са продадени 11 млн. превозни средства, при които е открито програмно оборудване, заблуждаващо тестовете за вредни емисии. При някои модели нормите на вредни емисии са превишавали 40 пъти допустимите.

Само в САЩ скандалът струва на германския производител около 18 млрд. долара. Общите загуби на концерна Volkswagen до момента се оценяват на 25 млрд. евро, като се очаква тази сума да продължи да расте. Някои от шефовете на компанията Volkswagen, а също и на Audi вече бяха подведени под отговорност и се очаква да получат присъди.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    съд до дупка за тези мошеници.защо обаче адак са там при условие че точно те манипулираха тестове и винаги изкарваха колите на ваг най добри.пак някаква врътка е намислена вагонетките да излязат сухи.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Някои мисли ли, че тези коли вече са в България, продадени като нов внос чисто нови?