IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 глупости за автомобилите в киното

Сценаристите и режисьорите измислят неща, които не отговарят на реалния живот

5 глупости за автомобилите в киното

Във филмите няма дефицит на автомобили. С тях персонажите правят каскади, гонитби, дори летят. Използват се като домове или места за любов. Няма нищо лошо. Проблемът е обаче, че с помощта на атомобилите филмовите режисьори често мамят нас, зрителите. Едно е в някоя фантастика да ни покажат нещо, което веднага възприемаме като измислица. Перфектно изпълнена, но нереална автомобилна каскада ще предизвика едновременно възхищение и осъзнаване - това е невъзможно, но красиво. А съвсем друго е, когато наистина съществуващ и добре познат автомобил, например при преследване, прави звуци, които никак не са характерни за него. Ето пет такива глупави моменти за автомобилите, които от десетилетия режисьорите не спират да повтарят от филм във филм. Гледайки ги, всеки път човек скача и си мисли: "Мътните го взели, това пък как го изислиха?!".

Ключовете винаги са скрити зад сенника

филм-2

Такава сцена има почти във всички филми. Ако героят трябва да открадне кола или да избяга от някой злодей, достатъчно е да скочи в паркиран наблизо автомобил, да вземе ключовете, скрити зад сенника на шофьорското място, да запали колата и да даде мръзна газ. Разбира се, това е най-лесният начин да се "даде" автомобил на героя, какъвто той няма. Но, честно казано, този метод, измислен от сценаристите и режисьорите, съвсем не отговаря на истината. Познавате ли поне един човек, който да държи ключовете си по този начин? Всъщност, едва ли има такива, освен в най-затънтените местенца по света. Трябва да сте голям тъпак, че да оставите такава възможност на някой да задигне колата ви.

Героят никога не затваря вратата

филм-3

Голяма работа, ще си помислите. Главните герои винаги оставят вратите отворени като изкочат от колата. Честно казано обаче, не е много ясно как го правят. В крайна сметка затварянето на вратата след излизане от автомобила по принцип става автоматично, на ниво на мускулната памет. Само не и във филмите! Там хората винаги излизат от колите си и забравят да затворят вратите.

Фаровете също остават включени

филм-4

Значи, какво излиза? Главният герой оставя ключовете си зад сенника, излиза от колата без да затвори вратата, а дори и без да изгаси фаровете. Сериозно? Да не би в измислената киновселена учените да са изобретили вечно работещ акумулатор? В реалния живот много рядко се случва да забравите да изключите фаровете, защото при почти всички съвременни авомобили това става автоматично. Във филмите обаче тази практика е широко разпространена. Може би искат да ни дразнят!

Във филмите на ужасите колата на главния герой никога не запалва от първия път

филм-5

Отговорът защо това се случва май е ясен. Явно в колите, използвани в такива сложни снимки, е инсталирана специална система за ниво на опасност. Вероятно тя се състои от множество сензори, които оценяват заплахата. Сензори за напрежението върху седалката, волана и ключа за запалване измерват колко героят трепери и как импулсивно и неловко се опитва да стартира двигателя. Друг сензор пък се задейства от вибрации, когато някой маниак или стадо зомбита започнат да хващат дръжките на вратите и да разбиват колата. Ако всички тези показания достигнат критично ниво, системат блокира двигателя. Така главният герой, който спешно трябва да избяга, започва да гледа тъпо, а зрителите се покриват със студена пот от страх.

Автомобилът е бомба на колела, готова да се взриви всеки момент

филм-6

Всеки киноман знае, че във филмите автомобилите са много лесно запалими предмети, направени, очевидно, от картон и хартия, а в резервоара им за гориво има нитроглицерин. Именно поради това във филмите те избухват при всяка възможност - при катастрофа, падане от скала или стрелба по тях. Това е толкова често срещано явление във филмовата индустрия, че каскадьорите и киноинженерите наричат тези взривове "ефекта на Пинто". Името идва от легендарния модел Ford Pinto, произведен през 1970 г. Неговият резервоар, разположен отзад, понякога започвал лего да гори при катастрофа (в никакъв случай обаче не е експлодирал!). Ето защо сега, създавайки гротескна сцена на коли, които лесно се превръщат в огнени топки, режисьорите казват, че са направили нов Pinto. Всъщност обаче, дори при катастрофа автомобилът почти никога не избухва колкото и пълен да е резервоарът му. Дори стрелбата по резервоара в повечете случаи не го взривява.

0 от 500