Толкова сме свикнали с устройството на съвременните автомобили, че рядко се замисляме: не можеха ли те да бъдат и съвсем различни? Историята е пълна с примери за обещаващи технологии, които не са се наложили заради дребни недостатъци или дори чиста случайност.
10 технологии, които не успяха да се наложат (ГАЛЕРИЯ):
Модулни купета
Десетилетие по-късно и Mercedes-Benz си поигра с идеята, представяйки през 1995 в Женева своя Vario Research Car. Това бе автомобил с четири сменяеми покрива, така че да може да се превръща от лимузина в комби, пикап и кабриолет. Смяната отнемаше едва петнайсетина минути, а всеки от отделните покриви бе изработен от въглеродни влакна - нещо нечувано по онова време - и тежеше не повече от 30 килограма. Само едно нещо спря проекта от серийно производство: твърде високата му цена.
Десетилетие по-късно и Mercedes-Benz си поигра с идеята, представяйки през 1995 в Женева своя Vario Research Car. Това бе автомобил с четири сменяеми покрива, така че да може да се превръща от лимузина в комби, пикап и кабриолет. Смяната отнемаше едва петнайсетина минути, а всеки от отделните покриви бе изработен от въглеродни влакна - нещо нечувано по онова време - и тежеше не повече от 30 килограма. Само едно нещо спря проекта от серийно производство: твърде високата му цена.