Honda Prelude, и по-точно последните три от общо петте генерации на модела, отдавна е своеобразен култ за почитателите на японската марка и на японските спортни машини като цяло. В основата си автомобилът винаги е представлявал купе на базата на Accord, но благодарение на надеждната си и качествена техника моделът се доказва не само като солиден и здрав, а и като забележително добра основа за всевъзможни доработки.
През годините много от екземплярите от Prelude биват тунинговани от знайни и незнайни майстори, а имиджът на модела не залязва и до днес, въпреки че последният автомобил с това име е произведен през вече доста далечната 2001 година. Преди два дни писахме за вероятността Honda отново да съживи името на спортния автомобил, използвайки го за ново електрическо купе, а сега ще ви разкажем накратко как започва историята на модела.
Първото издание на модела представлява купе на базата на тогавашния Accord, което излъчва семпла елегантност - първият Prelude дебютира на 24 ноември в Япония, а световната му премиера се състои през 1979 година в Амстердам. Формите на автомобила са дело на дизайнера Хироши Кизава,
като размерите на купето са дължина 4,09 м, широчина 1,64 м, височина 1,29 м и междуосие 2,32 м. Междуосното разстояние е скъсено с 6 см спрямо Accord, а под дългия преден капак работи 1,6-литров мотор с 80 к.с. и 127 Нм.
Съвсем скоро след дебюта на модела се появява и нов 12-клапанов двигател с кубатура 1,8 литра и мощност 90 конски сили. Трансмисията е петстепенна механична или двустепенна полу-автоматична Hondamatic, като вторият вариант скоро е заменен от тристепенен автоматик.
Предлаганото на някои пазари луксозно изпълнение Executive се отличава с изключително луксозна кожена тапицерия, доставяна от световно известния британски специалист Connoly.
С доброто си пътно поведение и повече от прилична на фона на преките конкуренти динамика, моделът започва да си гради имидж на сравнително достъпен спортен автомобил с изключително надеждна техника. До края на производството през 1982 година са продадени около 313 000 бройки, повечето от които са лансирани извън Япония. 1982 е годината, когато се появава следващото поколение.