
Veyron 16.4 Super Sport е с каросерия изцяло изработена от карбон, турбодвигателят е с 16 цилиндъра и предлага мощност от 1 200 к.с, което е със 199 к.с. повече от стандартния модел.
През отминалия уикенд от Bugatti показаха новата серия Super Sport на изпитателната писта на VW Group, Ehra-Lessien, в близост до Волфсбург.
„В присъствието на хора от Немската агенция за техническа инспекция на автомобилите (TÜV), както и пред представители на Книгата на рекордите Гинес, Super Sport успя да постигне максимална скорост от 434.211 km/h” се казва в официално съобщение на фирмата до медиите.
Пилотът на автомобила, Pierre Henri Raphanel, отчита максимална скорост от 427, 933 km/h при движение по пистата от юг на север и 434, 211 km/h при движение от север на юг. Заради безопасността на водача, при серийната версия максималната скорост ще бъде ограничена до 415 км/час. Да напомним, че стандартният Veyron има максимална скорост от 407 km/h.
Какви са промените при Veyron 16.4 Super Sport, позволяващи му постигането на подобни екстремни скорости? Експертите от Bugatti са започнали с модернизиране на двигателя с 16 цилиндъра и работен обем 8.0 литра. Обновени са четирите турбини, като са удължени, добавен е нов и по-голям интеркулър. Така мощността е достигнала 1200 к.с., а максималния въртящ момент вече е 1500Nm (при стандартния модел 1250 Nm).
От фирмата не публикуват данни за ускорението от място до 100 км/час, но се очаква то да е малко по-добро от това постигано от стандартния Veyron 16.4 - 2.2 секунди.
Променено изцяло е окачването, като са добавени нови пружини и стабилизатори, както и изцяло нови шокови абсорбери. От Bugatti твърдят, че това помага Super Sport да може да поеме натоварване от 1.4 G (при стандартния Veyron тази стойност е 1.25 G).
Super Sport има каросерия направена изцяло от карбон и фибростъкло, което позволява тази версия да е по-лека от оригиналната. Оцветеният черно и оранжево Super Sport предлага редица промени в екстериора.
На покрива се виждат две тръби във формата на фунии, отвеждащи въздуха до двигателя, отворите за въздух в предната част са уголемени и удължени, променено е отделението за двигателя. Различна е и задната броня, в която е интегриран двоен дифузьор, а накрайниците на ауспуха са разположени по средата.
Super Sport е също и с променен интериор. Официалното представяне пред широка публика на новата серия на Bugatti Veyron ще стане в средата на август, в Калифорния на Pebble Beach Concours.


18