IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW показа първи изображения на електромобила Megacity

Шефдизайнерът на BMW Адриан ван Хойдонк представи за първи път изображения на планирания електрически автомобил Megacity Vehicle.

BMW показа първи изображения на електромобила Megacity


Бордът все още не е одобрил окончателен вариант на дизайна на четириместния автомобил. Той трябва да се появи на пазара през 2013 година под субмарка на BMW. От 19 юли тази година обаче във Вакерсдорф започва производството на елементи от въглеродни влакна, предназначени за каросерията на първите прототипи на новия модел.

"Процесът по дизайна все още не е приключил", обясни Хойдонк пред отбрана публика в музея на BMW в Мюнхен. „Все още нямаме финанлно одобрение от борда“, допълни той. Автомобилът няма да се продава под марката BMW, затова и дизайнът ще се различава от този на класически автомобил с тази марка. „Трябва да въздейства като стабилен и солиден“, казва Хойдонк. Общо с дизайна на Megacity Vehicle (MCV) са ангажирани 15 дизайнери, защото в случая е необходима повече креативност, отколкото за нов модел на BMW.

Производителят залага на супермодерен изкуствен материал, подсилен с въглеродни влакна за каросерията на Megacity – т.нар. CFK, който е с 50% по-лек от стоманата и с 30% по-лек от алуминия. За целта баварците влязоха в партньорство с най-големия в Европа производител на карбон SGL Group. Въглеродните влакна ще се произвеждат от смесено предприятие на двете компании в Съединените щати.



„Купето на Megacity Vehicles ще бъде 100% карбон“, заяви експертът Йохен Тьопкер по време на уъркшоп на BMW в Мюнхен. По този начин общото тегло на автомобила ще бъде редуцирано със 100 килограма. По данни на BMW обаче задвижването на електрическия автомобил тежи точно 100 кг повече от това, което би било теглото на модела с ДВГ. С използването на въглерод баварците вярват, че си осигуряват предимство пред конкуренцията, чиито модели ще са значително по-тежки, заради солидното тегло на батериите.

До сега скъпият материал CFK намираше приложение предимно в самолетната индустрия и космическите технологии. За автомобилно производство в големи серии до този момент сметката не е излизала. В BMW обаче съвместно със SGL са разработили собствени технологии за въглеродни влакна, които сега ще бъдат приложени в производството на MCV.
0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    bmw ( преди 14 години )
    Бемветата и мерцедесите винаги ще са най-добрата и най-желаната марка в българия.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 15 години )
    Аз също не съм фен на електромобилите.Ел енергията за тяхното зареждане се добива по доста неекологични начини.Но те са факт и идват за да ни превземат.Карбона е скъп сега,но ако се прави в големи серии цената му ще падне.Освен това БМВ говорят за нов материал с участие на карбон.Всеки допълнителен килограм в автомобила се компенсира с няква допълнителна система за са да се задържат нещата в разумни рамки.Това не е добре но се прави за негово величество купувача.Той не знае,че теглото е враг No1
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Че те БМВ и сега са си само за богатите.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MPV ( преди 15 години )
    Напротив, въпреки теглото и размерите, колите не само че предлагат много повече, но са и много по-сигурни, въпреки по-високите тегла и обем, автомобилие са много по-динамични, много по-сигурни, с много повече глезотии, много по-иконочини, спират много по-добре, с две думи, всичко е по-добро. Електромобилите все още са една утопия, малко като перпетуум мобиле. Карбона изобщо не е подходящ матерял, най-малкото е прекалено скъп. Такова оскъпяване обрича на провал идеята или ще е само за богати.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 15 години )
    Да да да.Аз винаги съм мислел,че теглото и размерите са бомбата,която ще накара автомобилната промишленост да се самоунищожи.Всеки нов модел е с малко по-голям и по-тежък от предходния.Започнаха да измислят разни технологии но намаляването на теглото на основните компоненти се изяжда от допълнителните системи(екстри).Ясно е,че това не може да продължава вечно.На закъсалата автоиндустрия и е нужна революция и БМВ ще я направи.КОЙ ДРУГ?!
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    azzzzzzzz ( преди 15 години )
    zatova 6te e nai-jelanata marka...vinagi sa daleko napred i vinagi se o4akva o6te ot tqh...
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Млъквай ***
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    carbon ( преди 15 години )
    Vsichki sa naqsno che petrola e na svyrshvane, taka che vsqko novo predizvikatelstvo pred avtoindustriqta e stypka napred v Pravilnata posoka.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Storm ( преди 15 години )
    А колкото до тоя *** Turbo_charged, надявам се никой да не му обръща внимание, защото или е някакво копленце на 13-14 години или наистина него го е ударила пружина по главата и има нужда от лечение.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Storm ( преди 15 години )
    Познанията ти за Ф1 са непълни. Наиситна монококът на болидите е алуминиев, покрит с карбонови влакна. Но Маса го удари не болт, а цяла пружина, тежаща близо 1 килограм и удря визьора на каската му, но нито е достигнала веждата му, нито е пробила черепа, та чак да стигне до мозъка. Ако нещо пробие черепната кухина и достигне до мозъчна материя, това означава директна смърт.