IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW показа първи изображения на електромобила Megacity

Шефдизайнерът на BMW Адриан ван Хойдонк представи за първи път изображения на планирания електрически автомобил Megacity Vehicle.

BMW показа първи изображения на електромобила Megacity


Бордът все още не е одобрил окончателен вариант на дизайна на четириместния автомобил. Той трябва да се появи на пазара през 2013 година под субмарка на BMW. От 19 юли тази година обаче във Вакерсдорф започва производството на елементи от въглеродни влакна, предназначени за каросерията на първите прототипи на новия модел.

"Процесът по дизайна все още не е приключил", обясни Хойдонк пред отбрана публика в музея на BMW в Мюнхен. „Все още нямаме финанлно одобрение от борда“, допълни той. Автомобилът няма да се продава под марката BMW, затова и дизайнът ще се различава от този на класически автомобил с тази марка. „Трябва да въздейства като стабилен и солиден“, казва Хойдонк. Общо с дизайна на Megacity Vehicle (MCV) са ангажирани 15 дизайнери, защото в случая е необходима повече креативност, отколкото за нов модел на BMW.

Производителят залага на супермодерен изкуствен материал, подсилен с въглеродни влакна за каросерията на Megacity – т.нар. CFK, който е с 50% по-лек от стоманата и с 30% по-лек от алуминия. За целта баварците влязоха в партньорство с най-големия в Европа производител на карбон SGL Group. Въглеродните влакна ще се произвеждат от смесено предприятие на двете компании в Съединените щати.



„Купето на Megacity Vehicles ще бъде 100% карбон“, заяви експертът Йохен Тьопкер по време на уъркшоп на BMW в Мюнхен. По този начин общото тегло на автомобила ще бъде редуцирано със 100 килограма. По данни на BMW обаче задвижването на електрическия автомобил тежи точно 100 кг повече от това, което би било теглото на модела с ДВГ. С използването на въглерод баварците вярват, че си осигуряват предимство пред конкуренцията, чиито модели ще са значително по-тежки, заради солидното тегло на батериите.

До сега скъпият материал CFK намираше приложение предимно в самолетната индустрия и космическите технологии. За автомобилно производство в големи серии до този момент сметката не е излизала. В BMW обаче съвместно със SGL са разработили собствени технологии за въглеродни влакна, които сега ще бъдат приложени в производството на MCV.
0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Гаро ( преди 15 години )
    Аз лично не съм привърженик много на тези полимери. Верно карбона е здрав и лек, но оскъпява много , освен това не знам дали би имал същата здравина като метала срещу остри предмети. Опита от Ф1 показва ,че точно там е най-слаб карбона, за това кокпита е от метален скелет облечен в карбон. Не че това спаси Маса ,като парче от болт мина директно през кокпита, мина и през карбоновата му каска и преминавайки през веждата му се заби в мозъка. За щастие отцеля, но показа,че има още какво да се желае.
  • #3
    8 rate up comment 10 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 15 години )
    prilicha na komputerna mishka i na nishto drugo!
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    БК ( преди 15 години )
    А не мислиш ли, че това е вярната посока занапред ?!? Аз не съм фен на БМВ точно, обаче статията силно впечатлява от гледна точка на бъдещето и развитието на новите технологии.А там БМВ са силни... още сега !
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Харесвам БМВ но мисля че тези малки буклучета дето ги правят хвърлят черна сянка върху марката. БМВ се асоциира с големи мощни спортни автомобили. Трябваше да създадат дъщерна марка под коята да продават малките *** вкючително и 1ва серия.