IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

по-атрактивен дизайн, по-леко собствено тегло, повече високи технологии, повече възможности на терен и повече лукс.

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен
Автомобилът дава и повече възможности за избор на най-подходяща за всеки купувач версия. За тези които ще ползват Touareg по-често извън асфалтовите пътища, без съмнение ще бъде подходяща версията 4XMotion със блокируем диференциал и редукционна трансмисия 2,69:1. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Движението се предава към предните и задни колела в съотношение 40:60. По-доброто поведение на терен се подсигурява и с възможността да се повиши просвета на колата с 10 мм отпред и 15 мм отзад. В рамките на специалния пакет Terrain Tech обемът на резервоара е повишен от 85 на 100 литра, а има и екстрена възможност за повдигане на колата за да постигне пътен просвет от 300 мм. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Системата 4XMotion се управлява от кръгов пулт на централната конзола, като могат да бъдат избрани пет режима - On-Road, Off-Road (със специално регулиране на електронните асистенти), Low (с включена редукция на трансмисията), Off-Road със заключване на междуосевия диференциал и Off-Road със заключване на междуосевия и задния диференциал. При тази версия може да бъде изключена изцяло системата за контрол на стабилизацията. Със системата 4XMotion ще се предлага само двигателят V6 TDI. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

За тези които по-рядко ще си цапат автомобила по горски и планински пътища без настилка, ще бъде по-подходяща версията 4Motion с диференциал Torsen. 

Всички версии обаче стандартно са с автоматична трансмисия с осем степени. Новата трансмисия е способна да пренася въртящ момент от 850 Nm. Максималната скорост автомобила достига на 6 степен, а седма и осма служат за икономично каране при високи скорости. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен
Дизайн
Като цяло за дизайна на второто поколение на Touareg от Volkswagen избират еволюционния подход. Новият Touareg носи стила на най-новите модели на марката. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Решетката на радиатора е опростена с две успоредни хромирани ребра в горната си част и още три в долната. Фаровете са с по-агресивна форма в новия стил на марката. При някои от версиите в тях са интегрирани и дневни LED светлини. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Задните светлини имат по-стилизирана форма и графика, като са изцяло диодни. В долната част на предната броня са монтирани и фаровете за мъгла и радарите на адаптиращия се темпомат АСС (cruise control) и системата Front Assist. 

Общо автомобилът изглежда по-динамично, макар че запазва линията на прозорците, профила и масивната задна врата от първото поколение.
Размери и тегло Както се вижда промените във външния размер на автомобила не са радикални. Увеличеното междуосие обаче се усеща много добре от пътуващите на задните седалки, защото мястото отзад се е разширило значително (с 68 мм). Ето какво предлага новият Touareg като размери в сравнение с конкуренцията в този клас. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен Въпреки с по-големи размери, новият Touareg има по-леко собствено тегло в сравнение с предшественика си (в зависимост от модификацията) с 203 до 222 кг. Това представлява грубо около 10% от собственото тегло на автомобила. Намалено е теглото на каросерията, на платформата, материалите за шумоизолация и др. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

В същото време каросерията е по-здрава заради използването на манганова стомана. Окачването е с по-ниско тегло с 47 кг благодарение на използвания алуминий (въздушното окачване е по-леко при новата генерация с 20 кг).  Двигатели
В България засега новият Touareg ще се предлага с три конвенционални двигателя, бензиновия V6 FSI и дизеловите V6 TDI и V8 TDI. Бензиновият двигател V6 FSI с обем 3,6 литра има комбиниран разход от 9.9 литра на 100 км. Това е с 2.5 литра по-малко от неговия предшественик. Двигателят има мощност 206 kW и максимален въртящ момент 360 Nm, както при стария. Двигателят обаче е с нова електронна система за управление, нови бутала, нови стени на цилиндрите и др. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Турбодизеловият V6 TDI стандартно се продава в модификация BlueMotion Technology. Максималната му мощност е 176 kW, а максималният въртящ момент от 550 Nm е достъпен от 2000 об/мин вместо от 2500 както беше при неговия предшественик. Комбинираният разход даван от производителя е 7.4 литра на 100 км. В сравнение с разхода на предходното поколение Touareg с двигател V6 TDI, това е по-малко с 1.9 литра. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Новина при новия Touareg e V8 TDI, който ще замени уникалния V10 TDI с обем 5,0 (но от по-стария тип „помпа-дюза”). Двигателят с осем цилиндъра има обем 4.2 литра и разбира се е тип common-rail. Двигателят е с мощност 250 kW, това е с 12 kW повече от мощността на десетцилиндровия предшественик. Новият двигател е с максимален въртящ момент 800 Nm, като е достъпен между 1750 и 2750 об/мин. 

Ускорението от място до 100 км/час е за 5.8 секунди, като това го прави най-бързият сериен Touareg правен досега. Той е по-бърз в спринта с една десета от секундата дори от Touareg W12. От новата генерация на Touareg изчезват освен V10 TDI, също и големите бензинови двигатели. Вместо W12 с обем 6.0 литра (331 kW, 600 Nm) и 4.2 V8 (257 kW, 440 Nm) ще се предлага само Touareg Hybrid (279 kW, 580 Nm). 

Новата генерация означава край и за дизеловия 2.5 R5 TDI тип „помпа-дюза”. Засега в България хибридната версия на Touareg няма да се предлага. Това е решено най-вече поради високата му цена, която е с повече от 35% по-висока в сравнение с цената на дизеловия TDI с 6 цилиндъра.  Интериор и обзавеждане
Промените в интериора също са еволюционни в сравнение с предходната версия, но луксът и оборудването са значително по-добри. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Средният панел е по-добре интегриран в таблото, циферблатите са кръгли. Воланът е изцяло нов, с три рамена и спортен венец. Големият дисплей има две версии – чернобяла и цветна, способна да дава триизмерен образ. На дисплея се изобразяват всички възможни информации, включително тези от навигационната система. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Стандартна е новата аудиосистема RCD 550 със сензорен дисплей и CD чейнджър за 6 диска. По-скъпата версия е RNS 850 е с твърд диск с обем 60 GB и предлага DVD плейър. Новият адаптиращ се tempomat ACC използва два радара с обсег 200 метра и ъгъл на покритие от 40 градуса. Те са монтирани в долната част на предната броня. Действа при всяка скорост, дори при максималната от 250 км/час. Благодарение на системата Stop&Go може да спре автомобила напълно, ако това се изисква от пътната ситуация. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Радари използва и системата Front Assist, която в случай на нужда подготвя спирачната система за действие. Touareg разполага и със системите Lane Assist (предупреждава за непреднамерено напускане на лентата за движение) и Side Assist (наличие на автомобили в невидимата, мъртва зона за водача). Новост при Touareg е системата Area View. Четири камери разположени в петата врата, в решетката на радиатора и в двете външни огледала, могат да покажат на дисплея пространството около колата. Системата улеснява паркирането, движението off-road и движението с ремарке. Функцията Cross Traffic позволява с помощта на две странични камери водачът да се справя по-лесно с трафика. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Да не забравим и адаптивните фарове, които се появяват за първи път при Volkswagen с името Dynamic Light Assist. Фаровете Bi-xenon са с функция за осветяване на завоите в зависимост от скоростта на движение. Те обаче могат да променят автоматично дължината и широчината на осветяваната площ. 

Това дава възможност да се кара на дълги светлини без да се заслепява насрещния автомобил. Ако не е с фарове би-ксенон и Dynamic Light Assist (версиите V6 TDI и V6 FSI), Touareg има халогенни фарове и крушки H15 Osram.  Мисия Touareg
Представителите на Volkswagen в България предоставиха на журналисти от българските автомобилни медии възможността да изпитат новия Touareg в реални условия. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Седем автомобила, всичките с турбодизелови двигатели V6 TDI се отправиха от София към Пампорово. Движението по магистралата позволи да се усети автомобила при високи скорости. Безукорно поведение на пътя, нисък разход (при нас показа среден разход от София до Пампорово от 7.4 литра на 100 км.), комфортна обстановка. 

Дизеловият двигател почти не се чува при високи и дори при средни обороти. Изолацията е съвършена и дори аеродинамичния шум (в участъците на пътя с по-добра настилка) също е едва доловим. По пътя от Пловдив до Смолян колата демонстрира прекрасните си динамични характеристики. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Когато се налага да се изпревари автомобил по относително тесния път, в късия участък в който това е разрешено, Touareg го прави безкомпромисно и в същото време лесно, въпреки известно „замисляне” на скоростната кутия при по-ниските предавки. При движение със скорост от 80-90 км/час разходът ни пада до около 7 литра на 100 км. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Пристигаме неусетно в Пампорово. За умора или досада от управлението по натоварения път не може да става и дума. 

Най-интересното обаче предстои. Очаква ни off-road пробег между Пампорово – хижа Изгрев и Широка лъка. Ако някой е имал съмнения за off road възможностите на Touareg, при този пробег те бяха разсеяни напълно. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Преминахме по път по който са се движили само високопроходими камиони на дървосекачи. Хоризонтални и вертикални наклони, кал и вода, камъни, на пътя имаше буквално от всичко. Изпробвахме всички системи подпомагащи водача и се уверихме, че малко автомобили от този клас могат да са така подходящи за терен. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

При екстрена нужда височината на колата се повдига и открива просвет от 300 мм. Известно неудобство предизвиква автоматичното снижаване на автомобила при преминаване на скорост от около 15 км/час. Ако след това пътят стане труден и се наложи автомобилът да бъде вдигнат отново, това трябва да направите ръчно с кръглия бутон за управление на режима на движение. Ако забравите че колата е понижила височината си, може да възникнат проблеми. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Не срещаме никакво затруднение при изминаването на трийсетина километровия off-road участък. 

Новият Touareg наистина е много по-сигурен на терен, но трябва да бъде с въздушно окачване и системата 4хMotion и пакета Terаin Tech. 

Тест драйв: Новият Touareg не се страхува от труден терен

Ако трябва да завършим с петте характеристики отличаващи новият Touareg от стария, с които започнахме, сякаш най-важната от тях е повишената off road способност на колата. Това вече не е просто лъскав и динамичен SUV, Touareg II е станал много подходящ и за по-труден терен.
Тагове: touareg
0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Anonymous ( преди 13 години )
    Значи е крайно време и на мен да ми организирате един тест драйв с Туарегчето! Нали така? Е, за ваша сметка,разбира се!
  • #46
    3 rate up comment 0 rate down comment
    slavo ( преди 13 години )
    Цитат:При екстремна нужда височината на колата се повдига и открива просвет от 300мм!!!или аз не мога да чета или ти ама на мен ми се струва че не е 30мм
  • #45
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    бе само глупости говорите ,голем голф....всяка една марка има прилика в джиповете и леките си коли,дори повечето са с само в черупката на джип ;)
  • #44
    0 rate up comment 5 rate down comment
    nqkoi si ( преди 13 години )
    samo dvigatelite sa mu hubavi na tova ,NQMA NIKVA VIZIA,vse pak e po hubav ot predi6nia *** de :d
  • #43
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Че лъжа ли е,че отпред е голям голф.Пак ще си остане в сянката на ML и X5/6 както досега
  • #42
    3 rate up comment 4 rate down comment
    hhh ( преди 13 години )
    хахахахаха всички комплексирани лапенца почнаха с "уголемения голф"...хахахаха жалки сте, а джипа си е супер!На който не му харесва ко прави в статията, ко се правите на големи разбирачи, сигурно и голф не сте докосвали....
  • #41
    3 rate up comment 4 rate down comment
    NANI ( преди 13 години )
    Докарай и жена ти,ще пусна и бяло
  • #40
    2 rate up comment 5 rate down comment
    ha,ha ( преди 13 години )
    ... ако пък се помолиш на някой батко поне да го докоснеш с пръст,ще пуснеш жълто на гащите,заклевам се.***!
  • #39
    5 rate up comment 5 rate down comment
    NANI ( преди 13 години )
    Мноо добър SUV,заклевам се
  • #38
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Nike ( преди 13 години )
    Нещо бъркаш приятелю, ML е разбира се е добър автомобил, но е далеч от off-road възможностите на Touareg, далеч от возията му, дори далеч от размерите - по тесен, по некомфортен. Иначе разбира се, че е добър, но не е по-добър