+ достатъчно пространство, висок комфорт, сигурно поведение на шосето, богато серийно оборудване- силни шумове в купето, жадни бензинови мотори, меки седалки
История на модела3/94 Представяне на модела: хечбек лимузина с пет врати. Три бензинови мотора: 1.8 литров с 90 к.с., 2.0 литров с 113 к.с. и 3.0 V6 с 167 к.с. Еърбег за водача серийно.3/95 Еърбег за мястото до шофьора серийно, 2.2 литров дизелов мотор с 83 к.с.10/95 Комби версия Grandtour4/96 Нови: 2.2 литров турбодизел с 113 к.с., комби с 3.0 литровия мотор, 2.0 литровия бензинов вече с 114 к.с.9/98 Нов 1.8 литров бензинов мотор с 120 к.с., нов 1.6 литров 16v мотор с 107 к.с. и турбодизел с директно впръскване 1.9 dTi с 98 к.с. Странични еърбегове серийно.3/01 Смяна на модела при лимузината и комбито. Пет нови бензинови мотора с мощност от 107 до 207 к.с. и един дизелов с 120 к.с.11/04 2.2 dCi с 140 к.с. и филтър за твърдите частици, който покрива еконормата Евро 4
Лагуна е много солиден автомобил с малки недостатъци. Моделът завари при представянето си през 94 г. тежкото наследство на предшественика R21. Пространствените отношения в Лагуна са отлични, шасито е комфортно и сигурно. Единствено скъпия V6 мотор не е особено подходящ. Който отдава голямо значение на икономиите и посегне към дизеловия 2.2 литров мотор с 83 коня ще остане разочарован - макар че е тих, агретатът харчи изненадващо много. Другото неудобство е, че моделите от преди април 96 година изискват смяна на маслото на всеки 7500 км. Едва при представянето на турбодизела с 113 к.с. интервалите бяха увеличени на 15000 км. Въпреки това карането и икономиите при дизеловата Лагуна си остават две противоположни неща. За предпочитане е 1.8 литровия базов мотор с 90 коня, които са напълно достатъчни, а разходът е незначително по-висок в сравнение с дизела. Така или иначе никой от моторите не е показал склонност към някакви дефекти. Понякога проблем с имобилайзера или счупен ауспух са причина за принудителен престой, но като цяло Лагуна има ниво на качество като Пасат. Само че е по-добре оборудвана от германската конкуренция. ABS и два еърбега са серийни още от 95 година, при много от моделите има и климатик на борда. Остава отворен въпросът кой от двата варианта на каросерия трябва да бъде предпочетен. Grandtour разполага с наистина гигантски багажник, макар че и лимузината може спокойно да побере чантите за ваканцията на семейството. Комбито като ново се продаваше с около 750 евро по-скъпо от хечбека.
Най-често срещани повредиМотор: скъсани ангренажни ремъци, дефектни гарнитури на главатаГоривна система: дефектни инжекциони, мениджмънт на мотора (1.9 дизел), дефектни помпи и неуплътнени маркучиЕлектрика: проблеми с имобилайзера, дефектни генератор (95 г.) и стартери (94 г.), много случаи на празни акумулаториЗадвижване и шаси: дефектни съединители, недостатъчно ефективни спирачки при мокър път