Израелският университет държи правата върху публикациите на Айнщайн, като сам ученият е завещал тези права на университета преди смъртта си през 1955 г. Сега стана ясно, че университетът е спечелил делото срещу GM и фирмата е осъдена да заплати 75 000 долара от съд в Калифорния.

„GMC (една от марките в GM) се опитва да асоциира своите продукти с Алберт Айнщайн и така да търгува с него”, се казва в обосновката на присъдата.
Според представител на GM, те са платили за да използват образа на Айнщайн за реклама на „един сериозен продукт, какъвто е автомобилът на GMC”. С рекламата се е заела една от фирмите асове в този бизнес - Leo Burnett.
Рекламата в списание People е била озаглавена „Sexiest Man Alive”, като под образа на Айнщайн е била публикувана снимка на GMC Terrain с надпис „Ideas are sexy too… that’s why we gave it more ideas per square inch” („Идеите са също секси....ето защо ние предлагаме повече идеи на квадратен инч”.


0