
Автомобилът е разработен от същия екип, който е отговорен за участието на Volvo в шампионата Swedish Touring Car. Колата е с доста подобрения по двигателя T5 с обем 2.5 литра, който е монтиран и при Ford RS. При концепцията на Volvo обаче, неговата мощност е 400 к.с., а ускорението е доста по-добро от това на Ford RS.

От място до 100 км/час Volvo C30 Polestar спринтира за 4.6 секунди. Това е доста добър резултат за „горещ” автомобил в този клас. Максималният въртящ момент е 510Nm (не е лошо за бензинов двигател) наличен при 4000 об/мин. Освен динамична, колата е и доста бърза, максималната й скорост е 250 км/час.

Polestar е с усилена каросерия, окачване като за състезателен автомобил, огромни спирачни дискове и аеродинамични допълнения, предназначени да предизвикват по-добро прилепване на автомобила към пътя при високи скорости. Засега от Volvo не казват дали някой ден Polestar ще стане серийна версия на C30. Според експерти, ако това се случи, колата ще има цена от около 50 000 евро.

От Volvo обаче потвърдиха, че името Polestar ще се запази и ще бъде дадено на подразделение на фирмата отговарящо за спортните й модели, нещо като RenaultSport или дори BMW M-Division.


0