IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

MPV надпревара – Opel Meriva vs Renault Scenic vs Citroen C3 Picasso

Новият Opel Meriva е по-луксозен и модерен от своя предшественик. Дали обаче това е достатъчно за да бъде обявен и за по-добър от съперници на пазара, като Renault Scenic и Citroen C3 Picasso?

MPV надпревара – Opel Meriva vs Renault Scenic vs Citroen C3 Picasso
В свой пореден тест, експертите от списание AutoCar се опитват да отговорят на този въпрос. 



Тестваната Meriva е с бензинов турбодвигател с обем 1.4 литра и мощност 118 к.с. С него Meriva ускорява от място до 100 км/час за 11.5 секунди. Citroen C3 Picasso е със същата мощност, но с обем 1.6 литра, докато Renault Scenic е с турбодвигател със същия обем (1.4 литра) но по-висока мощност с 10 к.с. (128 к.с.). 



Във Великобритания Meriva с тествания двигател има цена от 17 365 паунда (около 39 250 лева). Scenic 1.4 TCE Dynamique струва 18 720 паунда (около 42 300 лева), а Picasso 1.6 VTi 120 Exclusive струва 15 395 паунда (около 34 800 лева). 



Моделите на Citroen и Renault имат добро поведение на пътя, но при тях е ясно, че при разработката ударението е било поставено върху пространството в кабината и неговата вариабилност и комфорт. Що се отнася до динамиката, целта е била автомобилите да отговарят на изискванията за безопасност, стабилност и лекота на управлението. 



Определено най-голямо е удоволствието от управлението на Renault Scenic. Кормилната система е изключително точна и лека, и при ниска скорост воланът не изисква никакво усилие, сякаш не е свързан с ходовата част на автомобила. Същото важи и за превключването на трансмисията – леко и точно. 

Малко мекото окачване сякаш излъчва някаква нестабилност, но автомобилът влиза и излиза от завоите доста сигурно. В същото време мекото окачване позволява на Scenic да поглъща неравностите по пътя с голяма ефективност, особено при ниска скорост в града. 



Opel Meriva е най-бавен от трите тествани коли. Ускорява за 11.5 секунди, докато от място до 100 км/час моделът на Citroen спринтира за 10.9 секунди, а този на Renault за 10.5 секунди. Двигателят на Meriva подсигурява култивиран ход на колата, но и в това отношение тя не може да се сравни със стандарта постигнат от Renault и Citroen, особено при по-ниски скорости в града. Шумът на двигателя при Opel може да бъде смущаващ, а при неравни повърхности шумът от гумите също е силен. 



Citroen C3 Picasso предлага по-голям комфорт на возене в сравнение с Meriva. За съжаление ходът на лоста за превключване на скоростите е доста дълъг, а атмосферният бензинов двигател с обем 1.6 литра няма динамиката на двигателите при другите два съперника. 



C3 Picasso има дължина 4080 мм и е най-къс от трите коли, но въпреки това предлага най-обемен багажник – 500 литра, това е със 100 литра повече от Meriva и 63 литра повече от багажника на Renault. Седалките на C3 Picasso са най-неудобни, това важи и за предните и за задните седалки. 



За разлика от другите два автомобила, които имат индивидуални седалки и на втория ред, при модела на Citroen задната седалка е тип „пейка”, като се дели в съотношение 60:40. Интериорът на Renault и Opel е изпълнен от по-добри и качествени материали. 



Създателите на новата Meriva са успели да постигнат доста висока степен на удобство при превоз на деца в колата. Отзад обаче, всъщност се предлагат само две места, докато при Scenic те са три. От друга страна вратите тип FlexDoors дават удобство и лекота на достъп в интериора, като в това отношение Meriva е най-добре. 



В заключение, експертите на AutoCar правят извода, че въпреки по-лошото качество на интериора, C3 Picasso дава най-доброто съотношение между това което предлага и това което струва. Качествата на автомобила стават още повече, ако се използва предимно зa пътувания на средни и къси разстояния, считат от AutoCar. 



Втора е класирана Meriva, която дава добро съчетание между удоволствие от управлението, практичност и вариабилност на интериора. Renault Scenic е класиран трети. Колата има много достойнства, но един главен недостатък – доста висока цена. 



При семейните MPV автомобили това изглежда е едно от най-важните неща.   
0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    цецо ( преди 15 години )
    значи за мене реното е наи добро това е личното ми мнение
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Sound of Silence ( преди 15 години )
    Picasso 1.6 VTi 120 Exclusive +Citroen C3 Picasso е със същата мощност, но с обем 1.6 литра =Тестваната Meriva е с бензинов турбодвигател с обем 1.4 литра и мощност 118 к.с.Последно с какъв двигател е? Opel имат 1.4 VVT Turbo със 120 коня. PSA имат 1.6 VTi атмосферен със 120 коня. Тези 118 какви са, bhp? Ако е така, не ги бъркайте с hp поне... А какво ще рече, че 1.6 двигателят няма динамиката на другите, като според теста Meriva е най-бавната кола? Seriously, wtf?
  • #6
    7 rate up comment 10 rate down comment
    CalibraGT ( преди 15 години )
    v poslednia broi na AutoBuild toia Opel Meriva napravo pazbi v test model na Kia, no ne se seshtam modela na Kia kak se kazvashe, tia kitaiski modeli, ili biaxa indiiski, vsushnost niama zna4enie, mnogo ne gi znam no e v sushtia klas.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Тая статия е от английското списание "AutoCar". Scenic наистина е в по-горен клас, обаче в реалния живот, когато се избира кола, се разглеждат много оферти. Иначе ми са странни заключенията на англичаните, ако се сравнят с тия на Ауто Билд.
  • #4
    20 rate up comment 2 rate down comment
    arshina ( преди 15 години )
    Абе хора, на никой ли не му прави впечатление, че се сравняват автомобили от различни класове. Кой ви каза, че Renault Scenic е в класа на C3 или Meriva? Айде пак напишете статията ама сравнете Реното с C4 Picasso (малкото)и със Zafira евентуално. Малки им били седлаките - ами да, качи се от Меган в Корса и пак ще ти окъсеят. Статията пита големия въпрос - кои са по-добри ябълки - крушите или сливите?Стегнете се хора от Аутомедия, ами излагате се!!!
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    аио ( преди 15 години )
    бравус бе конкорд аман от опели и опелджии
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Teko ( преди 15 години )
    Изводите на подобни тестове винаги са ме изненадвали поради несвързаността на изложеното с епилога. Така и тук - Реното возило най-добре, Ситроена бил с некачествени седалки и тромав двигател и накрая препоръката е Ситроен!? , заради по-ниската цена, а Реното е изпратено на последното място!Същата работа и в съседната статия - Баварският автомобил дава най-добри характеристики и е изпратен трети, като класиране? Пишат квото им дойде !
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Concord ( преди 15 години )
    Tова ако беше тест на Ауто Билд щяха да наредят класацията Опел Ситроен Рено ,най после да прочета един смислен тест и да не е купен от тлъстите германци.