
Той ще определя степента на износеност на протекторите на гумата, налягането на въздуха, степента на сцепление с пътя. Тази система ще определя и състоянието на пътя (заснежен, заледен, мокър или сух), като ще изпраща данните в бордовия компютър по безжичен път.

От своя страна, компютърът ще настрои съгласно специфичните условия системите ABS и EBS (съответно против блокиране на спирачките и за контрол на стабилността).
Още преди появата на „интелигентните” гуми, на пазара в Европа през тази година, ще видим „електронни” гуми, наречени Cyber Tyre Lean. Те ще могат да измерват налягането на въздуха, температурата и натоварването и ще предават данните на компютъра на автомобила.
Пълноценните „интелигентни” гуми на Рirelli, от чието име ще отпадне думата „Lean", ще бъдат на пазара през 2013 г. За първи път от Pirelli съобщават, че работят върху такива гуми през 2006 г. Технологията на „интелигентните” гуми в Pirelli е закупена от фирмата Fioravanti.
От италианската фирма за гуми притежават и технология, чрез която електронно устройство съобщава за ниско налягане в гумите директно в мобилния телефон на водача чрез системата Bluetooth. Pirelli имат и технология, чрез която резервен запас от сгъстен въздух се съхранява вътре в колелото и при нужда надува допълнително гумата.
Какви са перспективите за серийно прилагане на тези технологии от фирмата все още не съобщават.


0