IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Pirelli пускат „интелигентни” гуми

След три години на европейските пазари ще се появят така наречените „интелигентни гуми”, способни да определят собственото си състояние и да го предават на бордовия компютър на автомобила.

Pirelli пускат „интелигентни” гуми
Според изданието Autocar, такива гуми вече се разработват от Pirelli съвместно с фирмата Schrader Electronics, която е създала специалния микрочип, който се монтира в гумата. 



Той ще определя степента на износеност на протекторите на гумата, налягането на въздуха, степента на сцепление с пътя. Тази система ще определя и състоянието на пътя (заснежен, заледен, мокър или сух), като ще изпраща данните в бордовия компютър по безжичен път. 



От своя страна, компютърът ще настрои съгласно специфичните условия системите ABS и EBS (съответно против блокиране на спирачките и за контрол на стабилността). 

Още преди появата на „интелигентните” гуми, на пазара в Европа през тази година, ще видим „електронни” гуми, наречени Cyber Tyre Lean. Те ще могат да измерват налягането на въздуха, температурата и натоварването и ще предават данните на компютъра на автомобила. 

Пълноценните „интелигентни” гуми на Рirelli, от чието име ще отпадне думата „Lean", ще бъдат на пазара през 2013 г. За първи път от Pirelli съобщават, че работят върху такива гуми през 2006 г. Технологията на „интелигентните” гуми в Pirelli е закупена от фирмата Fioravanti. 

От италианската фирма за гуми притежават и технология, чрез която електронно устройство съобщава за ниско налягане в гумите директно в мобилния телефон на водача чрез системата Bluetooth. Pirelli имат и технология, чрез която резервен запас от сгъстен въздух се съхранява вътре в колелото и при нужда  надува допълнително гумата. 

Какви са перспективите за серийно прилагане на тези технологии от фирмата все още не съобщават.
0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Какво доказва тая статия? Единствената "улика" която видях е, че двигателят е с непосредствено впръскване на горивото. При тежкотоварните автомобили системата "помпа-дюза" е доста разспространена и то отдавна. Но тук говорим за "комън рейл". Може би трябва да се каже и каква е разликата между двете системи. При помпа-дюза горивото се подава към всеки цилиндър чрез отделен елемент, нагнетяваш горивото до над 2000 атмосфери. За всеки цилиндър съществува отделна помпа. При комън рейл горивото се нагнетява от един елемент, като налягането в магистралата се поддържа постоянно( малко по-ниско от помпа-дюза) и горивото се разпределя към всички цилиндри.
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    http://sites.google.com/site/gracia97/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC%D0%B7-7511.10
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Всъщност, гумата доста е усъвършенствана.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Давай, че стана интересно. Учил съм ги, раглобявал съм ги, гледал съм в разрез истински макети, но никой тогава не ми бе споменал за Комън рейл. Само ми казаха, че дизелите на Фолксваген били най-добрите и технологичните. Отнася се за 1988-1989 година. Тогава нямаше ни помпа-дюза, ни комън рейл, а доколкото се сещам и турбото бе кът. Общо взето само едно тракащо ГНП.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    Нормален съм, а ти вземи попрочети малко. Ако искаш мога да ти изнеса лекция за този двигател и за неговата ГНП :)
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    За над 100-годишната история на автомобила, гумата си остава най-непроменената и неусъвършенствана част от него. Хубаво е,че поне сега ще дава повече информация в реално време.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Така е! :)
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 15 години )
    Ако колите станат част от обществения транспорт, т.е. влизаш,избираш на GPS-а къде да те води и оттам всичко се решава автоматично-сцепление,скорост,дистанции,ограничения - тогава електрониката е не само ОК,но и задължителна. Но ако ще караме - по-добре е без почти никаква електроника, тя само ограничава.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MK II ( преди 15 години )
    Ти нормален ли си?Знаеш ли въобще какво е комън рейл?А някога виждал ли си как се пали Краз или Маз на студено? Някога карал ли си зад такова нещо?
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Да, но те ни помагат :)