IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Punto в тест

Punto EVO е икономичен и екологичен.

Новият Punto в тест
Fiat, носителят на титлата "Най-екологичен производител" за последните три години организира тест-драйв на новия Punto EVO.

Моделът претендира да бъде сред най-модерните, високотехнологични возила в този клас. Ние проверихме дали това наистина е така.

Имахме възможност да тестваме няколко автомобила, които карахме в София, на магистралата към град Правец, и по живописното, изпълнено със завои трасе около Мездра. С други думи колата показа възможностите си при всякакви условия.

За тест бяха предоставени 3 двигателя - два бензинови и един дизел. Иначе в гамата попадат двигатели работещи на бензин, бензин/газ, бензин/метан и дизел. Впечатление правят второто поколение 1.3 Multijet и 1.4 MultiAir.

Ще започнем с бензина, оборудван със системата MultiAir – революционна технология, разработена от Fiat Powertrain Technologies, която ще бъде приложена във всички двигатели на Fiat Group Automobiles. Не случайно италианците ще оборудват всичките си модели с MultiAir двигатели. Те доставят по-добра динамика, като в същото време гарантират по-нисък разход на гориво и много по-ниски вредни емисии.

Какво всъщност представлява MultiAir. Това електрохидравлична система за управление на клапаните, която контролира въздушния поток директно чрез всмукателните клапани, без да използва дроселова клапа (системата има потенциал за приложение и при дизеловите двигатели).

Автомобилът, който тествахме беше оборудван с по-слабата версия със 105 к.с.(има и такава със 135 к.с.). От Fiat гарантират среден разход на гориво от 5.7 литра на 100 километра и вредни емисии в рамките на 134 гр/км.

При нас потреблението на гориво варираше около 7 литра на 100 км, без значение дали карахме в града или извън него. Вероятно това се дължи на Start&Stop системата, с която се оборудват всички MultiAir коли. Помислено е и за икономичното шофиране. Специален уред показва и дори приканва за смяна на предавките, за да може пътуването да бъде максимално икономично. Ние не се съобразявахме с него и вероятно за това постигнахме такъв разход.

Приятно изненадани останахме при изкачването на "Витиня". Колата набираше напористо на 5-та предавка, без да се замисля за тримата пасажери (не са сред най-слабите) и багажът им.

Иначе мъникът може да се похвали с перфектен звук, 6-степенна скоростна кутия и Start&Stop система, която работи безупречно - само леко докосване на съединителя стартира двигателя за части от секундата.

По-добро впечатление обаче ни направи дизелът - 1.3 MultiJet. Той разполага със 75 к.с., но ако не знаете това, ще сте убедени, че под капакa се таят поне 100 кончета (предлага се и с мощност от 90 или 95 к.с.).

Динамиката е перфектна (не говорим за спортни коли), звукът не дразни, а потреблението на гориво не премина 6/100 през целия тест.

И така Punto EVO впечатлява с нов дизайн, ефективни двигатели и добре настроено шаси. Като минус могат да се отбележат някои детайли в сглобката, но като цяло италианците могат да се гордеят с новият си продукт.

Продажбите на Punto EVO стартират на 03.05.2010 година. Цените започват от 19990 лева с ДДС. Версията 1.4 MultiAir с оборудване Racing струва точно 25790 лева с ДДС, а дизелът 1.3 MultiJet - 26290 лева с ДДС.
0 от 500
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Фен ( преди 3 години )
    Имах от старото пунто 1.1 мк1. Няма по-здрава кола. За 12 г. 300 000 км. и навъртях при това с наливно масло от варели за 2.80 лв/л. 3 тампона на предницата съм сменил и бендикс на стартера. Издадох я за желязо щото поръждяса отдолу и не ми се даваха пари за ремонт. Купих си пежо 307 и закъсах яко !
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 3 години )
    Тази MultiAir система е проблемна, не смениш ли маслото на 7000 км. - Чао бамбини. Старите мотори (FIRE )са по-добри.
  • #45
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 10 години )
    Уникаална машина е новото Ево! Имам такъв 1.4 16V 105к.с, просто е удоволствие да се кара, нямам никакви забележки за модела! Хем бегаачка, хем харчи малко..
  • #44
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Athanatos ( преди 15 години )
    Явно не си запознат добре с "новите" двигатели на VW групата :) Те са няколко години назад от двигателите на FIAT групата.А Опел в бензиновите двигатели са назад, а за дизели отдавна ползват JTD двигателя на FIAT (те го обозначават като CDTi).Провери си източниците - специално виж какви двигатели слагат в Даймлер-Бенц групата на товарните камиони Митсубиши (собственост на Даймлер)...Никак не е трудно доказуемо, че двигателите са най-добрите. ФИАТ куцат единствено в качеството на сглобката.
  • #43
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Митко ( преди 15 години )
    Притежавам предишната модификация на Grande Punto с 1.3 турбо дизелов двигател. Колата е на 2 години и 36000км. Мога да редя много суперлативи и съм сигурен, че следващия ми автомобил отново ще е от група FIAT.
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Да, системата е хубава и всички производители отдавна работеха върху нея. Според мен проблемите може да дойдат от по-голямата и сложност. Подобна работа вършат и по-опростените системи за променливо газоразпределение. все пак, производителите имат право на последен ход. ( Извинявам се за сравнението, гледам шахмат ;) )
  • #41
    5 rate up comment 1 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    Тази газоразпределителна система има голямо бъдеще. Всички мотоциклети от MotoGP я въведоха и резултатите са повече мощност, по-нисък разход. Ямаха вече трети сезон са с такива мотори, те първи я въведоха, и резултатите са очевидни- Роси и Лоренцо бият наред. Разбира се, не изключвам фактора пилот....
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    най-добра е системата им за газоразпределение, но чак пък двигателите да са най-добрите е трудно доказуемо. Конкурентите от Фолксваген, Рено, Пежо, Форд...също имат нови поколения мотори, за които не може да се каже, че са лоши. Опел засега изостават, но като се стабилизират финансово съм сигурен, че ще догонят останалите.
  • #39
    7 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Facekifta otvat ne e osobenno goliam no men lichno staroto si me radva poveche:)otvatre sa go napravili da napodobiava Bravo i s nikoi drebni zabelejki si izglejda mnogo dobre:)Misla che kolicata si zaslujava parite:)Aaa novite dvigateli na fiat sa nai dobrite na pazara :))
  • #38
    14 rate up comment 0 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    Според мен колата си струва парите.Икономична е и поддръжката й е евтина. Ако джобът ви не е много дебел си струва да се купи. Сравнително универсална е, в смисъл, че може да се ползва по много начини. А след 5-6 години, като дръпнете чертата под сметките за гориво и обслужване, ще видите, че е била много добра покупка. Аз примерно, 25 000 лева не бих дал за кола над 2 год и 50 000 км. Говорим за нещо близо до тоя клас. Според мен Пунто е много добър вариант.