
Моделът претендира да бъде сред най-модерните, високотехнологични возила в този клас. Ние проверихме дали това наистина е така.
Имахме възможност да тестваме няколко автомобила, които карахме в София, на магистралата към град Правец, и по живописното, изпълнено със завои трасе около Мездра. С други думи колата показа възможностите си при всякакви условия.

За тест бяха предоставени 3 двигателя - два бензинови и един дизел. Иначе в гамата попадат двигатели работещи на бензин, бензин/газ, бензин/метан и дизел. Впечатление правят второто поколение 1.3 Multijet и 1.4 MultiAir.
Ще започнем с бензина, оборудван със системата MultiAir – революционна технология, разработена от Fiat Powertrain Technologies, която ще бъде приложена във всички двигатели на Fiat Group Automobiles. Не случайно италианците ще оборудват всичките си модели с MultiAir двигатели. Те доставят по-добра динамика, като в същото време гарантират по-нисък разход на гориво и много по-ниски вредни емисии.
Какво всъщност представлява MultiAir. Това електрохидравлична система за управление на клапаните, която контролира въздушния поток директно чрез всмукателните клапани, без да използва дроселова клапа (системата има потенциал за приложение и при дизеловите двигатели).

Автомобилът, който тествахме беше оборудван с по-слабата версия със 105 к.с.(има и такава със 135 к.с.). От Fiat гарантират среден разход на гориво от 5.7 литра на 100 километра и вредни емисии в рамките на 134 гр/км.
При нас потреблението на гориво варираше около 7 литра на 100 км, без значение дали карахме в града или извън него. Вероятно това се дължи на Start&Stop системата, с която се оборудват всички MultiAir коли. Помислено е и за икономичното шофиране. Специален уред показва и дори приканва за смяна на предавките, за да може пътуването да бъде максимално икономично. Ние не се съобразявахме с него и вероятно за това постигнахме такъв разход.

Приятно изненадани останахме при изкачването на "Витиня". Колата набираше напористо на 5-та предавка, без да се замисля за тримата пасажери (не са сред най-слабите) и багажът им.
Иначе мъникът може да се похвали с перфектен звук, 6-степенна скоростна кутия и Start&Stop система, която работи безупречно - само леко докосване на съединителя стартира двигателя за части от секундата.
.jpg)
По-добро впечатление обаче ни направи дизелът - 1.3 MultiJet. Той разполага със 75 к.с., но ако не знаете това, ще сте убедени, че под капакa се таят поне 100 кончета (предлага се и с мощност от 90 или 95 к.с.).
Динамиката е перфектна (не говорим за спортни коли), звукът не дразни, а потреблението на гориво не премина 6/100 през целия тест.

И така Punto EVO впечатлява с нов дизайн, ефективни двигатели и добре настроено шаси. Като минус могат да се отбележат някои детайли в сглобката, но като цяло италианците могат да се гордеят с новият си продукт.

Продажбите на Punto EVO стартират на 03.05.2010 година. Цените започват от 19990 лева с ДДС. Версията 1.4 MultiAir с оборудване Racing струва точно 25790 лева с ДДС, а дизелът 1.3 MultiJet - 26290 лева с ДДС.


0