IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Punto в тест

Punto EVO е икономичен и екологичен.

Новият Punto в тест
Fiat, носителят на титлата "Най-екологичен производител" за последните три години организира тест-драйв на новия Punto EVO.

Моделът претендира да бъде сред най-модерните, високотехнологични возила в този клас. Ние проверихме дали това наистина е така.

Имахме възможност да тестваме няколко автомобила, които карахме в София, на магистралата към град Правец, и по живописното, изпълнено със завои трасе около Мездра. С други думи колата показа възможностите си при всякакви условия.

За тест бяха предоставени 3 двигателя - два бензинови и един дизел. Иначе в гамата попадат двигатели работещи на бензин, бензин/газ, бензин/метан и дизел. Впечатление правят второто поколение 1.3 Multijet и 1.4 MultiAir.

Ще започнем с бензина, оборудван със системата MultiAir – революционна технология, разработена от Fiat Powertrain Technologies, която ще бъде приложена във всички двигатели на Fiat Group Automobiles. Не случайно италианците ще оборудват всичките си модели с MultiAir двигатели. Те доставят по-добра динамика, като в същото време гарантират по-нисък разход на гориво и много по-ниски вредни емисии.

Какво всъщност представлява MultiAir. Това електрохидравлична система за управление на клапаните, която контролира въздушния поток директно чрез всмукателните клапани, без да използва дроселова клапа (системата има потенциал за приложение и при дизеловите двигатели).

Автомобилът, който тествахме беше оборудван с по-слабата версия със 105 к.с.(има и такава със 135 к.с.). От Fiat гарантират среден разход на гориво от 5.7 литра на 100 километра и вредни емисии в рамките на 134 гр/км.

При нас потреблението на гориво варираше около 7 литра на 100 км, без значение дали карахме в града или извън него. Вероятно това се дължи на Start&Stop системата, с която се оборудват всички MultiAir коли. Помислено е и за икономичното шофиране. Специален уред показва и дори приканва за смяна на предавките, за да може пътуването да бъде максимално икономично. Ние не се съобразявахме с него и вероятно за това постигнахме такъв разход.

Приятно изненадани останахме при изкачването на "Витиня". Колата набираше напористо на 5-та предавка, без да се замисля за тримата пасажери (не са сред най-слабите) и багажът им.

Иначе мъникът може да се похвали с перфектен звук, 6-степенна скоростна кутия и Start&Stop система, която работи безупречно - само леко докосване на съединителя стартира двигателя за части от секундата.

По-добро впечатление обаче ни направи дизелът - 1.3 MultiJet. Той разполага със 75 к.с., но ако не знаете това, ще сте убедени, че под капакa се таят поне 100 кончета (предлага се и с мощност от 90 или 95 к.с.).

Динамиката е перфектна (не говорим за спортни коли), звукът не дразни, а потреблението на гориво не премина 6/100 през целия тест.

И така Punto EVO впечатлява с нов дизайн, ефективни двигатели и добре настроено шаси. Като минус могат да се отбележат някои детайли в сглобката, но като цяло италианците могат да се гордеят с новият си продукт.

Продажбите на Punto EVO стартират на 03.05.2010 година. Цените започват от 19990 лева с ДДС. Версията 1.4 MultiAir с оборудване Racing струва точно 25790 лева с ДДС, а дизелът 1.3 MultiJet - 26290 лева с ДДС.
0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Parite izglejdat dobri za oborudvaneto,men li4no oba4e 6evroleta mi haresva pove4e na vun6en vid-ima pove4e stil,dokato Linea-ta,kakto i pove4eto novi modeli na Fiat,mi luhat na evtinia.LI4no mnenie,nikoi ne obijdam.Tozi malkiq fiat ot statiqta oba4e ,na vun6en vid mi haresva,no ne bih go vzel.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ///// ( преди 15 години )
    Tova sa6to e dobar variant na sedan.http://***.fiat.bg/content_files/pages/file/2010/1502_Price_List_Linea.pdf
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Добре а за какво ?
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    BTW sega kato kaza 26 bona,se setih za 6evrolet Kruuz,nqmam ideq kak e toq 6evrolet ot tehni4eksa gledna to4ka,no imam li pari,davam gi vednaga za toq model-spr ekstri ,spr vun6en vid,spr cena.e tova e sedana :)
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Ne obijdai Fiat,az si izpatih minusite,sega e tvoi red ,hahahah :)
  • #22
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    26000 лв за фиат пунто не мерси, за тези пари всеки нормално мислещ човек запознат с автомобилите би си взел всяка друга марка кола но не и фиат
  • #21
    11 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А сега за Пунтото и статията. Имам чувството, че Аутомедия се стреснаха от критиките на някои хора в тоя сайт и взеха да пишат предпазливо напоследък. Това ме принуди и аз да напиша малко критика ;) Нищо не споменахте за окачването - как е според вас - комфортно, спортно, компромисно... Всеки си има мнение разбира се, но нали това е тест, направен от хора със собствено мнение? Какво означава "добре настроено окачване" ? За мен добре е настроено окачването на Фиеста 2008 - комфорт без компромис, пътно поведение също без компромис. Цената е 20 000 лева, но за коя версия? За тая със 60 коня или ... какво е базовото оборудване и тем подобни въпросчета, които вълнуват един потенциален купувач.
  • #20
    8 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Много пъти съм си мислел, ако разполагах с много пари, каква кола или коли бих си взел. Определено за града ще е малка, но понеже съм 185 висок, трябва все пак да се чувствам добре. Това означава нещо от класа на това Пунто. При всички положение подобен автомобил ще присъства в гаража ми, както и присъства между другото. Багажникът му не е само на име, а може да се сложи доста нещо при нужда. Втора кола, която непременно бих взел, е някой SUV за зимата. И понеже доста често ми се и кара, а не само вози, ще ми трябва и нещо с по-добра динамика. Чудесно съчетание между градска и спортна кола е някоя от тоя клас с малък турбомотор. За дълги пътувеания е хубаво вече да се вземе и нещо голямо и комфортно, но и един добър SUV би свършил подобна работа. Тук обаче възниква и друг проблем - жена, деца... При това положение вместо комфортен седан, ще е комфортен ван. Нещо от рода на S или C-Max. Цитирам Форд, защото съм им фен, но това може да бъде всяка друга марка. Значи какво излиза. Моят идеален избор би бил следният. Фиеста с някой от новите турбомотори, но не и ST или RS. Нещо от сорта на един литър и 130 коня би свършило идеално работа за начесване на крастата и икономично шофиране в града. Като SUV много ми харесва Куга и вероятно това ще е версията с 200 бензинови коня, при положение, че не се появи нещо ново. А за ван вече казах. С-Max или Grand C-Max със 180 коня. И тук има още една тънка нишка. Жената. Идеално за нея би било един Ка :) Та това би бил моят избор. Нищо друго не ми трябва. Дизел не присъства в избора ми.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Taka,e nqma spor.Drug minus na visokiq klas nova ili vtora ruka e ,4e gorqt mnogo. az li4no karam po-malka kola,no iskam ne6to po-golqmo,prosto za6toto v bagajnika na malkata ni6to ne moje6 da subere6,a i komforta v po-golqmata e drug i kato use6tane ot karaneto i kato udobstvo za vozene.bih dal kakto kazah 10 bona za nqkoq snosna vtora ruka golqma kola,dori i vectra da e ili pasat,laguna-sled 2000-godina,no me e strah 4e osven ot 4asti 6te patq i ot gorivo.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ///// ( преди 15 години )
    A taka,zna4i presen slu4ai,kolega sas mercedes E 2,9TD 99G.mu se skapa naftovata pompa s ERG-neto,i pla6ta za vtora upotreba 600lv+slagane i centrovki nad 100lv. V momenta otkri 4e semeringa na kolqnoviq val te4e,tam go 4akat 200lv za vsi4ko,da dava v serviza. Kolata si q kupi ot mesec nasam.Zna4i vsqka kola se 4upi,razvalq,bez zna4enie kakva e.Novoto si e novo poprincip