IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Punto в тест

Punto EVO е икономичен и екологичен.

Новият Punto в тест
Fiat, носителят на титлата "Най-екологичен производител" за последните три години организира тест-драйв на новия Punto EVO.

Моделът претендира да бъде сред най-модерните, високотехнологични возила в този клас. Ние проверихме дали това наистина е така.

Имахме възможност да тестваме няколко автомобила, които карахме в София, на магистралата към град Правец, и по живописното, изпълнено със завои трасе около Мездра. С други думи колата показа възможностите си при всякакви условия.

За тест бяха предоставени 3 двигателя - два бензинови и един дизел. Иначе в гамата попадат двигатели работещи на бензин, бензин/газ, бензин/метан и дизел. Впечатление правят второто поколение 1.3 Multijet и 1.4 MultiAir.

Ще започнем с бензина, оборудван със системата MultiAir – революционна технология, разработена от Fiat Powertrain Technologies, която ще бъде приложена във всички двигатели на Fiat Group Automobiles. Не случайно италианците ще оборудват всичките си модели с MultiAir двигатели. Те доставят по-добра динамика, като в същото време гарантират по-нисък разход на гориво и много по-ниски вредни емисии.

Какво всъщност представлява MultiAir. Това електрохидравлична система за управление на клапаните, която контролира въздушния поток директно чрез всмукателните клапани, без да използва дроселова клапа (системата има потенциал за приложение и при дизеловите двигатели).

Автомобилът, който тествахме беше оборудван с по-слабата версия със 105 к.с.(има и такава със 135 к.с.). От Fiat гарантират среден разход на гориво от 5.7 литра на 100 километра и вредни емисии в рамките на 134 гр/км.

При нас потреблението на гориво варираше около 7 литра на 100 км, без значение дали карахме в града или извън него. Вероятно това се дължи на Start&Stop системата, с която се оборудват всички MultiAir коли. Помислено е и за икономичното шофиране. Специален уред показва и дори приканва за смяна на предавките, за да може пътуването да бъде максимално икономично. Ние не се съобразявахме с него и вероятно за това постигнахме такъв разход.

Приятно изненадани останахме при изкачването на "Витиня". Колата набираше напористо на 5-та предавка, без да се замисля за тримата пасажери (не са сред най-слабите) и багажът им.

Иначе мъникът може да се похвали с перфектен звук, 6-степенна скоростна кутия и Start&Stop система, която работи безупречно - само леко докосване на съединителя стартира двигателя за части от секундата.

По-добро впечатление обаче ни направи дизелът - 1.3 MultiJet. Той разполага със 75 к.с., но ако не знаете това, ще сте убедени, че под капакa се таят поне 100 кончета (предлага се и с мощност от 90 или 95 к.с.).

Динамиката е перфектна (не говорим за спортни коли), звукът не дразни, а потреблението на гориво не премина 6/100 през целия тест.

И така Punto EVO впечатлява с нов дизайн, ефективни двигатели и добре настроено шаси. Като минус могат да се отбележат някои детайли в сглобката, но като цяло италианците могат да се гордеят с новият си продукт.

Продажбите на Punto EVO стартират на 03.05.2010 година. Цените започват от 19990 лева с ДДС. Версията 1.4 MultiAir с оборудване Racing струва точно 25790 лева с ДДС, а дизелът 1.3 MultiJet - 26290 лева с ДДС.
0 от 500
  • #17
    9 rate up comment 0 rate down comment
    ///// ( преди 15 години )
    Bravo na fiat,samo taka vi iskam.Izob6to ne go sravnqvaite sas dacia,puntoto evo.Daje i ot new fiesta, sas kakvo sa po dobri,motori li,povedenie na patq li,ikonomi4nost li,dizain li. VIVA la FIAT..
  • #16
    15 rate up comment 1 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Така е колега.Карам Фиат Мареа и Алфа 147.На Фиата предните носачи са 120 лева дватаНа Алфата са към 550.Просто нямам идея как си поддържате прехвалените Мерцове и БМВ-та ,защото и там цените са страшни,а нечуплива кола просто няма
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    stevasarev ( преди 15 години )
    opredeleno kola visok klas struva po skapa kat podrajka
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Колега всеки предпочита високия клас.И много хора биха си купили стара висок клас отколкото нова от ниския и евтин клас просто защото нямат пари за нова висок клас.Та нищо не нормално няма в това.Истината обаче е че колкото по-висок клас е една кола ,толкова по скъпо става да се поддържа .Вече няма безсмъртни мерцедеси от 80те,хванат ли те за клиент тряба после пак да наливаш.Високия клас се чупи по-рядко ,но като се счупи плащаш яко.Така че нещата са еднакви с ниския клас като пари за облуж
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    stevasarev ( преди 15 години )
    mom4e ako teq mani4ki koli bqha tolko zle nqma6e da pe4elqt nagradi makar 4e i az sam na principa za golmi koli i bih dal 20 000 lv za stra kola ot visok klas ot kolkoto za nova ot nisak klas ama se pak e vapros na mnenie a novo i garancionno si e za predpo4itane za pove4eto hora
  • #12
    1 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Kakvo da ti kaja,ne sym ot nai-golemite avto maniaci,deto v ustata im e samo AUdi,audi,merc,merc ,haha,prosto tezi marki sa godini napred kato ka4estvo pred drugite.az prosto si kazvam mnenieto,nito se pravq 4e sum karal posleden model Merc ili Audi ili BMW,za6toto prosto ne sym :) i ne me e sram da si go priznaq.No kazvam,4e predpo4itam da dam 10 bona leva za BMW vtora ruka,otkolkoto 20 bona za toq Fiat ili Dacia,ili drugi low-cost modeli
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Върви пише из темите за,Мерц,Ауди и БМВ,като не ти харесва ФИАТ-а,*** кога ще си земеш Мерц за 20к ,Умрялата А класа е 40к и не виждам с какво е 2 пъти по-добра от това Фиатче.За 40к такава Алфа ще си зема ,че ще ти завърти главата
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Фиат са на принципа,Когато нещо е красиво и се харесва,не го пипай много ,че може да го развалиш.Та Facelift-овете които правят са сдържани когато модела се продава добре.Не ти харесва достатъчно,ама твоето мнение е лично и субективно на други сигурно им харесва доста,аз лично още не мога да го възприема,спрямо Преди Facelifta.@ . -Върви пише из темите за,Мерц,Ауди и БМВ,като не ти харесва ФИАТ-а,*** кога ще си земеш Мерц за 20к
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    Prav si,razbrah komentara ti v stil "AWe muhlyo,cql jivot si karal moskvi4,puk mi govori6 za Fiat" osuznah go posle,sled kato ti otgovorih :) kakto i da e. jivi i zdravi
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Concord ( преди 15 години )
    ***,казвам ти ,че не са лоши коли а не ,че са газария и от ранга на Мерцедес и БМВ ...