Според информацията в Detnews.com, Toyota вече е уведомила Националната администрация по безопасност на движението в САЩ (NHTSA) за готвената акция. NHTSA започна да изследва проблемите със системата за стабилност на Toyota Sequoia още от декември 2008.
.jpg)
До сега експертите на NHTSA са информирани за 64 случая на „непровокирано включване на системата за стабилизация” при нормална пътна обстановка, а фирмата Toyota е получила жалби за 96 подобни случаи.
Проблемът се състои в неочакваното включване на системата за стабилизация при което електрониката започва да включва спирачката и колата намалява ход. В същото време обаче стоп светлините отзад не се включват, което може да предизвика авария.
Засега според Toyota няма сериозни аварии и катастрофи предизвикани от този дефект. Най-вероятно дефектът ще бъде отстранен след промяна в програмата на системата за стабилизация.
В началото на месеца Toyota вече имаше проблеми със системата за стабилизация на Lexus GX 460, като при този модел в някои случаи системата се е включвала със закъснение, което е предизвиквало рязко поднасяне на автомобила. Този проблем засегна 34 000 автомобила от моделите Lexus GX 460 и Toyota Land Cruiser Prado.
Преди това в сервизите бяха викани 500 000 хибридни Toyota Prius заради проблеми с ABS, която в определени случаи е намалявала ефективността на спирачката. Най-големия проблем на Toyota обаче беше в началото на годината, когато повече от 9 милиона автомобила бяха прегледани заради непреднамерено ускорение свързано с дефект в педала за газ.
Преди дни Toyota заплати глоба от 16.4 милиона долара на американското правителство за скриване на информация за потенциални дефекти на свои модели.


5