.jpg)
Сега марката BMW се оценява на 21.8 милиарда долара, което е с 9% по-ниско от оценката на марката направена през 2009 г.
На второ място е миналогодишният лидер Toyota, чиято стойност е оценена на 21.7 милиарда долара. Според анализаторите спадът при Toyota се дължи на техническите проблеми заради които бяха повикани в сервизите над 9 милиона автомобили от тази марка.
В петицата на най-скъпите автомобилни марки влизат още и Honda (14 милиарда долара, -2% по-малко от оценката през 2009), Mercedes-Benz (13.7 милиарда долара, -11%) и Porsche (12 милиарда долара, -31%).
Забележително е, че главният конкурент на BMW и Mercedes - Audi е била оценена от Millward Brown на 3.6 милиарда долара (+2% в сравнение с 2009) и заема едва 9 място, като отстъпва на марки като Nissan (оценен на 8.6 милиарда долара), Ford (7 милиарда долара) и Volkswagen (6,99 милиарда).
За последната година се е увеличила стойността на марките Volkswagen и Ford – съответно с 20 и с 19%. Общо, според оценките на Millward Brown, средната стойност на автомобилните фирми се е понижила за една година с 15%.


1