
Маркионе съобщи за структурна промяна, при която производството на трактори и други земеделски машини, строителна техника и тежки товарни камиони ще се отделят в самостоятелно звено, наречен Fiat Industries.
Така фирмата ще може да съсредоточи вниманието и усилията си върху производството на леки автомобили.
Плановете са групите Fiat и Chrysler да произвеждат годишно през 2014 година около 6 милиона автомобила.
След като бяха обявени плановете за бъдещо развитие на групата, акциите на Fiat се повишиха с 3.5%. При борсовата търговия в Милано вчера 11% от акциите на Fiat са сменили собственика си.
Отделянето на Fiat Industries SpA и включването в него на Iveco и FPT Industrial, ще позволи във Fiat SpA да останат Fiat Group Autos с марките Fiat, Alfa, Lancia, Maserati и 85% от марката Ferrari. Така обособената група има много по-големи шансове да остане печеливша, като дори през тежката минала година е донесла печалби на групата.
Според плановете „новият Fiat" ще има оборот от около 64 милиарда евро през 2014 г., а оборотът на Fiat Industries през същата година е планиран на 29 милиарда евро.
След отделянето на индустриалното производство от автомобилното, на борсата в Милано ще бъдат пуснати отделни акции на Fiat Industries, като всеки от сегашните акционери ще получи акции и от двете нови фирми.
При презентацията за бъдещото развитие на Fiat не беше казано нищо за общите планове с Chrysler. От Fiat официално обявиха името на новия председател на Борда на Fiat, Джон Елкан (John Elkann). Той е наследник на един от основателите на фирмата и представител на фамилия Аниели (Agnelli), която е собственик на Fiat. Елкан ще замени дългогодишния шеф на Борда във Fiat, Лука Кордело ди Монтеземоло (Luca Cordero di Montezemolo). Генерален директор на Fiat остава Маркионе.


0