IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сериозни промени в двигателите на Audi Q7

По-малко от година след световната премиера на модернизирания Audi Q7, луксозният SUV идва с нова промяна.

Сериозни промени в двигателите на Audi Q7
Автомобилът ще се предлага с три нови V6 двигатели и трансмисията с 8 степени tiptronic. Два от новите двигатели са бензинови, един е дизелов. И трите са със системата за директно впръскване на горивото. При версиите с новите двигатели системата за регенерация на използваната от спирачките енергия е стандарт. 



Бензиновият двигател V6 с обем 3.0 литра и компресор – TFSI, е в две версии. Базисната ще замени досегашния 3.6 литра FSI, като подсигурява мощност от 272 к.с. и максимален въртящ момент 400 Nm. С него Q7 ускорява от място до 100km/h за 7.9 секунди и има максимална скорост 222 km/h (225 km/h когато е с регулируемо въздушно окачване). По-силната версия на 3.0 TFSI ще замени досегашния V8 4.2 литра FSI. Тя е с мощност 333 к.с. и има максимален въртящ момент 440 Nm, наличен между 2900 и 5300 об/мин. С този двигател Q7 спринтира до 100 km/h за 6.9 секунди и има максимална скорост 243 km/h (245 km/h когато е с регулируемо въздушно окачване) 



От Audi казват, че двете версии на 3.0 TFSI имат среден комбиниран разход на гориво от 10.7 литра на 100 км. Това е разход съответно с 12 и с 16 процента по-малко от този на двигателите които заместват (3.6 FSI и 4.2 FSI). 

Третият нов двигател на Q7 е дизеловият V6 3.0 литра, който има с 20 кг по-ниско собствено тегло от двигателя който замества – стария 3.0 TDI. Максималната мощност е 240 к.с., а максималният въртящ момент е 550 Nm налични от 1750 до 2500 об/мин. Този дизелов V6 ускорява Q7 от място до 100 km/h за 7.9 секунди и има максимална скорост 215 km/h. Средният разход на гориво при смесен цикъл е 7.4 литра на 100 км. Това е с 1.7 литра на 100 км по-малко в сравнение с разхода на предишния 3.0 TDI. 



От Audi съобщиха, че ще предложат и втора версия на този дизелов двигател, наречена „Чист дизел”, която ще отговаря на нормите за опазване на околната среда Euro 6. При нея ще се използва нов каталитичен конвертор (DeNox) в изпускателната система, който ще намали още повече остатъците от азотни окиси. „Чистият дизел” има максимална мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm налични между 2000 и 2250 об/мин. 

С него Q7 ще ускорява от място до 100 км/час за 8.1 секунди. Максималната му скорост е 215 km/h. Както се вижда версия „Clean Diesel" е малко по-бавна в спринта от стандартния 3.0 TDI Q7, но също така има и по-висок разход на гориво – 8.4 литра на 100 км. 



При двигателят 4.2 литра TDI също има промяна, като е инсталиран нов инжекцион за горивото с налягане от 2000 бара. Това е помогнало без да се променя мощността (340 к.с.) да се увеличи максималния въртящ момент от 760 на 800Nm. С този двигател Q7 ускорява от 0 до 100 km/h за 6.4 секунди и има максимална скорост 242 km/h. Средният разход на гориво е намален до 9.2 литра на 100 км. 

И още една промяна – всички версии с 6 и с 8 цилиндрови двигатели на Q7 ще бъдат с новата автоматична трансмисия с осем степени, която намалява разхода на гориво с около 5% в сравнение с предишния автомат. 
0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Malinka ( преди 15 години )
    ...ЧЕ СИ ЗЛЕТОР..
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    САВАТА до масури ( преди 15 години )
    Много ми е мъчно заради това!Ходил съм на всички стачки от 1990г.до сега,боря се и жена ми направих като менеи не се отчайваме.Рано или късно и тукМафията ще добие Европейски граници!
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе *** нали ти казах да не пишеш глупости. първо посколение Common Rail е с 1400 бара, второ е с 1600 бара, трето пак е с 1600 бара но вече с пиезоинжектори. Още първите излели Q7 са с трето поколение. Ако си *** и не ти се чете ,не е нужно да тровиш с тъпотата си хората тук. Казах ти още първия път разбрах че си *** ,нямаше нужда да го доказваш с втори коментар и първия стигаше. Между другото от от 2-3г. Bosh изкара и 4-то поколение и то вече е с 2500 бара..
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    S55 ( преди 15 години )
    селски,ако не ти говори нищо,2000 бара се предлага с 3-то поколение.И не се прави на интересен,защото сега проверих в търсачката и излзе,че 4.2 TDI до момента е с 1600 бара и 5 впръсквания,което си е класическото 2-ро поколение.Паси си кравите и не се занимавай с непонятни за теб неща.Хайде,бегай....
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Стига тъпотии бе. Като не разбираш от коли изобщо не пиши. Какво първо,какво второ поколение Common Rail? Ауди още през 2003г. първи в света предложиха Common Rail 3-то поколение с пиезоинжектори 3.0TDI с 233к.с.! Сега почвай да се изумяваш от собствената си тъпота. Айде почвай и повече не пиши тук. Вече разбрахме ,че не разбираш нищо от коли.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    не,бил много проблемен,харчел масло като за световно
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ами WI2 TDI няма ли да го слагат!
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Bob ( преди 15 години )
    Новите бензинови двигатели са с меко казано добри характеристики - 333 кс от 3-литра. Дизела обаче можеха да пипнат още малко - 3-литровите дизели на БМВ вадят 40 кс отгоре. Като цяло, мисля че посоката е правилна - намалямане на обема на двигателя и увеличаване на мощността от единица обем.
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    S55 ( преди 15 години )
    Време беше да променят двигателите.Старите бяха отвратителни.Ама тези новите,какъв е този въртящ момент от 2000 до 2250 об/мин?Грешка ли е,или да се обадя на познатите и да се смеем колективно?И последно,как може в кола струваща над 150 бона,топ двигателя и да е бил с Common rail 2-ро поколение?Направо съм изумен от тъпотията на Ауди!Нали точно те уж били приложили първи пиезо-дюзите!Уж.... ами къде са тогава,защо едва сега?!Технологичната фирма,дрън-дрън!Изсипваш един кош пари.***!
  • #9
    15 rate up comment 0 rate down comment
    масури ( преди 15 години )
    Работя с германци. Ставало е точно това на въпрос. В България се срещат ПОД ПЪТ И НА ПЪТ, автомобили, които ДОРИ в Германия са рядкост.. А ако някой е минавал през тази дупка - Албания, сигурно знае за Мерцедесите.. :)))) не е истина..