IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сериозни промени в двигателите на Audi Q7

По-малко от година след световната премиера на модернизирания Audi Q7, луксозният SUV идва с нова промяна.

Сериозни промени в двигателите на Audi Q7
Автомобилът ще се предлага с три нови V6 двигатели и трансмисията с 8 степени tiptronic. Два от новите двигатели са бензинови, един е дизелов. И трите са със системата за директно впръскване на горивото. При версиите с новите двигатели системата за регенерация на използваната от спирачките енергия е стандарт. 



Бензиновият двигател V6 с обем 3.0 литра и компресор – TFSI, е в две версии. Базисната ще замени досегашния 3.6 литра FSI, като подсигурява мощност от 272 к.с. и максимален въртящ момент 400 Nm. С него Q7 ускорява от място до 100km/h за 7.9 секунди и има максимална скорост 222 km/h (225 km/h когато е с регулируемо въздушно окачване). По-силната версия на 3.0 TFSI ще замени досегашния V8 4.2 литра FSI. Тя е с мощност 333 к.с. и има максимален въртящ момент 440 Nm, наличен между 2900 и 5300 об/мин. С този двигател Q7 спринтира до 100 km/h за 6.9 секунди и има максимална скорост 243 km/h (245 km/h когато е с регулируемо въздушно окачване) 



От Audi казват, че двете версии на 3.0 TFSI имат среден комбиниран разход на гориво от 10.7 литра на 100 км. Това е разход съответно с 12 и с 16 процента по-малко от този на двигателите които заместват (3.6 FSI и 4.2 FSI). 

Третият нов двигател на Q7 е дизеловият V6 3.0 литра, който има с 20 кг по-ниско собствено тегло от двигателя който замества – стария 3.0 TDI. Максималната мощност е 240 к.с., а максималният въртящ момент е 550 Nm налични от 1750 до 2500 об/мин. Този дизелов V6 ускорява Q7 от място до 100 km/h за 7.9 секунди и има максимална скорост 215 km/h. Средният разход на гориво при смесен цикъл е 7.4 литра на 100 км. Това е с 1.7 литра на 100 км по-малко в сравнение с разхода на предишния 3.0 TDI. 



От Audi съобщиха, че ще предложат и втора версия на този дизелов двигател, наречена „Чист дизел”, която ще отговаря на нормите за опазване на околната среда Euro 6. При нея ще се използва нов каталитичен конвертор (DeNox) в изпускателната система, който ще намали още повече остатъците от азотни окиси. „Чистият дизел” има максимална мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm налични между 2000 и 2250 об/мин. 

С него Q7 ще ускорява от място до 100 км/час за 8.1 секунди. Максималната му скорост е 215 km/h. Както се вижда версия „Clean Diesel" е малко по-бавна в спринта от стандартния 3.0 TDI Q7, но също така има и по-висок разход на гориво – 8.4 литра на 100 км. 



При двигателят 4.2 литра TDI също има промяна, като е инсталиран нов инжекцион за горивото с налягане от 2000 бара. Това е помогнало без да се променя мощността (340 к.с.) да се увеличи максималния въртящ момент от 760 на 800Nm. С този двигател Q7 ускорява от 0 до 100 km/h за 6.4 секунди и има максимална скорост 242 km/h. Средният разход на гориво е намален до 9.2 литра на 100 км. 

И още една промяна – всички версии с 6 и с 8 цилиндрови двигатели на Q7 ще бъдат с новата автоматична трансмисия с осем степени, която намалява разхода на гориво с около 5% в сравнение с предишния автомат. 
0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    А 7 ( преди 15 години )
    Най-якия джип в света за сега, просто няма алтернатива. Вижте само техническите характеристики при най- силния ТДИ вариант: 500 к.с., 1000 НМ въртящ момент, 2650 кг.-ускорява от 0 до 100 за 5,5 сек.
  • #27
    7 rate up comment 1 rate down comment
    iiiji ( преди 15 години )
    пълна гавра е това, за този мастодонт да се употребява думата "чист". автомобили от подобен тип няма никаква СМИСЛЕНА функция освен парадиране. никаква.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Всъщност въпросът ми бе комбинация от реторика и ирония, но има нещо в коментара ти, което май не е далеч от истината.
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    Прав си,ако търсиш наистина нещо иновативно,забрави за VAG!
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Po-malka kubatura ne zna4i po-hubav dvigatel , a po-izpilen dvigatellll ....na takiva iztiskani dvigateli jivota im e po-kratyk ... taka 4e na mergela dvigatela ne go komentirai ...shte nadjivee tozi na BMW-to .... to e vse edno da pravish overclock na computera si i postignesh performence po izkustven na4in ...
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Инфо за комън-рейл:http://***.swedespeed.com/news/publish/Features/printer_272.htmlhttp://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/pdfs/deer_2004/session8/2004_deer_busch.pdfПо темата:Какъв е смисълът на един автомобил с подобни габарити и показатели?!
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    БМВ има най-мощния трилитров дизел - 306 коня от 3.0 V6 За справка 420CDI на мерцедес вади 306 коня от 4.0 V8
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    matio ( преди 15 години )
    MUTRENSKI
  • #20
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Имат нужда тези агрегати. Но аз лично съм против турбокомпресора като цяло - иска тегава поддръжка, грижи, и не на последно място - тотална смяна на 100,000 км, а едно турбо е от 3 до 6 хиляди лева. Даунсайзинг - да - но не за сметка на турбото - направете ги по-оптимизирани с други елементи, като старт-стоп, MPFI, и т.н. За дизели не ми се говори - с нафта паля само гуми и печки ...
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    AUTO-EXPERT ( преди 15 години )
    Извинявам се,че се намесвам,но този който е писал,че трето поколение CR има с 1600 е абсолютен невежа!